Διατροφή για κρεατινίνη – Πως να μειώσετε τα επίπεδα κρεατινίνης;

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Η αφυδάτωση, τα συμπληρώματα διατροφής με κρεατίνη, καταστάσεις που προκαλούν σωματική υπερκόπωση, ή ακόμα και η υπερβολική πρόσληψη κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, αποτελούν μερικούς από τους πιθανούς παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν αύξηση των επιπέδων κρεατινίνης στο αίμα. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε μερικούς τρόπους για να μειώσετε τα επίπεδα κρεατινίνης στο αίμα.

Η κρεατινίνη είναι ένα υπόλειμμα το οποίο δημιουργείται από τον οργανισμό κατά την δημιουργία ενέργειας στους μύες. Η φωσφορική κρεατίνη είναι ένα συστατικό των σκελετικών μυών, η οποία διασπάται για να προμηθεύσει σε ενέργεια τα κύτταρα, και έτσι δημιουργείται η κρεατινίνη. Η κρεατινίνη μπαίνει στην κυκλοφορία του αίματος και προωθείται προς τα νεφρά, για να αποβληθεί από τον οργανισμό μέσω του ουροποιητικού συστήματος.

Ο ρυθμός μεταβολής της κρεατίνης σε κρεατινίνη ρυθμίζεται από μια σταθερά, και περίπου το 2% της συνολικής κρεατίνης που περιέχει το σώμα χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση. Για αυτό και σε κανονικές συνθήκες, δεν υπάρχει πιθανότητα να αυξηθούν οι τιμές της, στην καθημερινή παραγωγή.

Κανονικά Επίπεδα Κρεατινίνης στο αίμα (σε χιλιοστόγραμμο/δέκατο του λίτρου mg/dL)

  • Ενήλικες Γυναίκες: 0,5 με 1.1 mg/dL
  • Ενήλικες Άντρες: 0.6 με 1.2 mg/dL
  • Άτομα με ένα νεφρό: 1.8 με 1.9 mg/dL

Τα επίπεδα της κρεατινίνης ανεβαίνουν όταν τα νεφρά αδυνατούν να την αποβάλλουν σωστά. Η μη σωστή αποβολή της μπορεί να προκληθεί και από υποβόσκοντα προβλήματα υγείας, όπως σακχαρώδης διαβήτης, υψηλή αρτηριακή πίεση, αρθρίτιδα, καρδιαγγειακές παθήσεις, μεγάλη απώλεια αίματος, κτλ.

Μερικές φορές όμως οφείλεται σε λιγότερο σοβαρούς λόγους, όπως η αφυδάτωση, παρενέργειες φαρμάκων κτλ. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα συμπτώματα τα οποία μπορούν να οδηγήσουν στην διάγνωση της υψηλής κρεατινίνης στο αίμα. Διαγνώσκεται μόνο κατά τις αιματολογικές και ουρολογικές εξετάσεις. Οι γιατροί συνταγογραφούν φάρμακα για να θεραπεύσουν την αιτία που προκαλεί δυσλειτουργία των νεφρών.

Τα ανεξέλεγκτα υψηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μπορούν να προκαλέσουν εκτεταμένη βλάβη στα νεφρά. Για αυτό και στους διαβητικούς ασθενείς συνταγογραφείται ινσουλίνη και άλλα φάρμακα για να ελέγχουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα τους. Επίσης πρέπει να ακολουθούν μια αυστηρή διαβητική δίαιτα.

Κατά την υψηλή αρτηριακή πίεση, τα νεφρά αδυνατούν να φιλτράρουν κατάλληλα τα παραπροϊόντα των οργανικών διεργασιών. Για αυτό και τα άτομα με καρδιαγγειακές παθήσεις ακολουθούν αγωγή για μείωση της αρτηριακής πίεσης. Επίσης υπάρχουν και ορισμένοι διατροφικοί περιορισμοί που πρέπει να ακολουθούν καθώς και να αποφεύγουν το άγχος.

Παρόλα αυτά, αυτά τα επίπεδα πρέπει να μειωθούν και φυσικά.

Πίνετε άφθονο νερό
Όταν το σώμα μας αφυδατώνεται, τα επίπεδα κρεατινίνης τείνουν να αυξάνονται. Μπορείτε να μειώσετε την πιθανότητα περαιτέρω αύξησης με την κατανάλωση 8-10 ποτηριών νερού την ημέρα. Ξεκινήστε την ημέρα σας πίνοντας 2-3 ποτήρια νερό. Αυτό θα αυξήσει την συχνότητα της ούρησης, και σαν αποτέλεσμα, περισσότερη κρεατινίνης θα απορριφθεί από το σώμα.

Λαχανικά – Υγιεινή Διατροφή
Προσθέσετε πολλά φρέσκα φρούτα και λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης, κριθάρι και βρώμη στην ημερήσια διατροφή σας. Η πρωτεΐνη που χρειάζεται το σώμα σας μπορεί να καλυφθεί με το μαρούλι, το λάχανο, τα καρότα, το κουνουπίδι, τις φύτρες, τα ραπανάκια, τα αγγουράκια, τα βατόμουρα και τα γογγύλια.

Η καφεΐνη, το αλκοόλ και τα ανθρακούχα αναψυκτικά είναι επιβλαβή για αυτήν την κατάσταση, καθώς έχουν διουρητική δράση και μπορούν να προκαλέσουν αφυδάτωση. Αντικαταστήστε τα με φρέσκους χυμούς φρούτων ή χυμό αλόης, που θα σας κρατήσουν ενυδατωμένους και παράλληλα θα σας προσφέρουν και ευεργετικά συστατικά.

Η πρόσληψη βοτάνων όπως η πικραλίδα, το τζίνσενγ, το φασκόμηλο και η κανέλα, είναι χρήσιμα στον έλεγχο των επιπέδων της κρεατινίνης.

Alexandra Tabaki

e-diatrofi.org

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *