Ο μυθος της αποτοξινωσης: Εμπιστευτειτε το σωμα σας και σταματηστε να ξοδευετε τα χρηματα σας και την υγεια σας στους χυμους

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Η Βρετανική Διαιτολογική Ένωση λέει ότι οι  «θεραπείες» αποτοξίνωσης, όπως χυμοί λαχανικών, χάπια ή η αποχή από ορισμένες τροφές, μπορεί να μας κάνει να αισθανόμαστε λιγότερο ένοχοι, αλλά δεν υπάρχει καμία επιστημονική απόδειξη για το αποτέλεσμά τους.

Ο Rick Miller λέει ότι «η αποτοξίνωση είναι μια ανοησία» και συνεχίζει «το ότι σώμα μας χρειάζεται να αποτοξινωθεί είναι μία πλάνη. Η απομάκρυνση των παραπροϊόντων και των τοξινών είναι μια συνεχής διαδικασία και δεν χρειάζεται να γίνεται με διαφορετικούς τρόπους ανά περιόδους. Το σώμα κάνει από μόνο του μια πολύ καλή δουλειά για την εξάλειψη και αποβολή όλων των ουσιών που δεν χρειάζεται».

Ο Miller λέει ότι η αποτοξίνωση έχει τις ρίζες της στις αρχές του 20ου αιώνα, με τη θεωρία του παχέος εντέρου – η ιδέα δηλαδή ότι οι ασθένειες προκαλούνται από τα παραπροϊόντα των τροφών που συσσωρεύονται στο σώμα. «Αυτή η θεωρία καταρρίφθηκε τη δεκαετία του 1930, αλλά ο όρος φαίνεται να επικρατεί μέχρι και τώρα. Ως ιατρική έννοια σήμερα, ο όρος αποτοξίνωση περιγράφει θεραπείες που χορηγούνται σε ασθενείς για την ελαχιστοποίηση ή την εξάλειψη από εθισμό στα ναρκωτικά ή το αλκοόλ».

Η αποτοξίνωση βασίζεται στην ιδέα ότι διάφορες τοξικές ουσίες που αποθηκεύονται στον οργανισμό μπορούν να αποβληθούν μέσω της κατανάλωσης ή της αποφυγής ορισμένων τροφίμων. Οι πιο δημοφιλείς πρακτικές αποτοξίνωσης τείνουν να περιλαμβάνουν χυμούς καθαρισμένων φρούτων και λαχανικών και την αποφυγή του κρέατος, της καφεΐνης και των επεξεργασμένων τροφίμων.

«Εκτός από τις ελλείψεις σε διάφορες βιταμίνες, ανόργανα άλατα, και απαραίτητα λιπαρά οξέα, ένα από τα μεγάλα προβλήματα με την αποκλειστική κατανάλωση χυμών είναι η έλλειψη της πρωτεΐνης που πρέπει να παρέχεται στον οργανισμό», λέει ο Miller. «Η πρωτεΐνη είναι ένα ζωτικό θρεπτικό συστατικό που χρειάζεται σε καθημερινή βάση. Όταν δεν παρέχεται, το σώμα σας θα το αντλεί από άλλες πηγές, όπως από τον μυϊκό ιστό, τα όργανα ή τα οστά. Οι άνθρωποι θα μπορούσαν πραγματικά να καταλήξουν σε μια χειρότερη κατάσταση μετά από μία τέτοια μέθοδο αποτοξίνωσης».

Όχι μόνο αυτό, αλλά ο Miller λέει ότι αν χάνουμε μυϊκή μάζα, χάνουμε ένα σημαντικό παράγοντα για το μεταβολισμό, με αποτέλεσμα να καίμε λιγότερες θερμίδες. «Ο μυϊκός ιστός είναι ιδιαίτερα μεταβολικά ενεργός, χρησιμοποιεί αποθηκευμένη ενέργεια και θρεπτικά συστατικά για να εκτελέσει τη λειτουργία του: μας κινεί και στηρίζει τη δομή του σώματός μας. Όσο λιγότερο μυϊκή μάζα έχεις, τόσο λιγότερη ενέργεια θα χρησιμοποιεί το σώμα. Η απώλεια πηγής πρωτεϊνών από τη διατροφή σας θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε περαιτέρω ελλείψεις θρεπτικών συστατικών με την πάροδο του χρόνου».

Οφέλη για την υγεία που φαίνεται να έχει η αποτοξίνωση είναι η πιο φωτεινή επιδερμίδα, η μείωση του φουσκώματος και η απώλεια βάρους. Αλλά έχει αποδειχτεί κάτι από όλα αυτά;

«Οι δίαιτες αποτοξίνωσης μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια βάρους που οφείλεται στην επικίνδυνη  φύση τους, τον περιορισμό των θερμίδων και στο γεγονός ότι αποκόβει ολόκληρες ομάδες τροφίμων,» λέει ο Miller. «Όμως, η απώλεια βάρους δεν είναι βιώσιμη και συνήθως το βάρος ανακτάται όταν επιστρέψουμε στην κανονική μας διατροφή».

Το  2009, το φιλανθρωπικό ίδρυμα Sense About Science κυκλοφόρησε μια έκθεση που ονομάζεται «ο φάκελος της αποτοξίνωσης», στην οποία περιγράφεται λεπτομερώς το κυνήγι για ενδείξεις πίσω από τους ισχυρισμούς των προϊόντων αποτοξίνωσης. Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι δεν υπάρχουν ούτε δύο εταιρείες που να χρησιμοποιούν τον ίδιο ορισμό για τη λέξη «αποτοξίνωση». Διαπίστωσε επίσης, ότι υπήρξαν πολύ λίγα στοιχεία  (ή και καθόλου) για τις αξιώσεις της αποτοξίνωσης.

Σύμφωνα με τον John Hoskins, τοξικολόγο, ακόμη και η αντίληψη μας για το τι είναι τοξίνες και τους κινδύνους που ενέχουν, είναι λάθος.

«Μια τοξίνη είναι μια ουσία που παράγεται από ζωντανό οργανισμό  που είναι δηλητηριώδες για τον άνθρωπο, όπως ένα δάγκωμα φιδιού ή η βακτηριακή αλλαντική τοξίνη (Botox)».

«Μια τοξική ουσία είναι οποιαδήποτε χημική ουσία που μπορεί να είναι επιβλαβής για την ανθρώπινη υγεία, όπως τα καυσαέρια, τα βαρέα μέταλλα, ο μόλυβδος, τα φυτοφάρμακα και τα προϊόντα οικιακής χρήσης, όπως είναι η χλωρίνη. Υπάρχουν ακόμη τοξίνες και τοξικές ουσίες σε πολλά από τα τρόφιμα που τρώμε, όπως αλκαλοειδή στις πατάτες, το οξαλικό οξύ στο ραβέντι και το ψωραλένιο στο σέλινο».

Ο Hoskins εξηγεί ότι το σώμα μπορεί να θεραπεύσει φυσικά – αν δεν του αρέσει μια ουσία, μας απαλλάσσει από αυτή . «Τοξικές ουσίες που εισπνέουμε ή τρώμε περνούν στη ροή του αίματος και φιλτράρονται στο συκώτι. Η κύρια λειτουργία αυτού του οργάνου είναι να διασπά τις χημικές ουσίες που χρησιμοποιούν ένζυμα. Εάν το σώμα δεν τις χρειάζεται, τις αποβάλλει».

Ο ίδιος προσθέτει ότι το σώμα εργάζεται συνεχώς για την παραπάνω διαδικασία και εάν δεν τα κατάφερνε, θα πεθαίναμε. «Το σώμα είναι πολύ πιο αποτελεσματικό στην διαδικασία αποτοξίνωσης από οποιαδήποτε άλλα μαγικά φίλτρα, δίαιτες ή περίεργες τακτικές που υποτίθεται ότι διώχνουν τις τοξίνες. Το μόνο πράγμα που καταφέρνει μια τεχνητή μέθοδος αποτοξίνωσης είναι να σπαταλάμε τα χρήματά μας».

Ο Rick Miller, προτείνει τρόπους για να βάλετε την υγεία σας και πάλι στο προσκήνιο:

Κόψτε το τσιγάρο. Οι μεγάλοι κίνδυνοι από το κάπνισμα περιλαμβάνουν ηπατική βλάβη από επιβλαβείς χημικές ουσίες, οι οποίες αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του ήπατος.

Περιορίστε το αλκοόλ. Συχνά οι άνθρωποι υποτιμούν πόσο η μπύρα, το κρασί και τα οινοπνευματώδη ποτά που καταναλώνουν κάθε εβδομάδα, με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να βλάψουν το συκώτι αλλά και να προκαλέσουν άλλα προβλήματα υγείας. Το πολύ αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει κίρρωση (ουλές του ήπατος) και όταν το συκώτι γεμίσει από ουλώδη ιστό αχρηστεύεται.

Κάντε μια ισορροπημένη διατροφή. Επιλέγοντας να κάνετε μια ισορροπημένη διατροφή που περιέχει όλες τις μεγάλες ομάδες τροφίμων (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες αμυλούχα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα φρούτα και τα λαχανικά) είναι πιο πιθανό να πετύχει μακροπρόθεσμα. Αν δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε, απλά κάντε μια μικρή αλλαγή (όπως μια μερίδα λαχανικών με το μεσημεριανό γεύμα και το δείπνο σας) ή να ζητήστε συμβουλές από έναν διαιτολόγο.

Καταναλώστε περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Φαίνεται προφανές, αλλά πολλοί άνθρωποι δεν τρώνε ούτε πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Φρέσκα, σε κονσέρβα ή κατεψυγμένα όλα μετράνε και είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες. Εάν είστε από εκείνους που δεν τρώνε φρούτα και λαχανικά, αυτό σημαίνει ότι θαέχετεέλλειψη από αυτές τις θρεπτικές ουσίες, και έτσι θα πρέπει σταδιακά να τις αναπληρώσετε. Αν προτιμάτε να πίνετε ένα χυμό φρούτων και λαχανικών, κάντε το. Απλά φροντίστε να έχετε παράλληλα μια ισορροπημένη διατροφή.

Ασκηθείτε. 150 λεπτά μέτριας δραστηριότητας (όπως γρήγορο περπάτημα) ή 75 λεπτά έντονης δραστηριότητας (όπως ένα παιχνίδι τένις) την εβδομάδα, θα βοηθήσει να κρατηθεί το συκώτι και το υπόλοιπο σώμα σας υγιές.  Η άσκηση βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος στο ήπαρ και το βοηθάει  να ρυθμίσει και να επεξεργαστεί τις τοξικές ουσίες γρηγορότερα.

http://www.diettv.gr/index.php/site/article/o-mythos-ths-apotoksinwshs-empisteyteite-to-swma-sas-kai-stamathste-na-ksodeyete-ta-xrhmata-sas-kai-thn-ygeia-sas-stoys-xymoys

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: