Η Δρ. Μαρια Λαερτη

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Για την απάτη των raspberry ketones έχουμε αναφερθεί πολλές φορές από αυτή την ιστοσελίδα. Τόσο για τις ψεύτικες υποσχέσεις τους και το πώς η βιομηχανία ονείρων στις ΗΠΑ βγάζει εύκολα χρήματα, Το παραμύθι με το raspberry ketone (ή πώς να βγάλεις τρελά χρήματα με πενταροδεκάρες), όσο και για τις εμπειρίες των καταναλωτών από την χρησιμοποίησή τους Η απάτη των raspberry ketones.

Βέβαια η προώθηση τους δεν σταμάτησε με τίποτα, ακόμα και η τηλεοπτική αναστολή της προβολής τους είχε προσωρινό χαρακτήρα μιας και επανήλθαν με νέα βελτιωμένη σύνθεση και νέα καμπάνια. Πλέον οτιδήποτε κατά καιρούς έχει λανσαριστεί σαν αδυνατιστικό χωράει σε ένα μικρό χαπάκι, σαν να λέμε η Εθνική ομάδα του αδυνατίσματος.

Όμως η πώληση πρέπει να έχει και το ανάλογο επιστημονικό υπόβαθρο. Χρειάζεται τεκμηρίωση, ο καταναλωτής αναζητά αποδείξεις, Μπορεί οι καλλίγραμμές κοπέλες να προσελκύουν το μάτι και να υπόσχονται εντυπωσιακά αποτελέσματα αλλά ο κράχτη μόνο δεν φτάνει. Η μέθοδος παράθεσης φωτογραφιών «πελατών» με εντυπωσιακά αποτελέσματα δεν «περνάει» πια. Είναι και αυτό το google που βοηθάει εύκολα κάποιον να εντοπίσει πολλαπλές καταχωρήσεις με τις ίδιες φωτογραφίες και διαφορετικά ονόματα. Πόσα προϊόντα να πάρει πια και αυτός ο δύστυχος πελάτης, πόσες πολλαπλές μεταμορφώσεις, μετονομασίες να υποστεί ή πόσους κλώνους να αποκτήσει (που όμως όλοι παίρνουν μαγικά χαπάκια);Εκτός από τα κιλά, χάνεις και το όνομά σου.

Πλέον το λόγο έχει η επιστήμη. Επιστρατεύονται τα μεγάλα μέσα. Οι επιστήμονες που θα αναδείξουν το προϊόν. Στην Αμερική υπάρχει ο Dr. Oz. Κάθε εβδομάδα η εκπομπή του μοιάζει με το καπέλο του ταχυδακτυλουργού, βγάζει μέσα από αυτό κάποιο νέο επαναστατικό συστατικό που φέρνει την επανάσταση το αδυνάτισμα και ανατρέπει τα δεδομένα. Ατυχώς όμως για αυτόν και ευτυχώς για τους καταναλωτές, τον έχουν πάρει χαμπάρι και η ευγενική και διακριτική αμφισβήτηση που υπήρχε στη αρχή, έχει μετατραπεί σε ανελέητο κράξιμο και ξεμπρόστιασμα.

Εδώ στην Ελλάδα τα raspberry ketones πέρα από τις όμορφες τηλεοπτικές παρουσίες έχουν επιστρατεύσει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Οι προτροπές για αγορά μαγικών χαπιών έχει ξεπεράσει προ πολλού το στάδιο του «Μην αφήσεις το φαγητό των γιορτών να μείνει σαν λίπος. Πάρε τα raspberry ketones τώρα!» ή ακόμα το πιο «πειστικό» «Μην αφήνεις τους άλλους να κλέβουν τις εντυπώσεις, πάρε raspberry ketones τώρα!». Πλέον το δύσκολο έργο της πειθούς το έχει αναλάβει η Δρ. Μαρία Λαέρτη. Μια λαμπρή επιστήμονας που με κάθε τρόπο μας προτρέπει συχνά να προμηθευτούμε τα μαγικά raspberry ketones.

Τα email που προέρχονται από αυτή έχουν το ίδιο πάντα περιεχόμενο.

«Πρόσφατα, μια ομάδα Αμερικανών επιστημόνων διεξήγαγε μια κλινική μελέτη σε 235 άνδρες και γυναίκες οι οποίοι λάμβαναν raspberry ketones για 4 μήνες.

Ορίστε, πώς άλλαξαν τα σώματά τους:

• Ο μεταβολισμός τους έγινε 4 φορές γρηγορότερος

• Το σωματικό τους λίπος μειώθηκε κατά μέσο όρο 8.9%

• Τα σώματά τους μπορούσαν να κάψουν τις θερμίδες 3 φορές γρηγορότερα από το κανονικό

• Η όρεξή τους έγινε 2 φορές χαμηλότερη»

Κάποιος που δεν είναι εξοικειωμένος με την παράθεση επιστημονικής βιβλιογραφίας θα μείνει σίγουρα έκθαμβός από τα λαμπρά αποτελέσματα της επιστήμης. Μόνο που η βάρκα μπάζει νερά από παντού.

«Πρόσφατα…» Πόσο πρόσφατα; Πριν μια εβδομάδα; Ένα μήνα; Ένα χρόνο; Δεν διευκρινίζεται. Το κακό είναι ότι η επιστημονική κοινότητα παράγει έργο με ομολογουμένως καταιγιστικό ρυθμό. Πολύ γρήγορα πλέον μία μελέτη μπορεί να βρεθεί «ξεπερασμένη» από άλλες που τρέχουν παράλληλα.

«…μια ομάδα Αμερικανών επιστημόνων διεξήγαγε μια κλινική μελέτη σε 235 άνδρες και γυναίκες οι οποίοι λάμβαναν raspberry ketones για 4 μήνες …» Ποιοι, που, σε ποιο ίδρυμα, ποια είναι τα στοιχεία της έρευνας; Ποια μεθοδολογία χρησιμοποιήθηκε; Ποιες είναι οι λεπτομέρειες της ανάλυσης; Λεπτομέρειες που θα έπρεπε να παραθέσει σαν Δρ η κα Δρ. Μαρία Λαέρτη αλλά δεν το κάνει γιατί προφανέστατα έχει μείνει έκπληκτη από την διαπίστωση ότι …. «Ορίστε, πώς άλλαξαν τα σώματά τους»:

• Ο μεταβολισμός τους έγινε 4 φορές γρηγορότερος (δηλαδή; Απέκτησαν turbo χαρακτηριστικά; Οι βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα τους έχουν τετραπλασιαστεί;)

• Το σωματικό τους λίπος μειώθηκε κατά μέσο όρο 8.9% (από πόσο ξεκίνησε και που κατέληξε; Σε πόσα άτομα και με ποια κατανομή;)

• Τα σώματά τους μπορούσαν να κάψουν τις θερμίδες 3 φορές γρηγορότερα από το κανονικό (και ο 4 φορές πιο γρήγορος μεταβολισμός τι έγινε; Σε 2 γραμμές κατέβασε ταχύτητα;)

• Η όρεξή τους έγινε 2 φορές χαμηλότερη (το πρόβλημα είναι ότι σε καμία μέχρι σήμερα μελέτη δεν έχει φανεί κάτι τέτοιο! Πως το διαπίστωσαν και με ποια διαδικασία συνέβη αυτό;)

Όλα αυτά βέβαια έχουν μία αυτονόητη κατάληξη.

«Ναι, τα αποτελέσματα αυτά αξίζουν τη συνέπεια.» της αγοράς ΚΑΙ ΠΑΛΙ των raspberry ketones θέλει να μας πει η Δρ. Μαρία Λαέρτη. Η οποία πλέον με απόλυτα εμφατικό και προσωπικό τόνο όπως αρμόζει σε μία Δρ. μας προτρέπει «Εσείς επίσης, θα πρέπει να παραγγείλετε ξανά!»

Φυσικά το email έχει σοφά τοποθετημένα 2 συνδέσμους/ link όπου σε κατευθύνουν σε ιστοσελίδα προβολής και πωλήσεων των raspberry ketones με τις όμορφες κοπέλες να δείχνουν το καλλίγραμμο σώμα τους. Βλέπετε και στους πωλητές των raspberry ketones ισχύει η παροιμία ότι «πρώτα θα φύγει η ψυχή και μετά το κουσούρι», όση επιστήμη και να προσπαθούν να λανσάρουν πάντα θα υπάρχει ένα ημίγυμνο σώμα να τραβάει το μάτι.

Μα ποια είναι επιτέλους αυτή η Δρ. Μαρία Λαέρτη. Μια γρήγορη αναζήτηση στο google παρουσίασε μία κα Μαρία Λαέρτη ποιήτρια. Πουθενά όμως δεν βρήκαμε κάποια Δρ. Μαρία Λαέρτη ή κάποια επιστημονική δράση σε οποιοδήποτε πεδίο της επιστήμης. Πιθανότατα να είναι συνάδελφος και αυτή όλων των επιστημόνων, ειδικών διατροφολόγων κλπ, που κατά εμφανίζονται τα ονόματά με τις φωτογραφίες τους (;) να φοράνε άσπρες ιατρικές ποδιές (ισχυρότερο αποδεικτικό επιστημονικής γνώσης από τον οποιοδήποτε ακαδημαϊκό τίτλο).

Είναι προφανές ότι η όλη παρουσίαση είναι ένα ακόμα διαφημιστικό τέχνασμα / απάτη της βιομηχανίας του αδυνατίσματος. Η παρουσίαση δήθεν επιστημόνων, η προβολή δήθεν επιστημονικών δεδομένων, η προβολή δήθεν δεδομένων, όλα αυτά έχουν ένα και μόνο σκοπό. Την εξαπάτηση του κοινού, τη προσέλκυση θυμάτων καταναλωτών και την αύξηση των πωλήσεων προϊόντων που ούτε έγκριση κυκλοφορίας έχουν, ούτε οι διατροφικοί ισχυρισμοί που επικαλούνται βασίζονται σε κάποια επιστημονική έρευνα ή τεκμηρίωση.

Ας προσέξουν λοιπόν οι καταναλωτές τα λεγόμενα της κάθε «Δρ. Μαρίας Λαέρτη» αλλά και της κάθε Δρ. υπαρκτής ή μη, η οποια περιφέρει τη πραμάτεια της μέσα από εντυπωσιακούς τίτλους και φανταχτερά ονόματα.

Μανώλης Μανωλαράκης Διαιτολόγος Διατροφολόγος

http://www.diatrofi.gr/index.php/diaita/diatrofikoi-mythoi/item/3012-%CE%97-%CE%94%CF%81-%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%9B%CE%B1%CE%AD%CF%81%CF%84%CE%B7#.UvX0BF10GXI.facebook

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *