Ρίγανη : απαραίτητη συνοδεία κάθε ψητού !


ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Picture

Η ρίγανη είναι ένα μπαχαρικό με ιστορία από την αρχαιοελληνική και ρωμαϊκή εποχή. Τότε ήταν σύμβολο της χαράς και της ευτυχίας. Σήμερα θεωρώ ότι είναι ένα από τα πιο συχνά σε χρήση μπαχαρικά της ελληνικής κουζίνας.

Προσθέτει κυρίως άρωμα στην χωριάτικη σαλάτα και στα ψητά κρέατα και ψάρια. Η δράση της όμως ξεπερνά την γεύση, αφού περιέχει ποικιλία θρεπτικών συστατικών όπως είναι οι φυτικές ίνες και ορισμένα φυτοσυστατικά.

Είναι γνωστό ότι η τακτική κατανάλωση κρέατος έχει συσχετισθεί με την αυξημένη εμφάνιση διαφόρων μορφών καρκίνου.

Το γεγονός έχει αποδοθεί και στην υψηλή περιεκτικότητα του σε νιτρικά, τα οποία στο στομάχι μας μετατρέπονται σε νιτροζαμίνες που εν δυνάμει είναι καρκινογόνες ουσίες. Η θυμόλη και η καρβακρόλη είναι οι ουσίες της ρίγανης, που εμποδίζουν την δράση αυτή.

Συνυπολογίστε ότι στην κλίμακα αντιοξειδωτικής ικανότητας των τροφίμων, η ρίγανη βρίσκεται υψηλότερα από φρούτα που θεωρούμε άκρως αντιοξειδωτικά όπως είναι τα μούρα.

Χρησιμοποιήστε την λοιπόν για την προστασία του οργανισμού σας, πάνω στο κρέας, είτε το ψήσετε στον φούρνο ή στα κάρβουνα. Προσέξτε όμως να την προσθέσετε στο τέλος του ψησίματος. Η έκθεση της σε υψηλές θερμοκρασίες αλλοιώνει το άρωμα της κάνοντας το αρκετά πιο πικρό.

http://www.diettv.gr

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *