Τα 7 must της καλοκαιρινής διατροφής του παιδού

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Το καλοκαίρι είναι εδώ και για τα καλά. Με τη θερμοκρασία να ανεβαίνει και το κλείσιμο των σχολείων , μικροί και μεγάλοι θα μπουν σε διάθεση χαλάρωσης και διακοπών. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η σωστή διατροφή, των μικρών παιδιών κυρίως, δεν είναι πια προτεραιότητα. Τους καλοκαιρινούς μήνες είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να μένουν καλά ενυδατωμένα, μιας και οι ψηλές θερμοκρασίες και το έντονο παιχνίδι μπορεί εύκολα να τα αφυδατώσουν. Τα σωστά θρεπτικά συστατικά θα κρατούν τον οργανισμό τους δυνατό αποφεύγοντας μικροκρυολογήματα του καλοκαιριού και κακοκεφιές.

Οι πιο κάτω συμβουλές θα ενισχύσουν τον οργανισμό των παιδιών και θα τους προσφέρουν ενέργεια και ευεξία χωρίς να τους επιβαρύνουν με λιπαρά:
Φροντίστε να έχετε πάντοτε μαζί σας κάποιο παγωμένο ρόφημα. Τα παιδιά χρειάζονται ενυδάτωση και πολλές φορές δεν είναι σε θέση να μας πουν ότι διψούν. Το νερό και οι φρέσκοι χυμοί προσφέρουν τη δροσιά τους και τα θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες χωρίς να επιβαρύνουν τα παιδιά με ζάχαρη και λιπαρά. Καλό είναι να αποφεύγονται τα αναψυκτικά και τα ζαχαρούχα ροφήματα.

Προσφέρετε στο παιδί σας δροσερά προγεύματα. Τα δημητριακά με γάλα, κρύα σάντουιτς, φρούτα με γιαούρτι είναι προγεύματα που θα προσφέρουν ενέργεια και θα δροσίσουν τα παιδιά μας τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού.

Ετοιμάστε για το δρόμο ένα υγιεινό σνακ/γεύμα. Τα παιδιά πολλές φορές λόγω ζέστης έχουν μειωμένη όρεξη και προτιμούν πιο μικρά γεύματα πιο συχνά αντί πιο λίγα μεγάλα γεύματα μέσα στη μέρα τους. Ένα μικρό σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης, γαλοπούλα και τυρί μπορεί να βρεθεί χρήσιμο όταν είστε στο δρόμο!

Μην ξεχνάτε τα λαχανικά! Εκτός από τα απλά και ευκολοχώνευτα γεύματα, το καλοκαίρι πολύ σημαντικά είναι και τα λαχανικά. Μην παραλείπετε τη σαλάτα με κάθε γεύμα των παιδιών ή ακόμα και σαν σνακ όταν είναι κομμένα λαχανικά μικρά μικρά. Προσφέρουν βιταμίνες όπως η Α, Γ και έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες που προστατεύουν το ανοσοποιητικό σύστημα των παιδιών.

Αυξήστε τα φρούτα στη διατροφή των παιδιών. Τα καλοκαιρινά φρούτα όπως το καρπούζι και το πεπόνι, έχουν ψιλή περιεκτικότητα σε νερό και βιταμίνες έτσι ενώ ενυδατώνουν προσφέρουν και θρεπτική αξία. Φτιάξτε δροσερά ροφήματα με φρέσκα φρούτα αναμιγνύοντας τα σε ένα μπλέντερ με γιαούρτι ή μια μπάλα παγωτού βανίλιας. Έτσι, και ικανοποιούμε την επιθυμία τους για κάτι παγωμένο και γλυκό, και τους προσφέρουμε καλά συστατικά.

Αποφύγετε τα έτοιμα γεύματα. Έχουν συνήθως πολλά λιπαρά και νάτριο που δεν είναι καλό για την υγεία των παιδιών. Ετοιμάστε εσείς εύκολα γεύματα που θα τα ικανοποιήσουν εξίσου! Βάλτε στο γκριλ μπιφτέκια φτιαγμένα από μισό κιμά βοδινό και μισό κοτόπουλο ή γαλοπούλας, μειώνοντας έτσι κατά πολύ τα λιπαρά. Λιώστε τυρί με χαμηλά λιπαρά πάνω στο μπιφτέκι και σερβίρετε το σε ψωμάκια ολικής άλεσης με φρέσκια λαχανικά!

Αντικαταστήστε ανθυγιεινά σνακ με υγιεινά! Τα πατατάκια που τα παιδιά αγαπούν τόσο πολύ είναι γεμάτα νάτριο και προκαλούν έντονη δίψα. Έτσι τα παιδιά εύκολα θα αναζητήσουν ένα ζαχαρούχο ρόφημα όπως τα αναψυκτικά που τους προσφέρουν πολλές θερμίδες και καθόλου θρεπτική αξία. Αντικαταστήστε λοιπόν τα πατατάκια με σιταροπούλα στο γκριλ που είναι λαχανικό και έχει φυτικές ίνες χρήσιμες για τη καλή λειτουργία των εντέρων και του πεπτικού συστήματος των παιδιών.

Το καλοκαίρι, τα παιδιά είναι λιγότερο κινητικά μιας και τα σχολεία είναι κλειστά ενώ παράλληλα τείνουν να τρώνε πιο ακατάστατα και να αναζητούν πιο χαλαρό πρόγραμμα διατροφής. Ας τα βοηθήσουμε λοιπόν εμείς σαν πιο μεγάλοι, με το να δίνουμε το καλό παράδειγμα και προσφέροντας τους υγιεινές επιλογές για το καλοκαίρι.

Άννα Χριστίνας Κονή – Διαιτολόγος LD

http://www.mothersaffair.com

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *