Αυγά και χοληστερίνη : Τα νεότερα δεδομένα αθωώνουν τα αυγά!

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Στον νου μας έχουμε πάντα συνδυασμένα αυγά και χοληστερίνη. Τα λαχταριστά εδέσματα της διατροφής μας έχουν ενοχοποιηθεί για την αύξηση της χοληστερίνης του αίματος και κατ’ επέκταση για την δημιουργία αθηρωματικής πλάκας στα αγγεία με επακόλουθο τα καρδιαγγειακά νοσήματα, εξαιτίας της χοληστερόλης που περιέχουν. Οι ηλικιωμένοι τα αποφεύγουν , ενώ οι μητέρες φοβούνται να τα δώσουν στα παιδιά τους. Αυξάνει όμως την χοληστερίνη του αίματος η κατανάλωση των αυγών; Σύμφωνα με τα νεότερα δεδομένα των ερευνών, η απάντηση είναι όχι!

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην επιστημονική επιθεώρηση British Medical Journal, τα αυγά δεν κρύβουν κανένα διατροφικό κίνδυνο. Ο κρόκος τους ναι μεν περιέχει περίπου 213 mg καθαρής χοληστερίνης, είναι όμως τόσο λίγη σε συνολική ποσότητα ώστε, σύμφωνα με την έρευνα, είναι απίθανο να επηρεάσει τα ολικά επίπεδα της χοληστερόλης στο ανθρώπινο αίμα. Στην έρευνα βρέθηκε ότι η κατανάλωση 2 αυγών ημερησίως επί χρονικό διάστημα 12 εβδομάδων, σε συνδυασμό με υγιεινή διατροφή, όχι μόνο δεν αύξησε αλλά μείωσε την κακή χοληστερίνη καθώς και το βάρος των συμμετεχόντων.

Αυγά και χοληστερίνη : Πόσα αυγά μπορούμε να τρώμε;

Η κατανάλωση ενός αυγού ημερησίως συμβάλλει κατά 10% στην αναγκαία ημερήσια κατανάλωση πρωτεϊνών, ενώ οι συστάσεις για ενήλικες, ηλικιωμένους και παιδιά προτείνουν 6-8 αυγά την εβδομάδα που καλό θα είναι να καταναλώνονται ξεχωριστά και όχι όλα μαζί, για τον εμπλουτισμό της καθημερινής μας διατροφής με βιταμίνες και πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Εκτός από τις πρωτεΐνες τα αυγά περιέχουν : 13 ζωτικής σημασίας βιταμίνες και μέταλλα και αντιοξειδωτικές ουσίες. Είναι πλούσια σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, βιταμίνη Α, νιασίνη, βιοτίνη, νάτριο και κάλιο. Επιπλέον έχουν ελάχιστα λιπαρά, ενώ προσφέρουν άμεσα χρησιμοποιήσιμη ενέργεια στον οργανισμό μας, κάτι που είναι ζωτικής σημασίας για την τρίτη ηλικία και για την παιδική ανάπτυξη. Ένα αυγό μαζί με τον κρόκο του περιέχει μόλις 71 θερμίδες.

Ποια τρόφιμα πρέπει να προσέχουμε για να μην αυξήσουμε την χοληστερίνη μας;

Στην έρευνα τονίζεται ιδιαίτερα η σημασία που πρέπει να δίνουμε στα υπόλοιπα τρόφιμα της διατροφής μας που μπορεί να μην είναι τόσο ενοχοποιημένα για την αύξηση της χοληστερίνης μας, όμως κάνουν πραγματική ζημιά : τα λιπαρά κρέατα, τα αλλαντικά και τα λουκάνικα, το μπέικον και παρόμοια κρεατοσκευάσματα, τα εντόσθια, το ζωικό βούτυρο, τα γλυκά που περιέχουν βούτυρο, τα έτοιμα εδέσματα που περιέχουν βούτυρο ή λίπος  (όπως οι πίτες, η σφολιάτα, τα κρουασάν και παρόμοια προϊόντα), τα κίτρινα ή λευκά τυριά και τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς επίσης και την υπερκατανάλωση της ζάχαρης. Επίσης, όσα θαλασσινά από την φύση τους ωμά είναι χρωματισμένα κίτρινα έχουν υψηλά ποσά χοληστερίνης.

Τώρα το Πάσχα λοιπόν μην διστάσετε να απολαύσετε τα λαχταριστά κόκκινα αυγά, να είστε όμως προσεκτικοί με τα υπόλοιπα τρόφιμα, γιατί εκείνα είναι που θα αυξήσουν την χοληστερίνη σας!

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: