Τα χόρτα στη διατροφή μας

ΚοινοποίησηShare on Facebook16Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Τα χόρτα αποτελούν βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής, με υψηλή διατροφική αξία που συμβάλλουν στην καλύτερη υγεία μας.

Η Ελληνική Παραδοσιακή Διατροφή έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά συστατικά τα οποία την καθιστούν όχι μόνο μία από τις πιο υγιεινές αλλά και τις πιο νόστιμες και ποικίλες. Τα χόρτα είναι ασφαλώς ένα από αυτά τα συστατικά που συμβάλλουν στο υψηλό διαιτητικό προφίλ της διατροφής μας. Μία μεγάλη ποικιλία από χόρτα όπως ραδίκια, αντίδια, σπανάκι, βλίτα, τσουκνίδα, σταμναγκάθι, βρούβες, σέσκουλο, γλιστρίδα, καυκαλήθρα, βρούβες και ζοχοί συμπληρώνουν το μακρύ κατάλογο των χόρτων της Ελληνικής Γης, που διαφοροποιούν σε μεγάλο βαθμό την ελληνική από τη συνολική μεσογειακή διατροφή και αποτελούν ένα από τα πολυτιμότερα τρόφιμα για τον οργανισμό και την υγεία μας.

Η διατροφική τους αξία

Τα χόρτα αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, που συμβάλλουν στη ρύθμιση της χοληστερίνης και της αρτηριακής πίεσης, στη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου του αίματος και περιορίζουν το αίσθημα της όρεξης, αυξάνοντας τον κορεσμό. Επίσης, έχει φανεί από μελέτες ότι συμβάλλουν στην πρόληψη και στην καταπολέμηση του καρκίνου του εντέρου, ενώ κάποιες κατηγορίες έχουν ηπατοπροστατευτική δράση. Είναι φτωχά σε θερμίδες και πλούσια σε νερό και αποτελούν καλό σύμμαχο στη ρύθμιση του σωματικού βάρους.

Αποτελούν πλούσια πηγή βιταμινών και μετάλλων όπως βιταμίνης Κ, C, E, κάποιων βιταμινών του συμπλέγματος Β, αλλά και σιδήρου, ασβεστίου, καλίου, μαγνησίου. Έχουν υψηλές συγκεντρώσεις αντιοξειδωτικών συστατικών (φλαβονοειδών, πολυφαινολών, καροτενοειδών) που θωρακίζουν τον οργανισμό από την επιβαρυντική επίδραση των ελευθέρων ριζών και την καταστροφή και γήρανση των κυττάρων. Τα χόρτα επίσης αποτελούν καλές πηγές φυλλικού οξέος, που παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων. Επίσης, κάποια χόρτα, όπως π.χ. το σταμναγκάθι, είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα και ειδικότερα σε α-λινολενικό οξύ.

Τέλος, είναι πηγές της βιταμίνης Κ, που υπάρχει σχεδόν σε όλα τα χόρτα και είναι γνωστή για το ρόλο της στην πήξη του αίματος, στην ελάττωση της αθηροσκλήρωσης και στην πρόληψη φλεγμονωδών νοσημάτων.

Τα χόρτα και η υγεία της καρδιάς

Η κατανάλωση των χόρτων έχει συνδεθεί σε πολλές μελέτες με την προστασία από καρδιαγγειακά νοσήματα. Ειδικότερα, μελέτες σε τοπικούς πληθυσμούς κυρίως της Κρήτης, έδειξαν χαμηλά επίπεδα καρδιοπαθειών σε περιοχές όπου η κατανάλωση σε χόρτα ήταν υψηλή. Έτσι, η συχνή κατανάλωση τους στο καθημερινό τραπέζι μειώνει τον κίνδυνο αθηρωματικής βλάβης.

Επίσης, η υψηλή κατανάλωση χόρτων παίζει καθοριστικό ρόλο στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και ο συνδυασμός τους με άπαχες πρωτεΐνες όπως ψάρι και κοτόπουλο και παρθένο ελαιόλαδο αποτελεί το ιδανικό συνδυασμό διατροφικών πηγών των μακροθρεπτικών συστατικών της διατροφής μας.

The post Τα χόρτα στη διατροφή μας appeared first on KaliKardia.gr.

Πηγή: http://www.kalikardia.gr/ta-xorta-sti-diatrofi-mas/

ΚοινοποίησηShare on Facebook16Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone