Το παραδοσιακό γιαούρτι. Γιατί να το προτιμήσω;

ΚοινοποίησηShare on Facebook27Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Το παραδοσιακό γιαούρτι. Γιατί να το προτιμήσω;

παραδοσιακό γιαούρτι

παραδοσιακό γιαούρτι

Πρόκειται για ένα από το σημαντικότερα σε θρεπτική αξία τρόφιμα της ελληνικής διατροφής και της Μεσογειακής κουζίνας, που δυστυχώς δεν τυγχάνει της ανάλογης προτίμησης από το καταναλωτικό κοινό. Ποιοι λόγοι το καθιστούν τόσο θρεπτικό; Γιατί επιβάλλεται να το εντάξουμε στην καθημερινή μας διατροφή; Έχει άραγε θερμίδες και παραπάνω λιπαρά;

<

p style=”text-align: center”>

Το παραδοσιακό γιαούρτι : πηγή ωφέλιμων βακτηρίων

Το παραδοσιακό γιαούρτι παρασκευάζεται από γάλα αγελαδινό, βουβαλίσιο ή πρόβειο που πήζει με την βοήθεια της μαγιάς, της καλλιέργειας γιαούρτης δηλαδή. Κατά την τεχνολογίας παρασκευής του γιαουρτιού, τα βακτήρια αυτά παραμένουν ζωντανά στο γιαούρτι και επικάθονται σε στρώση στην συσκευασία του, με αποτέλεσμα τον σχηματισμό της χαρακτηριστικής πέτσας που εμφανίζει το παραδοσιακό γιαούρτι και δεν είναι τίποτε άλλο από τα ωφέλημα αυτά βακτήρια.

 Τα ωφέλημα για την υγεία βακτήρια που περιέχει, ανήκουν στα είδη Lactobacillus bulgaricus και Streptococus themophilus σε ίση αναλογία. Πολλές φορές στα γιαούρτια αυτά προστίθενται και προβιοτικοί οργανισμοί όπως το Β. bifidum αλλά και ο Lactobacillus acidophilus, κάτι που αναγράφεται ρητά στην συσκευασία τους.

παραδοσιακό γιαούρτι

Τα βακτήρια αυτά :

  • Βελτιώνουν την σύνθεση της φυσιολογικής χλωρίδας του εντέρου του ανθρώπου, αλλά και του κόλπου της γυναίκας, γεγονός που οδηγεί στην γενικότερη καλή λειτουργία του οργανισμού,
  • Αντικαθιστούν τα χρήσιμα για την πέψη και απορρόφηση των θρεπτικών συντακτικών βακτήρια που λόγω λήψης φαρμάκων-αντιβιοτικών καταστρέφονται,
  • Αποτρέπουν την εισαγωγή παθογόνων μικροοργανισμών στο έντερο ή στον κόλπο της γυναίκας, με αποτέλεσμα την προστασία από ασθένειες και λοιμώξεις,
  • Βοηθούν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας που πολλές φορές προκαλείται από έλλειψη τέτοιων βακτηρίων,
  • Τα προβιοτικά βοηθούν επίσης στην σύνθεση των βιταμινών του συμπλέγματος Β και Κ αλλά και στην απορρόφηση τους από τον οργανισμό,
  • Αποβάλλουν την τοξική για τον οργανισμό αμμωνία που σχηματίζεται από την πέψη των πρωτεϊνούχων τροφίμων και που σε συσσώρευση της στο έντερο προκαλεί ερεθισμό του βλεννογόνου με δυσμενή αποτελέσματα.
  • Βοηθούν στην καταπολέμηση της χοληστερίνης λόγω της αποτροπής της επαναπρόσληψη της από τον γαστρεντερικό σωλήνα,
  • Βοηθούν στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων του συνδρόμου του ευερέθιστου εντέρου, όπως τα φουσκώματα, ο πόνος, ο μετεωρισμός.
  • Τα γιαούρτια αυτά είναι ελεύθερα λακτόζης, όπως άλλωστε και όλα τα γιαούρτια γιατί κατά την τεχνολογία παρασκευής του γιαουρτιού η λακτόζη του γάλακτος ζυμώνεται προς γαλακτικό οξύ.

 γιαούρτι

Παραδοσιακό γιαούρτι και θερμίδες

Τα παραδοσιακά γιαούρτια δεν έχουν περισσότερες θερμίδες από τα υπόλοιπα γιαούρτια του εμπορίου στα οποία προστίθενται η ζάχαρη, η γλυκόζη, η ζελατίνη και άλλα συστατικά. Δεν έχουν επίσης πολλά περισσότερα λιπαρά από τα γιαούρτια μειωμένων λιπαρών που συνήθως αγοράζουμε (2%), γιατί η λιποπεριεκτικότητα τους κυμαίνεται από 3,5% έως 8%, ανάλογα με το είδος του γάλακτος από το οποίο παρασκευάζονται. Έτσι ένα παραδοσιακό γιαούρτι μπορεί να έχει από 180-250 θερμίδες, ποσό περίπου ανάλογο με τα μη παραδοσιακά γιαούρτια του εμπορίου.

<

p style=”text-align: center”>

Να βγάλω την πέτσα του παραδοσιακού γιαουρτιού;

Φυσικά, η πέτσα του παραδοσιακού γιαουρτιού δεν σχετίζεται με το λίπος του, αλλά με την παρουσία ωφέλιμων βακτηρίων και κακώς την βγάζουμε νομίζοντας ότι αποφεύγουμε τα λιπαρά.

<

p style=”text-align: center”>

Θέλετε να ξεκινήσετε το δικό σας πρόγραμμα διατροφής; Κάντε κλικ ΕΔΩ 

About The Author

Νεστορή Βασιλική , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 

Source: http://www.diaitologia.gr

ΚοινοποίησηShare on Facebook27Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone