Προσέχουμε το ουρικό οξύ το Πάσχα


ΚοινοποίησηShare on Facebook6Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Η διατροφή πριν και την ημέρα του Πάσχα απαιτεί προσοχή από άτομα με αυξημένα επίπεδα ουρικού οξέος.

Τι είναι η υπερουριχαιμία;

Η υπερουριχαιμία, είναι η κατάσταση όπου εμφανίζονται αυξημένα επίπεδα ουρικού οξέος στο γενικό πληθυσμό. Η υπερουριχαιμία συνυπάρχει συχνά με άλλα νοσήματα όπως υπέρταση, μεταβολικό σύνδρομο, καρδιαγγειακά, διαβήτη ή παχυσαρκία και αποτελεί πλέον παράγοντα καρδιομεταβολικού κινδύνου, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να οδηγήσει στην ουρική αρθρίτιδα, που ανήκει στις φλεγμονώδεις παθήσεις των αρθρώσεων.

Ποιες τροφές ανεβάζουν το ουρικό οξύ;

Τα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγουμε είναι όλα όσα είναι πλούσια στις ουσίες που λέγονται “πουρίνες» και ανεβάζουν τα επίπεδα του ουρικού οξέος. Τέτοια τρόφιμα πρέπει να αποφεύγονται τόσο σε οξεία όσο και σε φάση ύφεσης και είναι:

Όλα τα εντόσθια όπως συκώτι, μυαλά, νεφρά, τα γλυκάδια, ο ζωμός κρέατος, το κυνήγι, η χήνες, τα θαλασσινά και τα οστρακοειδή όπως μύδια, χτένια, αστακός, καβούρια, στρείδια, αυγοτάραχο, τα μικρά ψάρια όπως σαρδέλες, σκουμπρί, ρέγκα, αντσούγιες και τα τρόφιμα και ροφήματα με μαγιά.

Επίσης, τρόφιμα που επιτρέπονται σε μικρές ποσότητες και απαιτούν προσοχή είναι το κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι) σε υψηλή και συχνή κατανάλωση και αλλαντικά όπως το μπέικον. Από τα φυτικά τρόφιμα επιβαρυντικά είναι ο αρακάς, τα φασόλια, το σπανάκι, οι φακές, τα σπαράγγια, τα μανιτάρια, η συχνή κατανάλωση ντομάτας, το κουνουπίδι. Τέλος, τρόφιμα που είναι καλό να μειώνουμε, όταν οι τιμές ουρικού είναι υψηλές είναι οι τηγανητές πατάτες και τα τρόφιμα από δημητριακά ολικής αλέσεως, είναι πολύ σημαντική η αποχή από το αλκοόλ.

Ουρικό οξύ και Διατροφή του Πάσχα

Όσα άτομα έχουν υψηλές τιμές ουρικού οξέος πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικά κατά την περίοδο πριν το Πάσχα (ειδικά αν ακολουθούν τη νηστεία) και την ημέρα του Πάσχα. Κατά τη νηστεία πρέπει να αποφεύγουν τη συχνή κατανάλωση οσπρίων, να αποφεύγουν από τα λαδερά τον αρακά και το σπανακόρυζο, να μην προσθέτουν ανάμεσα στους ξηρούς καρπούς που καταναλώνουν τα αμύγδαλα και να αποφεύγουν τα θαλασσινά, ως υποκατάστατο του κρέατος. Μελέτες υποδεικνύουν ότι η πρόσληψη σόγιας μπορεί να αυξήσει την απέκκριση και την καλύτερη κάθαρση του ουρικού οξέος από τους νεφρούς. Έτσι, η αντικατάσταση του κόκκινου κρέατος, κατά τη νηστεία, με προϊόντα σόγιας, μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για τα άτομα που έχουν πρόβλημα με το ουρικό οξύ.

Επίσης, την ημέρα του Πάσχα, για να προστατευτούν από την οξεία κρίση ουρικού είναι σημαντικό να αποφύγουν τα εντόσθια και τη μαγειρίτσα, να αποφύγουν το κατσίκι, να επιλέξουν κάποιο άλλο κρέας ως βασικό γεύμα και να τα συνοδεύσουν με πολύ σαλάτα, πολύ νερό (η ενυδάτωση είναι σημαντικό για τον καθαρισμό και την απομάκρυνση των πουρινών) και πολύ μικρή ποσότητα αλκοόλης.

Αν και η κατανάλωση αυτών των τροφίμων για 1-2 ημέρες δεν είναι ικανή να ανεβάσει τις τιμές σε όλους, εντούτοις άτομα με μακροχρόνια υπερουριχαιμία ή προηγούμενα επεισόδια πρέπει να είναι πιο προσεχτικά.

The post Προσέχουμε το ουρικό οξύ το Πάσχα appeared first on KaliKardia.gr.

Πηγή: http://www.kalikardia.gr/prosexoume-to-ouriko-oxi-to-pasxa/

ΚοινοποίησηShare on Facebook6Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone