Tο μυστικό για αποδοτικότερη «καύση» θερμίδων από τις γυναίκες

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Αρκάνσας περιγράφουν τα ευρήματά τους σε μία νέα μελέτη με τίτλο «Η θερμική επίδραση του φαγητού, η σωματική άσκηση και η συνολική ενέργεια που δαπανάται από τις δραστήριες γυναίκες».Η Ashley Binns, μία διδακτορική φοιτήτρια στην κινησιολογία και άσκηση, η οποία ηγήθηκε της μελέτης, είπε ότι ο στόχος ήταν να προσδιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ της θερμικής επίδρασης της τροφής και της άσκησης, επί του συνόλου δαπανών της ενέργειας του σώματος, που μετράται σε θερμίδες. Η θερμική επίδραση της τροφής αναφέρεται στο ποσό της ενέργειας που δαπανάται για την απορρόφηση και αξιοποίηση των συστατικών των τροφών που τρώμε.


Η Binns λέει «Κοιτάξαμε τις επιπτώσεις κατανάλωσης πρωτεϊνών στη συνολική δαπάνη ενέργειας, αλλά και την κατανάλωση πρωτεϊνών σε συνδυασμό με την άσκηση. Βρήκαμε ότι με την άσκηση, υπάρχει μια τάση για συνεχή αύξηση της θερμιδικής δαπάνης σε συνδυασμό με την αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης. Επιπλέον, η κατανάλωση των γευμάτων υψηλής ή χαμηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, οδήγησαν σε μεγαλύτερη ενεργειακή δαπάνη σε σχέση με την κατάσταση νηστείας από πρωτεΐνη. Αυτό σημαίνει ότι το να τρώμε πριν από τη γυμναστική κάτι πρωτεινούχο μας παρέχει τη δυνατότητα να κάψουμε αρκετές θερμίδες και μας καθιστά περισσότερο σαν ένα μηχάνημα ενεργειακής καύσης. “Ο Michelle Gray, συνάφελφος της Ashley Binns τονίζει ότι «Εξ όσων γνωρίζω, αυτή είναι η πρώτη μελέτη πάνω το συγκεκριμένο θέμα. Αυτό που βρήκε η Ashley είναι σημαντικό λόγω του αυξανόμενου προβλήματος της παχυσαρκίας. Εάν απλές αλλαγές μπορούν να αυξήσουν την κατανάλωση της ενέργειάς μας, τότε μπορεί να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην απώλεια βάρους ή τη διατήρησή του».

Δέκα δραστήριες γυναίκες κολεγιακής ηλικίας, φυσιολογικού σωματικού βάρους, συμμετείχαν στη μελέτη. Για τις συνεδρίες, τους δόθηκε ένα γεύμα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη, ένα γεύμα χαμηλό σε περιεκτικότητα πρωτεΐνης, ή καθόλου τροφή, πριν την γυμναστική.

Η Binns επέλεξε αυτές τις γυναίκες, επειδή συνήθως γυμναζόντουσαν τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, χωρίς όμως να είναι αθλήτριες αλλά ούτε και υπέρβαρες.

«Οι μελέτες που αφορούν σε δίαιτες υψηλές ή χαμηλές σε πρωτεΐνη, έχουν εξετάσει συνήθως τα άκρα: δηλαδή αθλητές ή παχύσαρκα άτομα», δήλωσε ο Binns. «Ήθελα να δω ποια είναι η θερμική επίδραση της τροφής σε ένα φυσιολογικό άτομο, που δεν έχει μεταβολικές διαταραχές ή δεν παίρνει φάρμακα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν το μεταβολισμό του».

http://www.diettv.gr/index.php/site/article/To-mystiko-gia-apodotikoterh-kaysh-thermidwn-apo-tis-gynaikes

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *