Η δίαιτα της Δευτέρας, του ανανά και της πάπιας. Το μυστικό της επιτυχημένης δίαιτας.

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Πολλοί έχουμε ακούσει κατά καιρούς λογοπαίγνια του τύπου: «Κάνω τη δίαιτα του ανανά, τρώω τα πάντα εκτός από ανανά», «Κάνω τη δίαιτα της πάπιας, τρώω τα πάντα και κάνω την πάπια» ή το περιβόητο «Θα ξεκινήσω δίαιτα από Δευτέρα». Τι είναι τελικά αυτή η δίαιτα;


Είναι κάτι που έχει να κάνει με την ομάδα αίματος, την ομάδα ποδοσφαίρου, τον ζωδιακό κύκλο, το χώρο της μόδας, τις ψευδοδυσανεξίες που «μπλοκάρουν» τον μεταβολισμό και πρέπει να τον ξεμπλοκάρουμε αφαιρώντας ομάδες τροφίμων από την καθημερινότητά μας; Είναι τάση της μόδας η δίαιτα; Ή είναι κάτι που ορισμένοι το έχουν πραγματικά ανάγκη;

Ας είμαστε ειλικρινείς. Υπάρχουν γυναίκες που θα κάνουν μια δίαιτα που θα βρουν σε περιοδικό απλώς επειδή έμαθαν ότι την κάνει μια φίλη τους, «έχει δει θεαματικά αποτελέσματα» και γιατί να μπει εκείνη στο περσινό της τζην και όχι κι εγώ βρε αδερφέ. Όπως ακριβώς υπάρχουν άνδρες που θα κάνουν καμιά διακοσαριά κοιλιακούς, κάμψεις κλπ πριν πάνε στην παραλία το καλοκαίρι, θα πασαλειφτούν με baby oil και θα κάψουν καρδιές.

Είναι τελικά θέμα εικόνας; Αυτή είναι μια ερώτηση που προτιμώ να τη σκεφτεί ο καθένας για τον εαυτό του και να αναλογιστεί πόσο σημαντική είναι η εικόνα του εαυτού του για τη ζωή του. Σίγουρα υπάρχουν επαγγέλματα που απαιτούν να έχεις την «τέλεια εικόνα» και με την εμφάνισή σου να βγάζεις τα προς το ζην. Αυτά τα επαγγέλματα έχουν ημερομηνία λήξης άραγε;

Είναι θέμα υγείας; Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας) η εμφάνιση παιδικής παχυσαρκίας παγκοσμίως από 4.2% που ήταν το 1990 αυξήθηκε σε 6.7% το 2010. Η τάση αυτή αναμένεται να φτάσει το 9.1% το 2020. Επιπλέον, τουλάχιστον 2.8 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πεθαίνουν κάθε χρόνο επειδή είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.

Μήπως είναι προσωπική υπόθεση; Για να είστε σίγουροι ότι μια δίαιτα είναι κατάλληλη για εσάς, θα πρέπει να έχει σχεδιαστεί με βάση το βάρος, το ύψος, την ηλικία, το φύλο, τα επίπεδα της φυσικής δραστηριότητας, τον βασικό σας μεταβολισμό, τις προτιμήσεις και τον τρόπο ζωής σας.

Σε κάθε περίπτωση να αποφύγετε δίαιτες που σας υπόσχονται θεαματική απώλεια βάρους, είτε τοπικό αδυνάτισμα, όπως μια δίαιτα-αστραπή που έχει αυστηρές απαγορεύσεις ή αποκλείει μια ολόκληρη ομάδα τροφίμων (όπως τα αμυλούχα) και είναι μονότονη ή απαιτεί να βρίσκεστε διαρκώς στην κουζίνα. Γιατί; Επειδή θα την εγκαταλείψετε γρήγορα, αλλά ακόμη και αν μείνετε πιστοί στο πρόγραμμά της και χάσετε βάρος, γρήγορα θα το ξαναπάρετε.

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας; Το μυστικό κρύβεται στο μυαλό σας! Όπως κάθε χρόνια συνήθεια που κόβεται δύσκολα, απαιτείται αρχικά μια εγκεφαλική προεργασία. Να βάλουμε νοητά ή και γραπτά σε μια ζυγαριά τα υπέρ και τα κατά. Να δούμε πως επηρεάζεται η καθημερινότητά μας και η ζωή μας από αυτά. Στη συνέχεια να δούμε τι είναι πιο σημαντικό για εμάς και τι επίδραση θα έχει η οποιαδήποτε απόφαση στον εαυτό μας και τους γύρω μας στο παρόν και στο μέλλον. Και τέλος, Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ.

Δεν υπάρχουν αποτυχημένες προσπάθειες για δίαιτα. Απλώς άνθρωποι που δεν είναι ακόμα έτοιμοι να αλλάξουν.

Τριάδα Τσαπράζη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: