Τελος στις παρανομες ιστοσελιδες του «πρασινου καφε»

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Σε μήνυση προχώρησε η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των Η.Π.Α (FTC) εναντίον εταιριών διαφήμισης και πώλησης εκχυλίσματος πράσινου καφέ, που προωθείται ως συμπλήρωμα διατροφής για απώλεια βάρους. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε η Επιτροπή στο Περιφερειακό Δικαστήριο των Η.Π.Α., στη Φλόριντα, οι εταιρίες προέβησαν σε ψευδείς και παραπλανητικές αξιώσεις, χρησιμοποιώντας παράνομες ιστοσελίδες μέσω των οποίων πωλούσαν το σκεύασμα. Στην καταγγελία κατονομάζονται οι διαφημιστικές εταιρίες που συμμετείχαν στην καλοστημένη απάτη κατά των καταναλωτών, καθώς και το όνομα του σκευάσματος. Πρόκειται για το συμπλήρωμα διατροφής με εκχύλισμα πράσινου καφέ με την ονομασία «Pure Green Coffee» και οι εταιρίες, NPB Advertising, Inc. Nationwide Ventures, LLC, Olympus Advertising, Inc., JMD Advertising, Inc.και Signature Group, LLC.

Η Επιτροπή υποστηρίζει ότι λίγες βδομάδες μετά την προώθηση του πράσινου καφέ για πρώτη φορά μέσα από την εκπομπή Dr. OzShow, οι κατηγορούμενες εταιρίες άρχισαν να πωλούν το σκεύασμά τους μέσα από πλαστές ιστοσελίδες, προς 50 περίπου δολάρια τη συσκευασία. Η πώληση γινόταν μέσω ιστοσελίδων με διάφορες ονομασίες όπως buypuregreencoffee.com, buygreenweightloss.com, greencoffeeweightcontrol.com. Στις ιστοσελίδες εμφανίζονταν πλάνα από την εκπομπή του Dr. Oz, και δήθεν κλινικές αποδείξεις ότι το σκεύασμα με εκχύλισμα πράσινου καφέ θα μπορούσε να βοηθήσει τον υποψήφιο αγοραστή, να χάσει βάρος χωρίς να αλλάξει απολύτως τίποτα στη διατροφή του και χωρίς να ακολουθήσει κανενός είδους άσκηση. Οι κατηγορούμενες εταιρίες διέθεταν πλήθος διαφημιστικών καταχωρήσεων, οι οποίες εμφανίζονταν στις μηχανές αναζήτησης με παραπλανητικές αξιώσεις σχετικά με την απώλεια βάρους.

Το «WomenHealth Journal», μία από τις πλαστές ιστοσελίδες που προωθούσε το εκχύλισμα πράσινου καφέ, χρησιμοποιούσε διαφημιστικό υλικό με τη μορφή νέων και ειδήσεων από το χώρο της υγείας, ενώ έκανε χρήση των λογότυπων γνωστών ειδησεογραφικών μέσων ενημέρωσης όπως το CBS News, ABC, CNN και MSNBC. Η Διευθύντρια της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των Η.Π.Α. (FTC), Jessica Rich δήλωσε ότι οι κατηγορούμενες εταιρίες όχι μόνο εξαπατούσαν τους καταναλωτές με παραπλανητικές αξιώσεις απώλειας βάρους αλλά δημοσίευαν στις παράνομες ιστοσελίδες τους άρθρα υπό τη μορφή ειδησεογραφικών νέων, παραπλανώντας ακόμα περισσότερο τους καταναλωτές αφού δεν μπορούσαν να διακρίνουν αν αυτό που διαβάζουν είναι κάποια είδηση ή παραπλανητική διαφήμιση.

Στην καταγγελία η Επιτροπή αναφέρει ότι οι εταιρίες πώλησης και διαφήμισης του εκχυλίσματος πράσινου καφέ, έκαναν ψευδείς και ανυπόστατους ισχυρισμούς υγείας όπως:

  • «Χάσε 20 κιλά σε 4 εβδομάδες με το εκχύλισμα πράσινου καφέ»
  • «16% μείωση του σωματικού λίπους σε 12 βδομάδες με το εκχύλισμα πράσινου καφέ»
  • «30 κιλά μείον σε 3 έως 6 μήνες με το εκχύλισμα πράσινου καφέ».

Σχετικά με τις μαρτυρίες ανθρώπων που εμφανίζονταν στις πλαστές ιστοσελίδες να δηλώνουν ότι έχασαν βάρος με τη βοήθεια του εκχυλίσματος πράσινου καφέ, η Επιτροπή καταγγέλλει ότι οι εταιρίες σκοπίμως δεν ενημέρωσαν τους καταναλωτές ότι οι εθελοντές που προχώρησαν σ’ αυτές τις δηλώσεις είχαν λάβει το συμπλήρωμα εντελώς δωρεάν και επιπλέον είχαν πληρωθεί προκειμένου να κάνουν οποιαδήποτε δήλωση σχετικά με την υποτιθέμενη απώλεια βάρους που είδαν μόλις πήραν το συμπλήρωμα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Επιτροπής μέχρι σήμερα έχουν πωληθεί μέσα από τις παράνομες ιστοσελίδες πάνω από 536.000 μπουκάλια εκχυλίσματος πράσινου καφέ, ενώ ο τζίρος των εταιριών φαίνεται να ξεπερνά τα 25 εκατομμύρια δολάρια.

Οι καταναλωτές οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι σε κάθε είδους ψευδείς και παραπλανητικούς ισχυρισμούς περί αδυνατίσματος με τη βοήθεια δήθεν «μαγικών» χαπιών, ενώ ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) επισημαίνει ότι η αγορά προϊόντων αρμοδιότητας ΕΟΦ από μη εγκεκριμένες πηγές, όπως είναι το διαδίκτυο, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία του καταναλωτή.

http://www.medidiatrofi.gr/

Νίκη Ανδρουλάκη

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *