Ζάχαρη και εξάρτηση : 10 τρόποι για να σταματήσει η ανάγκη σας για την ζάχαρη!

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Εάν είστε άτομα εξαρτημένα από την ζάχαρη και δεν μπορείτε να ζήσετε χωρίς αυτήν, τότε έχετε σημαντικό πρόβλημα. Όχι μόνο γιατί τρώγοντας γλυκά παντός είδους αυξάνετε το βάρος του σώματός και το ποσοστό του λίπους σας, αλλά γιατί όσο περισσότερη ζάχαρη τρώτε τόσο εξαρτάστε από αυτήν. Η ζάχαρη προκαλεί εξάρτηση που είναι δύσκολο να  «ξεφορτωθείτε».

10 τρόποι για να σταματήσει η ανάγκη σας για την ζάχαρη :


• Αυξήστε την πρόσληψη πρωτεΐνης σας :
Ο οργανισμός μας παρουσιάζει συχνά λαχτάρα για γλυκά και ζάχαρη, όταν η πραγματική ανάγκη είναι η πρόσληψη πρωτεΐνης. Μην πέφτετε στην παγίδα κάθε φορά που έχετε λιγούρα ή πεινάτε να φάτε κάτι γλυκό. Αλμυρές πρωτεϊνούχες επιλογές όπως σαλάτες όλων των ειδών, τόνος, γαλακτοκομικά προϊόντα, κρεατικά και θαλασσινά όλων των ειδών, θα περιορίσουν σημαντικά την πείνα και την διάθεση σας για γλυκό.

• Αντικαταστήστε τα γλυκά με φρούτα :
Η ζάχαρη στα επεξεργασμένα τρόφιμα αφομοιώνεται από τον οργανισμό με διαφορετικό τρόπο από ότι το φυσικό ζάχαρο των φρούτων, η φρουκτόζη, κυρίως επειδή η επεξεργασμένη ζάχαρη περιέχει 50% γλυκόζη η οποία είναι δύσκολο να μεταβολισθεί από τον οργανισμό. Τα φρούτα περιέχουν 100% φρουκτόζη, φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα, ένζυμα και φυτοθρεπτικά συστατικά που είναι πολύ ευκολότερο για τον οργανισμό να τα διαχειρισθεί και να τα μεταβολίσει.

• Αφαιρέστε πειρασμούς από το ντουλάπι σας :
Καταβάλετε προσπάθειες για να καθαρίσετε το ψυγείο και το ντουλάπι σας από σοκολάτες, μπισκότα, κέικ, κρουασάν και άλλα τέτοιου τύπου  γλυκάκια, έτσι ώστε κάθε φορά που θα το ανοίγετε να διαλέγετε κάτι αλμυρό χωρίς να πέφτετε στον πειρασμό του γλυκού. Σίγουρα αν έχετε γλυκό, εκείνο θα  φάτε γι αυτό φροντίστε από πριν να μην έχετε.

• Δημιουργήστε μικρούς αντιπερισπασμούς :
Όταν έχετε διάθεση για γλυκό, αποσπάστε την προσοχή σας με κάτι άλλο μέχρι να έρθει η ώρα του γεύματος. Μια οποιαδήποτε δραστηριότητα, διάβασμα, δουλειές του σπιτιού, παιχνίδι στον υπολογιστή. Σύντομα θα ξεχάσετε την ανάγκη για ζάχαρη και  καταναλώστε το επόμενο αλμυρό γεύμα της ημέρας.

• Διαβάστε τις ετικέτες των τροφίμων που αγοράζετε :
Ώστε να είστε ενήμεροι για το ποσό της ζάχαρης που πραγματικά περιέχουν. Γνωρίζοντας την περιεκτικότητα των τροφίμων που επιλέγετε σε ζάχαρη, θα βοηθήσετε τον εαυτό σας να αποβάλει αυτόν τον εθισμό. Πολλές φορές επιλέγουμε τροφές που δεν γνωρίζουμε ότι έχουν πολλή ζάχαρη, με αποτέλεσμα να την καταναλώνουμε άθελα μας. Χυμοί εμπορίου, ψωμί του τοστ, ενεργειακά ποτά και αναψυκτικά, σάλτσες ντρέσινγκ και κέτσαπ, είναι μερικά τέτοια παραδείγματα.

• Αυξήστε την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν χρώμιο :
Αυτό το ιχνοστοιχείο βοηθά το σώμα να διατηρήσει ομαλά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Οι μελέτες δείχνουν ότι το χρώμιο βοηθά στη μείωση του εθισμού στην ζάχαρη. Τρόφιμα πλούσια σε χρώμιο είναι τα πουλερικά, τα ψάρια, το κρέας και η μπύρα. Άτομα με ιστορικό υπογλυκαιμίας, θα πρέπει να είναι προσεκτικά στην κατανάλωση του.

•Αυξήστε την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β :
Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β βοηθούν σημαντικά στην σωστή ανταπόκριση του οργανισμού στο στρες, μέσω της επιρροής τους στην λειτουργία των επινεφριδίων. Το στρες αυξάνει σημαντικά την ανάγκη για γλυκό και άρα τον εθισμό στην ζάχαρη. Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, ξηροί καρποί, όσπρια και γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πολύ καλές πηγές των βιταμινών αυτών.

• Ελέγξτε τη λειτουργία του θυρεοειδούς σας:
Χαμηλή δραστηριότητα του θυρεοειδούς μπορεί να οδηγήσει σε ανάγκη για συνεχή κατανάλωση ζάχαρης. Σημάδια κακής λειτουργίας του θυρεοειδούς είναι το ξηρό δέρμα, η κόπωση, τα κρύα άκρα, η επίμονη δυσκοιλιότητα, η εκτεταμένη απώλεια μαλλιών και η κακή ψυχολογία.

• Αποφύγετε το πολύ αλκοόλ :
Η εκτεταμένη κατανάλωση αλκοόλ δημιουργεί υπογλυκαιμίες που φυσικά οδηγούν στην κατανάλωση ζάχαρης και γλυκών. Μην πίνετε λοιπόν σε καθημερινή βάση αλκοολούχα ποτά.

• Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα :
Σχεδιάστε τα γεύματα της εβδομάδας, εστιάζοντας περισσότερο σε πρωτεΐνες και λαχανικά και μην μένετε πολλές ώρες νηστικοί. Εάν είστε πεινασμένοι, πέφτει το σάκχαρο του αίματος σας σε τέτοιο βαθμό, ώστε δημιουργείται η ανάγκη για κατανάλωση ζάχαρης. Ενσωματώστε στο καθημερινό διαιτολόγιο σας πριν το μεσημέρι και το απόγευμα, ένα μικρό σνακ που να αποτελείται από υγιεινές αλμυρές επιλογές όπως λαχανικά και φρούτα, δημητριακά, ψωμί και γαλακτοκομικά προϊόντα.

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

http://www.diaitologia.gr/zaxari/

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *