Ρόφημα αμυγδάλου: Γιατί είναι θρεπτικό;

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Το ρόφημα αμυγδάλου, για όσους δεν το γνωρίζετε, είναι ένα κρεμώδες ρόφημα με υπέροχη μοναδική γεύση, το οποίο καταναλώνεται εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Παρασκευάζεται αναμιγνύοντας αλεσμένααμύγδαλα με νερό και κάποιο γλυκαντικό. Ωστόσο, φαίνεται να είναι γνωστό σε όσους αποφεύγουν να καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα, λόγωαλλεργίας στην καζεΐνη (πρωτεΐνη γάλακτος αγελάδας) ή εξαιτίας δυσανεξίας στη λακτόζη (υδατάνθρακας γάλακτος αγελάδας). Χρησιμοποιείται επίσης από τους αυστηρά χορτοφάγους, ως υποκατάστατο των γαλακτοκομικών προϊόντων καθότι είναι μια φυτική τροφή.

Από την πληθώρα των θρεπτικών συστατικών που έχει το ρόφημα αμυγδάλου, χαρακτηριστικά αναφέρουμε τις φυτικές ίνες, το μαγνήσιο, το ψευδάργυρο, το σίδηρο, το κάλιο, το ασβέστιο, το φώσφορο, τα φλαβονοειδή και τις βιταμίνες Ε, D, A. Καθώς τααμύγδαλα είναι φυτικό τρόφιμο, το ρόφημα αμυγδάλου είναι εκ φύσεως χαμηλό σεκορεσμένα λιπαρά αλλά περιέχει περισσότερο μονοακόρεστα λιπαρά που βοηθάνε τηνκαρδιαγγειακή υγεία. Αξίζει να αναφέρουμε δε, ότι το ρόφημα αμυγδάλου δεν περιέχειχοληστερόλη αλλά ούτε και λακτόζη, και κατ’επέκταση συμβάλλει στη μείωση της διατροφικής χοληστερόλης και αποτελεί ιδανική επιλογή για όσους αντιμετωπίζουνδυσανεξία ή αλλεργία στο γάλα αγελάδας. Όλα αυτά, αποδίδοντας μόλις 24 θερμίδεςανά 100ml, πράγμα που το καθιστά σημαντικό σύμμαχο αν βρίσκεστε σε προσπάθειααπώλειας ή διατήρησης ενός φυσιολογικού βάρους.

Αν και χρειάζεται περαιτέρω έρευνα, τα μέχρι στιγμής ευρήματα δείχνουν ότι το ρόφημααμυγδάλου μπορεί να είναι ένα αποτελεσματικό υποκατάστατο του αγελαδινούγάλακτος σε βρέφη με αλλεργία ή δυσανεξία στο αγελαδινό γάλα. Λόγω της υψηλής του περιεκτικότητας σε βιταμίνη Ε, μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση τηςγήρανσης, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και να «χαρίσει» ένα υγιές– λαμπερό δέρμα. Επιπρόσθετα, λόγω των φλαβονοειδών που περιέχει, μπορεί να μειώσει την «κακή» χοληστερόλη (LDL). Συγχρόνως, εξαιτίας των μονοακόρεστων λιπαρών καθίσταται ως μια υγιεινή επιλογή έναντι ζωικών λιπαρών, ειδικά για όσους αντιμετωπίζουν καρδιακά προβλήματα.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα περισσότερα ροφήματα αμυγδάλου είναι εμπλουτισμένα μεβιταμίνες Α (για καλύτερη όραση και δέρμα), D και B12, προσδίδοντας ένα σημαντικό ποσοστό της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης αυτών των θρεπτικών συστατικών. Οιβιταμίνες A και D θεωρούνται σημαντικές για τη διατήρηση ενός υγιούς ανοσοποιητικούσυστήματος και η βιταμίνη B12 αποτελεί σημαντικό συστατικό, διότι συμβάλλει στηνομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, καθώς και στην παραγωγή των ερυθρώναιμοσφαιρίων και του DNA. Το ίδιο ισχύει και για το ασβέστιο, το οποίο είναι απαραίτητο δομικό συστατικό των οστών και των δοντιών, μειώνοντας τον κίνδυνο γιαοστεοπόρωση αλλά συμβάλλοντας και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Πολλοί που θα έχουν δοκιμάσει το ρόφημα αμυγδάλου, σχολιάζουν ότι το νιώθουν «πιο ελαφρύ – πιο εύπεπτο». Πράγματι είναι, εν μέρει λόγω των φυτικών ινών που περιέχει (1 γραμμάριο ανά μερίδα). Βοηθά μακροπρόθεσμα στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, στην εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και στην ρύθμιση των επιπέδωνσακχάρου στο αίμα. Παράλληλα, λόγω του χαμηλού γλυκαιμικού φορτίου, μπορεί να καταναλωθεί από διαβητικούς.

Διαβάστε τις ετικέτες των προϊόντων, για να επιλέξετε το ρόφημα που είναι καλύτερο για εσάς και ταιριάζει στις διατροφικές σας ανάγκες και προτιμήσεις. Μερικοί τρόποι για να εντάξετε το ρόφημα αμυγδάλου στη διατροφή σας:

– Σε παγωτό (ανακατέψτε και καταψύξτε μπανάνες, μέλι και ρόφημα αμυγδάλου)

– Σε smoothies (με φρούτα: μπανάνα ή φράουλες και τριμμένο πάγο)

– Σε milkshake

– Σε συνδυασμό με δημητριακά ολικής άλεσης

– Σε γλυκές κρέμεςρυζόγαλο

– Σε συνταγές που απαιτούν ψήσιμο: κέικψωμί

– Σε λαχανικά ογκρατέν (μπρόκολο, κουνουπίδι)

– Σε μπεσαμέλ (με τυρί και σπανάκι)

– Αντί για κρέμα γάλακτος στη μακαρονάδα ή στο ριζότο με άσπρη σάλτσα

– Σε κρεμώδεις σούπες.

Βιβλιογραφία

    • Salpietro CD, Briuglia S, Meo A, Merlino MV, Muscolino G, Bisignano G, Trombetta D, Saija A, Minerva Pediatr., The almond milk: a new approach to the management of cow- milk allergy / intolerance in infants, 2005,Aug;57(4):173-80.
    • Ζ Lebensm Unters Forsch, Calixto FS, Canellas J, Martinez de Toda F, A chemical study of the protein fraction of Mediterranean sweet almond varieties (Prunus amygdalus), 1982, 175(1):34-7.
    • Platt ID, Josse AR, Kendall CW, Jenkins DJ, El-Sohemy A, Postprandial effects of almond consumption on human osteoclast precursors an ex vivo study, Metabolism, 2011, Jul;60(7):923-9.
    • Liu Z, Lin X, Huang G, Zhang W, Rao P, Ni L, Prebiotic effects of almonds and almond skins on intestinal microbiota in healthy adult humans, Anaerobe, 2014, Apr;26:1-6 4. Liu Z, Lin X, Huang G, Zhang W, Rao P, Ni L, Prebiotic effects of almonds and almond skins on intestinal microbiota in healthy adult humans, Anaerobe, 2014, Apr;26:1-6

Βουλγαράκη Νίκη, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

http://www.mednutrition.gr/rofima-amygdaloy-giati-einai-threptiko

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: