Thigh gap: Όταν η δίαιτα γίνεται επικίνδυνη τάση..

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Η πιο πρόσφατη μανία σε επίπεδο δίαιτας και fitness, ακούει στο όνομα «thigh gap». Ολοένα και περισσότερες κοπέλες σε όλο τον κόσμο, βάζουν τον εαυτό τους στη μανία εξαντλητικής δίαιτας με στόχο να πετύχουν το κενό στο εσωτερικό των ποδιών. Τι λέει η διατροφολόγος μας γι’ αυτό;


ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΔΙΑΙΤΕΣ

Δίαιτες υπάρχουν πολλές… χημικές δίαιτες, δίαιτες μεταβολισμού, δίαιτες ανάλογα με την ομάδα αίματος , δίαιτα της λαχανόσουπας, dukan diet, south beach diet…..και γενικότερα ‘μαγικές’ δίαιτες. Επίσης θα έχετε ακούσει για τις διάσημες δίαιτες που κατά καιρούς κυκλοφορούν στις ΗΠΑ, αλλά και διεθνώς, όπως η δίαιτα του Atkins, η δίαιτα ‘The zone’.

Πρόσφατα λοιπόν το USDA (United States Department of Agriculture) ανακοίνωσε ότι η απώλεια βάρους που πιθανόν να επιτυγχάνεται με την εφαρμογή μιας τέτοιας δίαιτας οφείλεται απλά και μόνο στις λίγες θερμίδες τις οποίες παρέχει. Πολύ απλά δηλαδή, γιατί τρως λιγότερο. Δε φαίνεται να υπάρχει, μέχρι σήμερα, ειδική δίαιτα αδυνατίσματος επιστημονικά τεκμηριωμένη.

Ο όρος δίαιτα από μόνος του προκαλεί μία ψυχολογική καταπίεση και έντονο άγχος, συναισθήματα που πολλές φορές οδηγούν σε υπερφαγία και βουλιμικά επεισόδια.

Η σκέψη ότι θα πρέπει για κάποιο μεγάλο χρονικό διάστημα να τρώμε διάφορα περίεργα φαγητά, τα οποία πρώτη φορά βλέπουμε στη ζωή μας και να στερηθούμε τις αγαπημένες μας συνταγές σε συνδυασμό με την απόφαση για την επιλογή της πιο κατάλληλης δίαιτας από αυτές που μας προτείνουν διάφοροι φίλοι και γνωστοί ή έχουμε διαβάσει σε κάποιο περιοδικό, θα ακολουθήσουμε μας προκαλεί έντονο άγχος και μας οδηγεί πολλές φορές σε υιοθέτηση λάθος τρόπου διατροφής.

Συχνά, η υπακοή σε μία στερητική δίαιτα, η οποία δεν έχει καμία επιστημονική βάση, οδηγεί σε προσωρινή απώλεια βάρους, και μετά από τη διακοπή της δίαιτας, σε προσθήκη του χαμένου βάρους. Αυτό, έχει αρνητικές επιπτώσεις όχι μόνο στον μεταβολισμό, αλλά και στην ψυχολογία μας!

Ο ιδανικός ρυθμός απώλειας βάρους, είναι 500γρ – 1 κιλό ανά 7 μέρες και οτιδήποτε περισσότερο θεωρείται επικίνδυνο για την υγεία και φυσικά με αποτελέσματα που δεν διαρκούν…Εάν θέλετε να μειώσετε το σωματικό σας βάρος, να επιτύχετε τη μέγιστη δυνατή απώλεια λιπώδους ιστού και όχι άλιπης μάζας και να μην επαναποκτήσετε τα ΄χαμένα’ κιλά, θα πρέπει να τρώτε από όλες τις ομάδες τροφίμων.

Ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής σχεδιασμένο από τον κλινικό διαιτολόγο και προσαρμοσμένο στην κοινωνική/επαγγελματική/προσωπική ζωή του κάθε ενδιαφερόμενου αποτελεί τον πιό αποτελεσματικό, ασφαλή και μόνιμο τρόπο απώλειας βάρους.

Μία διατροφή βασισμένη στις αρχές της παραδοσιακής Μεσογειακής Διατροφής, περιλαμβάνοντας τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων και σε συνδυασμό με αυξημένη σωματική δραστηριότητα είναι η πλέον τεκμηριωμένη λύση για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής απώλειας λιπώδους ιστού, καθώς και για την αποφυγή της επαναπόκτησης των ΄χαμένων΄κιλών.

Αναστασία Δ. Κόκκαλη
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος B.Sc (Hons), S.R.D. Μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων
Υπεύθυνη Β. Ελλάδος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Αριστοτέλους 8, Θεσσαλονίκη
Μέλος British Dietetic Association

http://www.shape.gr/diatrofi-adynatisma/sosti-diatrofi/keno-podia-thigh-gap-diaites.html

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: