Η κοιλιακή παχυσαρκία αντιμετωπίζεται με την άσκηση


ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Για τα άτομα που είναι παχύσαρκα και κάνουν καθιστική ζωή, οποιαδήποτε άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κοιλιακού λίπους.

Η σοβαρότητα της κοιλιακής παχυσαρκίας

Η κοιλιακή παχυσαρκία έχει συνδεθεί με εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων, με τη νόσο του Alzheimer, με το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, το άσθμα, άλλες μεταβολικές και αγγειακές παθήσεις αλλά κυρίως με την ανάπτυξη σακχαρώδους διαβήτη. Η κεντρική παχυσαρκία είναι γνωστό ότι προδιαθέτει τα άτομα για αντίσταση στην ινσουλίνη. Υπολογίζεται πως το 80% των περιπτώσεων με διαβήτη τύπου 2 συνδέονται με το υπερβολικό βάρος ή την παχυσαρκία και ιδιαίτερα την κοιλιακή παχυσαρκία. Αν και αυτό το πρόβλημα υγείας αφορούσε παλιότερα σχεδόν αποκλειστικά τους ενήλικες, τα τελευταία χρόνια πολλά παχύσαρκα παιδιά παρουσιάζουν αυτού του τύπου την παχυσαρκία, με τις αντίστοιχες επιπτώσεις στην υγεία τους.

Ο καθοριστικός ρόλος της άσκησης

Η άσκηση μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στη μείωση της κοιλιακής παχυσαρκίας. Η θετική επίδραση της άσκησης στη μείωση του κοιλιακού λίπους είναι γνωστή και για το λόγο αυτό δίνεται πάντα η σύσταση για περισσότερη άσκηση σε άτομα με αυτό το μεταβολικό πρόβλημα.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, για να το πετύχουμε αυτό μπορούμε νε επιλέξουμε είτε ένα πρόγραμμα με χαμηλής έντασης δραστηριότητα (περίπου μισή ώρα αργό περπάτημα) είτε ένα πρόγραμμα επίσης χαμηλής έντασης, αλλά για ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα (κατά μέσο όρο μία ώρα ανά συνεδρία) ή να ακολουθήσουμε πρόγραμμα άσκησης υψηλότερης έντασης π.χ. περπάτημα με ταχύτερο ρυθμό στα πόδια.

Ερευνητές σε μελέτη που δημοσιεύτηκε μόλις στις αρχές Μαρτίου 2015, με 300 παχύσαρκα άτομα με κοιλιακή παχυσαρκία και καθιστικό τρόπο ζωής, διαπίστωσαν ότι όσοι επέλεξαν το γρήγορο περπάτημα έκαψαν τον ίδιο αριθμό θερμίδων σε μικρότερο διάστημα με τους συνομηλίκους τους, που περπάτησαν για μία ώρα. Μετά όμως από παρέμβαση 6 μηνών, βρέθηκε ότι τα άτομα από όλες τις ομάδες άσκησης είχαν χάσει ένα μικρό ποσό του βάρους τους και 1-2 πόντους κατά μέσο όρο από την περίμετρο της μέσης τους. Δεν πρέπει άλλωστε να ξεχνούμε πως η περίμετρος μέσης αποτελεί ένα βασικό κριτήριο για το μεταβολικό σύνδρομο. Η διαφορά ανάμεσα στις συγκεκριμένες ομάδες ήταν ότι μόνο η ομάδα υψηλής έντασης έδειξε βελτίωση στα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα.

Συμπεράσματα της μελέτης

Σταθερά ποσά άσκησης, ανεξάρτητα από την ένταση της άσκησης, οδηγούν σε παρόμοιες μειώσεις στην κοιλιακή παχυσαρκία, ενώ την ίδια στιγμή η μείωση στο επίπεδο της γλυκόζης 2-ώρες μετά περιορίζεται στην υψηλής έντασης άσκηση.

Πρακτικές οδηγίες:

Κάθε άσκηση μπορεί να μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε και να περιορίσουμε το κοιλιακό λίπος.

Η συστηματική παρέμβαση με άσκηση μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους και περιορισμό της περιμέτρου της μέσης μας.

Όταν ακολουθήσουμε πρόγραμμα με υψηλής έντασης άσκηση αυτό μπορεί να οδηγήσει και στη βελτίωση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα.

Πηγή: Ross R et al. Effects of Exercise Amount and Intensity on Abdominal Obesity and Glucose Tolerance in Obese Adults: A Randomized Trial. Ann Intern Med. 2015;162(5):325-334.

The post Η κοιλιακή παχυσαρκία αντιμετωπίζεται με την άσκηση appeared first on KaliKardia.gr.

Πηγή: http://www.kalikardia.gr/i-koiliaki-paxusarkia-antimetopizetai-me-tin-askisi/

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone