Μικροθρεπτικά Συστατικά και Άσκηση

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Τα μικροθρεπτικά συστατικά η αλλιώς οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία έχουν σημαντικούς ρόλους στον οργανισμό και επηρεάζονται από την φυσική δραστηριότητα.Συμμετέχουν στην παραγωγή ενέργειας ως συνένζυμα, στη σύνθεση αιμοσφαιρίνης, στη διατήρηση της υγείας των οστών, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, στην προστασία των ιστών από οξειδωτικό στρες που προκαλεί η άσκηση, στην επαναδόμηση του μυϊκού ιστού μετά την άσκηση, καθώς και σε μια πληθώρα άλλων λειτουργιών.


Θεωρητικά η άσκηση μπορεί να μεταβάλλει τις ανάγκες σε μικροθρεπτικά συστατικά. Είτε επιφέροντας βιοχημικές προσαρμογές στο μυϊκό σύστημα για την επιδιόρθωση και την διατήρηση της ισχνής σωματικής μάζας είτε επιδρώντας στο μεταβολισμό των συστατικών αυτών. Τα σημερινά RDA (Recommended Dietary Allowances) και τα DRI ( Dietary Recommended Intakes) που αναφέρονται στην σημερινή βιβλιογραφία θεωρείται ότι ισχύουν και για τους αθλητές, εκτός και αν συντρέχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος για διαφορετική πρόσληψη.Οι αθλητές που ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή όσον αφορά την ενέργεια και την αναλογία των μακροθρεπτικών συστατικών και καταναλώνουν ποικιλία τροφίμων από όλες τις ομάδες συνήθως καταφέρνουν να καλύψουν τις ανάγκες τους σε μικροθρεπτικά συστατικά. Αθλητές που βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο να εκδηλώσουν έλλειψη σε μικροθρεπτικά συστατικά είναι όσοι εμφανίζουν μια ή περισσότερες από τις παρακάτω συμπεριφορές: περιορίζουν την πρόσληψη ενέργειας, έχουν διαταραχή στην πρόσληψη τροφής (eating disorders), χρησιμοποιούν δραστικές μεθόδους για απώλεια βάρους (υποθερμιδικές δίαιτες), αποκλείουν τρόφιμα ή ομάδες τροφίμων από το διαιτολόγιο τους, είναι ασθενείς ή αναρρώνουν από  τραυματισμό. Τα πιθανά αποτελέσματα τέτοιων συμπεριφορών περιλαμβάνουν, εκτός από ανεπάρκεια σε βιταμίνες και μέταλλα, ευαισθησία σε τραυματισμούς, αδυναμία, κόπωση, διαταραχές στα επίπεδα της γλυκόζης, απώλεια γλυκογόνου, κετονουρία.

Οι αθλητές που ανήκουν σε κάποια από αυτές τις κατηγορίες ίσως χρειάζονται να χρησιμοποιήσουν, σε συνεννόηση με τον γιατρό ή τον διαιτολόγο τους κάποιο συμπλήρωμα βιταμινών και μετάλλων για να διορθώσουν την έλλειψη. Στους υπόλοιπους αθλητές δεν συστήνεται γενικά η αυθαίρετη πρόσληψη τέτοιων συμπληρωμάτων με σκοπό την αύξηση της αθλητικής τους απόδοσης.

Πηγή: http://www.medidiatrofi.gr/μικροθρεπτικά-συστατικά-και-άσκηση/

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *