ΚΟΥΙΖ : Ποιος ξηρός καρπός έχει τις λιγότερες θερμίδες αλλά και την περισσότερη βιταμίνη C; Τα κάστανα!


ΚοινοποίησηShare on Facebook20Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

κάστανα

Ένας από τους πιο παρεξηγημένους καρπούς είναι το κάστανο. Θεωρείται ότι έχει πολλές θερμίδες, όπως  οι υπόλοιποι ξηροί καρποί που περιέχουν πολλά λιπαρά και άρα πολλές θερμίδες, κάτι που όμως δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, γιατί το κάστανο περιέχει ελάχιστα «καλά» λιπαρά και καθόλου χοληστερίνη.

Τα κύρια λιπαρά οξέα του κάστανου είναι το λινελαϊκό και το λινολενικό οξύ, δηλαδή τα ω-3 και ω-6λιπαρά οξέα, γνωστά για την προστατευτική τους δράση στο καρδιαγγειακό σύστημα και όπως όλοι οι ξηροί καρποί, συμβάλλουν στην μείωση της κακής (LDL) χοληστερόλης που είναι η αιτία για τον αυξημένο κίνδυνο αθηρωμάτωσης στις καρδιαγγειακές παθήσεις.

 

κάστανα

Το κάστανο : θρεπτική αξία ανά 100 γραμμάρια καθαρισμένου καρπού, δηλαδή σε 4-5 μέτρια κάστανα :

  • Τα κάστανα έχουν λιγότερες θερμίδες από τους άλλους ξηρούς καρπούς και αποδίδουν περίπου 196 θερμίδες στα 100 γραμμάρια καθαρισμένου καρπού.

 

  • περιέχουν 48% νερό, είναι δηλαδή καρπός σχετικά πλούσιος σε υγρά.

 

  • παρέχουν 1,6 γραμμάρια καλής ποιότητας πρωτεϊνών/100γρ. γιατί περιέχουν τα απαραίτητα αμινοξέα που ο οργανισμός δεν συνθέτει από μόνος του.

 

  • Προσφέρουν αρκετή ενέργεια στον οργανισμό γιατί παρέχουν υδατάνθρακες 44,2%/100γρ., κυρίως με την μορφή του αμύλου.

 

  • Επιπρόσθετα τα κάστανα περιέχουν βιταμίνες B1 και B2 που είναι απαραίτητες για την μετατροπή των τροφών σε ενέργεια  και για την ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και του μεταβολισμού.

 

  • Έχουν μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C, 9 mg/100γρ. που είναι αντιοξειδωτική και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

 

  •  Φυλλικό οξύ που είναι απαραίτητο για την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων και άρα τουαίματος.

 

  • Έχουν αξιόλογη περιεκτικότητα σε ασβέστιο 52mg/100γρ. που χρησιμεύει για τη μεταβίβαση των νευρικών ερεθισμάτων και την ενίσχυση των οστών και των δοντιών.

 

  • Μαγνήσιο , σε σημαντική περιεκτικότητα για τον οργανισμό.

 

  • φώσφορο 162 mg/100γρ., για την καλύτερη υγεία των οστών και της όρασης.

 

  • σίδηρο 3,3 mg/100γρ., καθαρισμένου καρπού που είναι επίσης σημαντική ποσότητα για τον οργανισμό.

 

  • νάτριο και κάλιο, σε σημαντικές ποσότητες.

 

  • πολλά ορυκτά άλατα και φυτικές ίνες.

 

κάστανα

Το κάστανο και περιεκτικότητα σε βιταμίνη C:

Το κάστανο είναι ο μοναδικός ξηρός καρπός που περιέχει βιταμίνη C και μάλιστα σε μια ποσότητα 12 γραμμαρίων ανά μερίδα 4-5 μέτριων κάστανων, που αντιστοιχεί στο 20% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Μπορείτε λοιπόν να τα καταναλώνετε σε μια λογική μερίδα 4-5 μέτριων κάστανων, ώστε να λάβετε σημαντική ποσότητα της αντιοξειδωτικής αυτής βιταμίνης, άφοβα.

 

Παχαίνει το κάστανο;

Όπως όλες οι τροφές έτσι και το κάστανο ακριβώς επειδή παρέχει στον οργανισμό θερμίδες, δεν μπορεί να καταναλωθεί σε απεριόριστη ποσότητα και χωρίς μετρό, γιατί θα μας παχύνει. Μια λογική μερίδα 4-5 μέτριων κάστανων την ημέρα είναι ιδανική ακόμα και για άτομα που προσέχουν την διατροφή τους και θα προσδώσει στον οργανισμό 196 θερμίδες. Σε σχέση με τους άλλους ξηρούς καρπούς όπου τα 30 γραμμάρια (περίπου 1 χούφτα) παρέχουν 200 με 250 θερμίδες, το κάστανο είναι πιο «ελαφρύ» και ταυτόχρονα το ίδιο θρεπτικό.

 

 

 

 

 

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

 

 

http://www.diaitologia.gr/kastano/

ΚοινοποίησηShare on Facebook20Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *