Συχνές Ερωτήσεις


ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Ποιο είναι το καλύτερο είδος διατροφής για τους αθλητές;


Δεν υπάρχει ενιαία καλύτερη διατροφή για αθλητές. Το σώμα και οι στόχοι του κάθε ατόμου στο γυμναστήριο είναι διαφορετικοί, πράγμα που σημαίνει ότι ανάλογα με τα αθλήματα οι ανάγκες της διατροφής θα είναι διαφορετικές επίσης. Συνολικά όμως, είναι σημαντικό η διατροφή σας να περιλαμβάνει αρκετή ενέργεια και να παρέχει τα 50-συν τα θρεπτικά συστατικά και το νερό που χρειάζεται. Ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι με ένα συνδυασμό των υγιεινών τροφών και συμπληρωμάτων.

Υπάρχουν συγκεκριμένες διατροφικές οδηγίες, που οι αθλητές θα πρέπει να ακολουθήσουν;
Σε γενικές γραμμές, 55 έως 60% του συνόλου των θερμίδων της διατροφής σας πρέπει να προέρχεται από υδατάνθρακες, 30% ή λιγότερο από το λίπος και το υπόλοιπο 10 έως 15% από πρωτεΐνες. Αυτό θα διαφέρει από αθλητή σε αθλητή, όμως κάνει μια μεγάλη βάση για την ανάπτυξη μιας υγιεινής διατροφής έτσι ώστε το σώμα σας να μπορεί να μεγιστοποιήσει την απόδοση.
Πόσες θερμίδες χρειάζομαι κάθε μέρα;
Οι απαιτήσεις των θερμίδων μπορούν να ποικίλλουν σημαντικά ανάλογα με την ηλικία σας, το μέγεθος του σώματος και της κατάρτισης. Ο Ολυμπιονίκης αθλητής Μάικλ Φελπς έχει γίνει γνωστός διότι λαμβάνει έως 12.000 θερμίδες την ημέρα, ενώ ένας τυπικός αθλητής θα χρειαστεί πολύ λιγότερο. Ο καλύτερος τρόπος για να καθοριστεί εάν ή όχι παίρνετε αρκετές θερμίδες είναι να παρακολουθείτε το βάρος σας. Μόλις είστε σε θέση να παραμείνετε σταθερά στο επιθυμητό εύρος βάρους σας, τότε ξέρετε ότι παίρνετε το σωστό ποσό των θερμίδων.
Τι είναι οι ηλεκτρολύτες;
Οι ηλεκτρολύτες είναι οι θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται το σώμα σας για τα νεύρα και τους μυς για να λειτουργήσει. Το νάτριο και το κάλιο είναι δύο ηλεκτρολύτες που προστίθενται συνηθέστερα στα αθλητικά ποτά και βοηθούν επηρεάζουν την ισορροπία των υγρών στο σώμα.
Συνήθως δεν χρειάζεται να αντικατασταθούν οι ηλεκτρολύτες μετά από σύντομες εκρήξεις της άσκησης, επειδή αρχικά ο ιδρώτας σας είναι 99% νερό και μόνο 1% ηλεκτρολύτες. Αλλά αν έχετε εκτεταμένη προπόνηση, για περισσότερο από 2 ώρες, θα πρέπει σίγουρα να ξεκινήσετε την αντικατάσταση των αποθεμάτων των ηλετρολυτών του σώματός σας.
Τι χρησιμοποιούν οι μύες μου για την ενέργεια, ενώ εγώ ασκούμαι;
Οι περισσότερες δραστηριότητες άσκησης «καίνε» ένα συνδυασμό λίπους και υδατανθράκων για να παρέχουν τα καύσιμα για να λειτουργήσει το σώμα σας. Το σώμα σας χρησιμοποιεί τους πόρους που διαθέτει εκείνη την στιγμή, όμως, αυτό που χρησιμοποιεί, θα καθορίζεται από το μέγεθος και την ένταση της προπόνησής σας, το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης, αλλά και τη διατροφή σας. Σε γενικές γραμμές, σύντομα υψηλής έντασης σπριντ «καίνε» υδατάνθρακες για ενέργεια, ενώ οι χαμηλής έντασης ασκήσεις όπως το περπάτημα καίνε το λίπος.
Τι είναι οι υδατάνθρακες;
Οι υδατάνθρακες είναι τα σάκχαρα και τα άμυλα που βρίσκονται σε πολλά από τα τρόφιμα που τρώμε όπως ψωμί, δημητριακά, λαχανικά, φρούτα, ζυμαρικά, γάλα, μέλι, ζάχαρη και το σιρόπι. Οι υδατάνθρακες είναι προτιμώμενη πηγή ενέργειας του σώματός σας. Το σώμα σας διασπά τους υδατάνθρακες σε γλυκόζη, η οποία στη συνέχεια μεταφέρεται από το αίμα σας στα κύτταρα για την ενέργεια.
Οι υδατάνθρακες παρέχουν τέσσερις θερμίδες ενέργειας ανά γραμμάριο, και το λίπος παρέχει εννέα θερμίδες ανά γραμμάριο ενέργειας. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι το σώμα σας δεν μπορεί να «καταλάβει» τη διαφορά μεταξύ της γλυκόζης που προέρχεται από σάκχαρα και άμυλα κάθε είδους. Και οι δύο θα παρέχουν την απαιτούμενη ενέργεια για τους μυς σας να λειτουργήσει.
ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *