Κάνουμε σπιτικά γεύματα, μειώνουμε θερμίδες, ζάχαρη και λίπος

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Η μαγειρική στο σπίτι συνδέεται με την κατανάλωση μιας πιο υγιεινής διατροφής ή καλύτερα αποτελέσματα στην προσπάθεια για απώλεια βάρους.

Μελέτη προτείνει τη μαγειρική στο σπίτι
Μελέτη που δημοσιεύτηκε στα τέλη του 2014 στο επιστημονικό περιοδικό ‘Public Health Nutrition’ και παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής Ένωσης Δημόσιας Υγείας έδειξε πως τα άτομα που κατανάλωναν τα περισσότερα γεύματα τους στο σπίτι είχαν στο σύνολο πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες και χαμηλότερη πρόσληψη σε θερμίδες, ζάχαρη και λίπος, από τα άτομα που έτρωγαν πιο συχνά εκτός σπιτιού π.χ. σε εστιατόρια.

Είναι σημαντικό λοιπόν να αναπτύξουμε στρατηγικές που θα ενθαρρύνουμε περισσότερο το μαγείρεμα στο σπίτι μεταξύ του γενικού πληθυσμού και να βοηθήσουμε στην σπανιότερη προμήθεια και κατανάλωση φαγητού έξω από το σπίτι, από μικρούς και μεγάλους.

Τι έδειξε η μελέτη;
Στη συγκεκριμένη μελέτη που βασίστηκε στα στοιχεία από την 2007-2010 National Health and Nutrition Examination Survey και 9500 ενήλικες άνω των 20 ετών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που τρώνε πιο συχνά σπιτικά γεύματα καταλήγουν να τρώνε πιο υγιεινά και καταναλώνουν περίπου 130 λιγότερες θερμίδες ημερησίως, κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με όσους τρώνε λιγότερο στο σπίτι και περισσότερο σε εστιατόρια ή καταναλώνουν συχνά έτοιμο φαγητό.

Συγκεκριμένα τα αποτελέσματα έδειξαν πως όσοι είχαν υψηλή συχνότητα μαγειρέματος στο σπίτι (6-7 φορές/εβδομάδα) αυτό συσχετίστηκε με χαμηλότερη κατανάλωση θερμίδων καθημερινά, με χαμηλότερη κατανάλωση λίπους (81 γραμμάρια έναντι 86) και ζάχαρης (119 γραμμαρίων έναντι 135).

Από τους συμμετέχοντες, το 8% που μαγείρευαν κύριο γεύμα μία φορά ή λιγότερο την εβδομάδα κατανάλωναν 2.301 συνολικές θερμίδες, 84 γραμμάρια λίπους και 135 γραμμάρια ζάχαρη, ενώ το 48% που μαγείρευαν κύριο γεύμα έξι με επτά φορές την εβδομάδα κατανάλωναν 2.164 θερμίδες, 81 γραμμάρια λίπους και 119 γραμμάρια ζάχαρη κατά μέσο όρο την ημέρα.

Ποια είναι τα συμπεράσματα;
Η συχνή μαγειρική των βασικών γευμάτων (μεσημέρι ή βράδυ) στο σπίτι συνδέεται με την κατανάλωση μιας υγιεινής διατροφής είτε κάποιος προσπαθεί να χάσει βάρος είτε όχι. Επίσης, ο περιορισμός του έτοιμου φαγητού και η συχνότερη τήρηση γευμάτων στο σπίτι οδηγεί σε μείωση θερμίδων, λίπους και ζάχαρης, δεδομένου ότι ακόμα και τα “μαγειρευτά» φαγητά από έξω τείνουν να είναι πλουσιότερα σε αυτά τα διατροφικά στοιχεία και συστατικά, φορτώνοντας τον οργανισμό μας ποσοτικά και ποιοτικά.

Η παχυσαρκία είναι ένα σημαντικό πρόβλημα στις σύγχρονες κοινωνίες για τη δημόσια υγεία, που συμβάλλει σε πολλά σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης, η υψηλή αρτηριακή πίεση και καρδιακή νόσο. Τα στοιχεία της μελέτης αυτής, αλλά και άλλων αντιστοίχων, δείχνουν για τους ανθρώπους που μαγειρεύουν στο σπίτι ότι έχουν μια πιο υγιεινή διατροφή.

Συνεπώς, είναι σημαντικό να εκπαιδευτεί κατάλληλα και υπεύθυνα το κοινό για τα οφέλη της μαγειρικής στο σπίτι, να προσδιοριστούν οι στρατηγικές που ενθαρρύνουν και επιτρέπουν περισσότερο το μαγείρεμα στο σπίτι και παράλληλα να βοηθηθεί, ανεξάρτητα από το πόσο πολύ μαγειρεύει στο σπίτι, ώστε να κάνει πιο υγιεινές επιλογές όταν τρώει έξω.

Πηγή: http://www.kalikardia.gr/kanoume-spitika-geumata-meionoume-thermides-zaxari-kai-lipos/

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone
%d bloggers like this: