Απαραίτητα συμπληρώματα διατροφής για αθλητές – Μέρος 1ο: Πολυβιταμίνες


ΚοινοποίησηShare on Facebook9Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Υπάρχουν αρκετά συμπληρώματα διατροφής τα οποία λειτουργούν καλά για σχεδόν οποιονδήποτε τα χρησιμοποιεί, είναι σχετικά οικονομικά και υπάρχουν πολλές επιστημονικές μελέτες τα τελευταία χρόνια που να υποστηρίζουν την δράση τους και αρκετοί καταναλωτές που αφήνουν θετικά σχόλια.
Οι πολυβιταμίνες είναι ένα μίγμα απαραίτητων βιταμινών και μετάλλων. Καταναλώνονται προκειμένου να αντισταθμίσουν την απώλεια των βιταμινών που «χάνονται» κατά την διάρκεια της εκγύμνασης και προσθέτουν επιπλέον βιταμίνες και μέταλλα τα οποία δεν βρίσκονται σε επάρκεια στην καθημερινή διατροφή και είναι ευεργετικά. Αν και οι περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα πρέπει να καταναλώνονται μέσω της διατροφής, όλοι μπορούν να επωφεληθούν από ένα καλό σύμπλεγμα πολυβιταμινών. Είναι οικονομικές και μπορούν να βοηθήσουν τους αθλητές οι οποίοι ως γνωστόν έχουν ανεπάρκεια σε διάφορες βιταμίνες και μέταλλα λόγω της άσκησης και διατροφικών παραγόντων. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα συμπληρώματα με βιταμίνες και μέταλλα μπορούν να δράσουν προληπτικά έναντι των ασθενειών σε άτομα που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου λόγω διάφορων προβλημάτων υγείας, ωστόσο δεν είναι αυτός ο σκοπός του άρθρου. Αρκετές (όχι όλες) μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι πολυβιταμίνες είναι ευεργετικές για τους αθλητές αλλά όλοι θα συμφωνούσαν ότι η πρόσληψη τους μόνο ευεργετική μπορεί να είναι και δεν θα βλάψει κάποιον.
Πάντα να αγοράζετε πολυβιταμίνες ΧΩΡΙΣ σίδηρο. Η πλειοψηφία του πληθυσμού δεν έχει ανεπάρκεια σε σίδηρο και γι’ αυτό το λόγο δεν είναι απαραίτητη η πρόσληψή του και μπορεί για κάποιους να είναι επιβλαβής. Χορτοφάγοι και γυναίκες κατά την διάρκεια της εμμήνου ρήσεως πρέπει να καταναλώνουν σίδηρο διότι η πρόσληψη δεν θα είναι επαρκής από την διατροφή.
Συνιστώμενες πολυβιταμίνες:
Οι πολυβιταμίνες πρέπει να λαμβάνονται μια ή δυο φορές την μέρα ανάλογα με τις συστάσεις από τον κατασκευαστή και τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ποτέ μην υπερβαίνετε την συνιστώμενη δοσολογία των πολυβιταμινών. Η πρόσληψη επιπλέον βιταμινών και μετάλλων δεν είναι ευεργετική και μπορεί να είναι τοξική. Αποφύγετε πολυβιταμίνες «δευτέρας διαλογής» που φαίνεται να περιέχουν όλες τις βιταμίνες, μέταλλα, βότανα και ένα σωρό ακόμα ουσίες μαζί. Αυτές οι βιταμίνες είναι προ – επεξεργασμένες, περιέχουν πολύ χαμηλές δόσεις από το κάθε συστατικό και έχουν ως αποτέλεσμα να μην είναι τόσο ευεργετικές.
* Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας σε περίπτωση που παίρνετε συνταγογραφούμενα φάρμακα. Μερικά φάρμακα μπορεί να αντιδρούν με κάποιες βιταμίνες και να δημιουργήσουν ανεπιθύμητες παρενέργειες. Επιπλέον, τα συμπληρώματα βιταμινών και μετάλλων δεν αντικαθιστούν μια ισοροπημένη διατροφή με περιορισμό στις θερμίδες, κορεσμένο λίπος, trans λιπαρά και χοληστερόλη.
Εναλλακτικές λύσεις :
Εμπορικές μάρκες όπως η Centrum® είναι οικονομικές και λειτουργούν τόσο καλά όσο και οι υπόλοιπες μάρκες. Ορισμένα δημητριακά όπως το Totalπεριέχουν βιταμίνες και μέταλλα ισάξια με τις συνιστώμενες ημερήσιες ανάγκες (RDA).
Πανταζής Τάκας
ΚοινοποίησηShare on Facebook9Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *