Διακυμανσεις σωματικου βαρους

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Οι μικρές διακυμάνσεις του βάρους της τάξης των 300-500 γραμμαρίων, ειδικά για τις γυναίκες, μέσα στην ημέρα είναι λίγο πολύ αναμενόμενες. Η διακύμανση του σωματικού βάρους είναι ένα συχνό φαινόμενο, που οφείλεται κυρίως στην ποσότητα του φαγητού που τρώτε, πόσο νερό πίνετε, πόσο ασκείστε και αν έχετε«πάει» στην τουαλέτα ή όχι. Όμως υπάρχουν μέρες που τα σκαμπανεβάσματα του βάρους είναι αρκετά μεγαλύτερα και αυτό μπορεί να σας προκαλέσει ανησυχία. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που αυτό μπορεί να συμβαίνει. Συγκεκριμένα:

1. Η υψηλή πρόσληψη αλατιού
Η μεγάλη πρόσληψη αλατιού ενδέχεται να οδηγεί σε κατακράτηση περιττών υγρών στο σώμα και κατ’ επέκταση σε ανωμαλίες ακόμη και στα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης. Επίσης το αλάτι αυξάνει σημαντικά το αίσθημα της δίψας αλλά και της πείνας, συμβάλλοντας στην αύξηση της συνολικής θερμιδικής μας πρόσληψης.


2. Η έλλειψη ύπνου
Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι ο ανεπαρκής ύπνος έχει επιπτώσεις στο μεταβολισμό του οργανισμού μας με συνέπεια την αύξηση του σωματικού μας βάρους. Συγκεκριμένα, η μικρή διάρκεια ύπνου (λιγότερο από 6 ώρες) αλλά και ο υπερβολικός ύπνος (πάνω από 8 ώρες) μπορεί να αυξήσουν σταδιακά το βάρος μας να μας οδηγήσει στη παχυσαρκία. Επίσης η έλλειψη ύπνου αυξάνει το στρες και την όρεξη.


3. Η δυσκοιλιότητα
Η δυσκοιλιότητα μπορεί να προκαλέσει αύξηση του βάρους. Τα περιττά κιλά πάντως στην περίπτωση που οφείλονται σε δυσκοιλιότητα, θα φύγουν μόλις καταπολεμήσετε το πρόβλημα. Η διατροφή που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, η πόση επαρκών ποσοτήτων υγρών και η σωματική άσκηση μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και πρέπει να ενθαρρύνονται.

4. Ορισμένα φάρμακα
Ορισμένα φάρμακα, όπως τα αντισυλληπτικά, οι ορμόνες ή η κορτιζόνη, μπορεί να σας επιβαρύνουν με κάποια περιττά κιλά. Μάλιστα κάποια φάρμακα ανοίγουν και την όρεξη. Αν παρατηρήσετε ότι αυξάνεται το βάρος σας από τότε που ξεκινήσατε να λαμβάνετε κάποιο φάρμακο, συζητήστε με το γιατρό σας το ενδεχόμενο να σας δώσει κάποιο άλλο φάρμακο ή να αλλάξει τη δοσολογία.


5. Ο υποθυρεοειδισμός
Ο υποθυρεοειδισμός είναι μία κατάσταση στην οποία ο θυρεοειδής αδένας δεν παράγει αρκετή θυρεοειδική ορμόνη. Μέχρι και 1% των παχύσαρκων ασθενών σε όλο τον κόσμο πιστεύεται ότι πάσχει από υποθυρεοειδισμό, την υπολειτουργία του θυρεοειδούς που μπορεί να οδηγήσει σε επιβράδυνση του μεταβολισμού με αποτέλεσμα να «παίρνετε» εύκολα βάρος και να χάνετε δύσκολα (2-4 κιλά) και αύξηση του σωματικού βάρους λόγω κατακράτησης υγρών στα άκρα και το πρόσωπο.


6. Η άσκηση
Αν γυμνάζεσαι πολύ, ίσως τα κιλά που βλέπετε να είναι αυξημένος μυϊκός όγκος, κάτι που είναι θετικό αφού όσο μεγαλύτεροι είναι οι μύες, τόσο περισσότερη η ενέργεια που χρειάζεστε και άρα καίτε περισσότερες θερμίδες ακόμη και όταν ξεκουράζεστε στο σπίτι.


7. Το στρες
Πολλοί άνθρωποι, όταν βρίσκονται σε στρες, έχουν την τάση να τρώνε πολλά γλυκά, λιπαρά, αλμυρά και πλούσια σε θερμίδες σνακ, τρόφιμα ή φαγητά. Επιπλέον μια πολύ αγχώδης ημέρα μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της κορτιζόλης στο αίμα μας.  Η ορμόνη αυτή προκαλεί μια σειρά αντιδράσεων στον οργανισμό μας που σχετίζονται με την αύξηση του βάρους.


8. Το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο
Λίγες μέρες πριν αδιαθετήσετε βλέπετε τη ζυγαριά να ανεβαίνει προς τα επάνω; Μην πανικοβάλλεστε δεν είστε η μόνη. Ένα από τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου είναι η αύξηση βάρους, η οποία συνήθως οφείλεται σε κατακράτηση υγρών και το κοιλιακό πρήξιμο, μπορούν να αντιμετωπιστούν με τον περιορισμό του αλατιού και την αυξημένη πρόσληψη υγρών. Τελειώνοντας την έμμηνο ρύση σας το βάρος και το σώμα σας επανέρχεται άμεσα.


H πρακτική να ζυγίζεστε καθημερινά για να δείτε πόσο βάρος χάσατε είναι εξαιρετικά ψυχοφθόρα. Το ιδανικό είναι να ζυγίζεστε μια φορά την εβδομάδα, την ίδια ημέρα και ώρα και να διαπιστώσετε ότι χάσατε ένα κιλό, παρά να ζυγίζεστε καθημερινά για να δείτε ότι χάσατε μόλις 100 γραμμάρια.

Τόνι Νζέιμ

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

http://www.mydiatrofi.gr

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *