Παχαίνω λόγω άγχους, τι να κάνω;

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

paxaino-logo-agxous-ti-na-kanoΔεν είναι λίγα τα άτομα που ως βασική αιτία αύξησης του βάρους τους είναι το άγχος. Η καθημερινότητα μας είναι κουραστική, με γρήγορους ρυθμούς, λόγω εργασίας, οικονομικών και οικογενειακών προβλημάτων. Αποδεδειγμένα το φαγητό είναι το καταφύγιο μας στις δύσκολες ώρες, ο σύντροφός μας η ευκολότερη και γρηγορότερη ενασχόληση σε καταστάσεις άγχους ακόμα και πανικού που μπορεί να προκληθεί.

 

Φαγητό & άγχος

Τι κάνουμε… ανακαλύπτουμε την αιτία στην οποία ξεσπάμε (γιατί στην ουσία αναφερόμαστε σ’ ένα ψυχολογικό ξέσπασμα) και βάζουμε ρεαλιστικούς στόχους χωρίς να χρεισημοποιήσουμε την έκφραση “κόβω το φαγητό.”

Κάποια συναισθήματα που προκαλούν την ανάγκη για στήριξη και εξάρτηση από το φαγητό είναι τα ακόλουθα :

  • Τρως για να ξεχάσεις: Όταν έρχεσαι αντιμέτωπος μ ένα πρόβλημα ή μια δύσκολη κατάσταση το πρώτο που σκέφτεσαι είναι ποια γλυκιά λιχουδιά βρίσκεται στο ψυγείο. Ο λόγος που καταφεύγουμε στα γλυκά και ιδιαίτερα στην σοκολάτα; Αυξάνουν την παραγωγή της τρυπτοφάνης (αμινοξύ που παίζει καταλυτικό ρόλο στη σύνθεση της σεροτονίνης) φτιάχνοντας μας τη διάθεση. Έτσι ξεκινά ο φαύλος κύκλος: Τρώμε, νιώθουμε καλύτερα για λίγο και στην συνέχεια ξανά απ την αρχή.
  • Αισθάνεσαι αγωνία για κάποιο ζήτημα ή κάνεις δυσάρεστες σκέψεις: Το φαγητό μετατρέπεται σε υποστηριχτή σου και σου προσφέρει ανακούφιση και ευχαρίστηση. Την ώρα που θα αισθανθείς το συγκεκριμένο συναίσθημα απλά κατέφυγε σ ένα φρούτο. Βάλε στο διαιτολόγιο σου άπαχο κρέας όπως κοτόπουλο, ψάρι που έχουν λίγες θερμίδες και ελάχιστο λίπος. Επίσης πρόσθεσε στην διατροφή σου το άμυλο όπως ψωμί, μακαρόνια, ρύζι που προκαλούν το αίσθημα κορεσμού με αποτέλεσμα να μην νιώσεις πείνα.
  • Έχεις προβλήματα επαγγελματικά ή οικογενειακά: Καταφεύγεις στο λεγόμενο “τσιμπολόγημα ” όλη την ημέρα. Η αίσθηση ότι μασάς κάτι τραγανιστό συνέχεια σου φτιάχνει την διάθεση. Η επιλογή σου είναι όλα τα λιπαρά και παχυντικά σνακ που σε φορτώνουν με περιττές θερμίδες και λίπος στην περιοχή του στομαχιού . Εδώ ξεκάθαρα ο στόχος σου είναι να βρεις μια δραστηριότητα που σε χαλαρώνει. Επιλέγεις 2 ελαφριά γεύματα την ημέρα (μεσημέρι – βράδυ) και προσθέτεις 3 σνακ στην ημέρα σου, όπως ξηρούς καρπούς, ζελέ, μπάρες δημητριακών, γαλακτοκομικά (τυρί-γιαούρτι) χαμηλά σε λιπαρά.

Μην ξεχνάς ότι σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις έχεις έναν σύμμαχο το νερό, προκαλεί κορεσμό και ενυδατώνει.
Κατερίνα Ράγιου

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *