Παντζάρι – Παντζαρόζουμο VS Αρτηριακής Πίεσης και άλλων…Το φάρμακο της μητέρας φύσης!!!

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Το παντζάρι αποτελεί ένα ακόμη «φάρμακο» της φύσης, που βοηθά εναντίον πολλών παθήσεων και είναι ωφέλιμο για την υγεία μας. Επιστημονικές έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με τα παντζάρια, έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωσή τους είναι ευεργετική για τον οργανισμό μας.

Τα παντζάρια είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, νιτρικά άλατα, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, νάτριο, βιταμίνη C και θρεπτικά συστατικά όπως η βετανίνη και η βουλγαξανθίνη – το αντιοξειδωτικό που δίνει στα παντζάρια το βαθύ κόκκινο χρώμα τους.

Ως εκ τούτου, τα παντζάρια μπορούν να θωρακίσουν τον οργανισμό απέναντι σε αρκετές ασθένειες και συμβάλλουν στην αποφυγή φαρμακευτικής αγωγής.

  • Μείωση της Αρτηριακής Πίεσης

Ο χυμός παντζαριού μπορεί να βοηθήσει όσους έχουν πρόβλημα υψηλής Αρτηριακής Πίεσης.

Έρευνα του Queen Marry University of London έδειξε ότι μετά από χορήγηση 250ml χυμού παντζαριού σε ομάδα υπερτασικών ατόμων που δεν ελάμβαναν φαρμακευτική αγωγή (η ποσότητα αυτή οδηγεί σε αύξηση κατά 50% του επίπεδου νιτρωδών του αίματος, χωρίς όμως να μειώνει την αρτηριακή πίεση σε υγιή άτομα), είχε ως αποτέλεσμα σημαντική πτώση της αρτηριακής πίεσης (11,5mmHg), 3-6 ώρες μετά την λήψη του χυμού, η οποία και διατηρήθηκε στο επόμενο 24ωρο.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ποσότητα νιτρικού άλατος είναι αυτή που έχει τις ευεργετικές ιδιότητες, για την υψηλή αρτηριακή πίεση. Αυτό οφείλεται στην μετατροπή του νιτρικού άλατος, με τη βοήθεια του σάλιου, σε νιτρώδες άλας.

  • Μείωση της Χοληστερίνης

Έρευνα που έγινε σε πειραματόζωα, έδειξε ότι το φολικό οξύ το οποίο βρίσκεται στις φυτικές ίνες των παντζαριών, μπορεί να μειώσει τόσο τη χοληστερίνη, όσο και τα τριγλυκερίδια.

  • Μείωση του ρίσκου Καρδιαγγειακών Παθήσεων

Τα παντζάρια περιέχουν μια ουσία, τη βηταΐνη, η οποία μειώνει τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης και θωρακίζει τον οργανισμό από διάφορες καρδιαγγειακές παθήσεις. Μεγάλες ποσότητες ομοκυστεΐνης στον οργανισμό μπορεί να ευθύνονται για φλεγμονές στα αιμοφόρα αγγεία.

Η βηταΐνη είναι μια χολίνη η οποία συντελεί αποτελεσματικά στην μείωση της ομοκυστεΐνης και έτσι θωρακίζει την καρδιά μας.

  • Βοηθούν στην αντιμετώπιση Ηπατικών Παθήσεων

Μερικές έρευνες σχετικά με τις ιδιότητες της βηταΐνης, έχουν δείξει ότι ενδέχεται να βοηθάει και στην αντιμετώπιση ηπατικών παθήσεων. Πιο συγκεκριμένα, αποτρέπει τη συσσώρευση λίπους στο συκώτι, η οποία μπορεί να προκληθεί από την αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ, την παχυσαρκία, την ανεπάρκεια πρωτεϊνών, το διαβήτη κτλ.

Θεωρείται λοιπόν ότι συμβάλλει στην αποτοξίνωση του ήπατος..

  • Αποτρέπουν την Οστεοπόρωση

Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο στον οργανισμό μας για τη σωστή απορρόφηση του ασβεστίου και τη συντήρηση των οστών. Τα κόκκινα παντζάρια έχουν μεγάλη ποσότητα μαγνησίου κι έτσι βοηθούν στην μέγιστη απορρόφηση του ασβεστίου.

Προσοχή όμως, τα πράσινα παντζάρια περιέχουν οξαλικό οξύ, το οποίο δυσχεραίνει την απορρόφηση του ασβεστίου.

  • Αντιοξειδωτικές Ιδιότητες

Τα παντζάρια περιέχουν βητακυανίνη, ένα αντιοξειδωτικό το οποίο βοηθάει στην αντιμετώπιση γνωστικών ασθενειών όπως το Αλτσχάιμερ  και η γεροντική άνοια. Το συγκεκριμένο αντιοξειδωτικό αποτρέπει την περαιτέρω ζημιά στα εγκεφαλικά κύτταρα.

Έρευνες πάνω στο καρκίνο του εντέρου, έχουν δείξει ότι οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες των παντζαριών ενισχύουν την ανάπτυξη των κυττάρων CD8, τα οποία εντοπίζουν και καταστρέφουν ανώμαλα κύτταρα.

Επίσης, εργαστηριακές έρευνες έδειξαν ότι η βετανίνη μειώνει την ανάπτυξη όγκων μέσω πολλαπλών μηχανισμών. Τα καρκινικά κύτταρα που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτές τις έρευνες ήταν από το έντερο, τα κεντρικό νευρικό σύστημα, τους πνεύμονες, το στήθος, τον προστάτη, το στομάχι και τα γεννητικά όργανα.

Οι έρευνες δεν κατέστησαν το παντζάρι ως «αντικαρκινική» τροφή, αλλά τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά.

Επιπλέον, τα παντζάρια είναι πλούσια στο ένζυμο καταλάση, ένα από τα βασικότερα αντιοξειδωτικά ένζυμα το οποίο έχει την ιδιότητα να υπερασπίζεται τον οργανισμό μας από τις ελεύθερες ρίζες. Η ανεπάρκεια της καταλάσης σχετίζεται:

  1. με το άσπρισμα των μαλλιών…
  2. την αρθρίτιδα…
  3. την οστεοαρθρίτιδα και…
  4. άλλες εκφυλιστικές νόσους του οργανισμού….
  • Ενίσχυση της Αντοχής

Καλά νέα για τους αθλητές και όσους αντιμετωπίζουν καρδιαγγειακά, αναπνευστικά ή προβλήματα στο μεταβολισμό τους.

Έρευνα του πανεπιστημίου του Exeter έδειξε ότι πίνοντας χυμό παντζαριού μπορούμε να ενισχύσουμε τις αντοχές μας ώστε να γυμναζόμαστε 16% περισσότερο.

Η υψηλή περιεκτικότητα των παντζαριών σε νιτρικά ιόντα μειώνει τις απαιτήσεις του οργανισμού για οξυγόνο, καθιστώντας την γυμναστική πιο εύκολη. Αν και δεν έχει αποδειχθεί ο ακριβής μηχανισμός, οι ερευνητές υποθέτουν ότι υπεύθυνη για την βελτίωση της αντοχής κατά αυτόν τον τρόπο, είναι η μετατροπή των νιτρικών ιόντων σε μονοξείδιο του αζώτου.

Τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνει ο οργανισμός μας από το χυμό του παντζαριού οδηγούν στην καθυστέρηση της αίσθησης κόπωσης που συνεπάγεται την αύξηση της σωματικής αντοχής.

Αθλητές, άτομα που επιτελούν επίπονες και κουραστικές εργασίες, ηλικιωμένοι, άτομα που πάσχουν από διάφορες παθήσεις βλέπουν βελτίωση με ένα ποτήρι παντζαρόζουμο την ημέρα.

  • Άλλες Ιδιότητες

Τα παντζάρια αποτελούν ένα φυσικό καθαρτικό και βοηθούν σε προβλήματα όπως η δυσκοιλιότητα και οι αιμορροΐδες. Επίσης, ο χυμός παντζαριού θεωρείται καλός σε προβλήματα όπως ο ίκτερος, κατά τα οποία το σώμα χρειάζεται υγρά και υδατάνθρακες.  Ακόμα πολύ ωφέλιμος θεωρείται ο χυμός γι αυτούς που πάσχουν από ρευματισμούς και αρθριτικά.

! ! ! ΠΡΟΣΟΧΗ ! ! !

Ο βολβός του παντζαριού και ιδιαίτερα τα φυλλώδη τμήματά του περιέχουν υψηλή συγκέντρωση οξαλικών αλάτων, οπότε η εκτεταμένη χρήση του δεν συνίσταται σε άτομα με ιστορικό οξαλικών λίθων ασβεστίου στους νεφρούς. Επίσης, καλό είναι να γίνεται επαρκής αραίωση του πολτού με μεγάλη ποσότητα καθαρού νερού.

Πως μπορούμε να καταναλώσουμε τα παντζάρια;

Βολβούς και φύλλα τα τρώμε…

  • Ωμά  σαλάτα – Σε πολλά μέρη της Ελλάδας η παντζαροσαλάτα είναι άρρηκτα δεμένη με το σκόρδο, ένας άκρως προστατευτικός συνδυασμός για την καρδιά και όχι μόνο.
  • Βρασμένα σαλάτα
  • Δεν πετάμε ποτέ το ζουμί τους – Το πίνουμε κατά προτίμηση το πρωί με την προσθήκη, αν θέλουμε, χυμού λεμονιού ή και χυμού καρότου.
  • Μπορούμε ωμά να τα κάνουμε χυμό στο μπλέντερ και έχουμε έναν από τους θρεπτικότερους χυμούς….

Άλλοι απολαυστικοί συνδυασμοί παντζαρόζουμου είναι:

  • χυμός παντζαριού με χυμούς καρότου και σέλινου
  • χυμός παντζαριού με χυμούς αγγουριού και ανανά – Ένας υπέροχος χυμός με καταπληκτικές αποτοξινωτικές ιδιότητες ιδανικός για το πρωί.
  • χυμός παντζαριού με χυμούς λεμονιού, μήλου, μπρόκολου και τσουκνίδας
  • χυμός παντζαριού με χυμούς καρότου και μήλου – Ένας  υπέροχος χυμός γεμάτος ενέργεια…

Η «μαμά» φύση έχει φροντίσει για όλα… Τόσο απλά..

Ειρήνη Μάνου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

http://www.lightlife.gr/

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: