Ελέγξτε τη χοληστερόλη σας μέσα απ’ τη διατροφή


ΚοινοποίησηShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Η κακή χοληστερίνη, γνωστή και ως LDL, είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας στις αρτηρίες μας. Η αθηρωματική πλάκα φράσσει τις αρτηρίες μας και μπορεί να οδηγήσει σε καρδιαγγειακές νόσους, εμφράγματα και εγκεφαλικά. Όλοι γνωρίζουμε ότι τα κορεσμένα λίπη που συναντάμε σε τροφές όπως τηγανιτά, βούτυρο κ.α. αυξάνουν την LDL χοληστερόλη. Υπάρχουν όμως και τροφές οι οποίες κάνουν ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή μειώνουν την LDL χοληστερόλη.

Δείτε στη συνέχεια ποιές είναι αυτές.

1) Αν είστε λάτρης των γλυκών θα χαρείτε πολύ να ακούσετε ότι η μαύρη σοκολάτα μπορεί να μειώσει την κακή χοληστερίνη LDL. Τα φλαβανοειδή που περιέχει έχουν αντιοξειδωτική δράση και πολεμούν την LDL. Προσοχή όμως, δεν πρέπει να καταναλώνετε πολύ μεγάλη ποσότητα καθώς η μαύρη σοκολάτα περιέχει ζάχαρη και ποσότητα κορεσμένων λιπαρών επίσης. Προτιμήστε σοκολάτα με μεγάλη περιεκτικότητα σε κακάο (τουλάχιστον 65%).

2) Το κόκκινο κρασί έχει την ιδιότητα να προστατεύει τα κύτταρα του αίματος από βλάβες, να μειώνει τη δημιουργία θρόμβων και να μειώνει την LDL. Φυσικά η μεγάλη κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει άλλα προβλήματα στην υγεία μας γι’αυτό καλό είναι να μην υπερβάλλουμε.

3) Το πράσινο αλλά και το μαύρο τσάι είναι ροφήματα πλούσια σε αντιοξειδωτικά γι’αυτό και καταπολεμούν την LDL. Προτιμήστε ωστόσο να απολαμβάνετε το τσάι σας σκέτο ή με λίγο μέλι, ενώ αν δεν μπορείτε να το πιείτε χωρίς ζάχαρη, περιορίστε την κατανάλωσή του σε 2-3 φλιτζάνια ημερησίως.

4) Οι ξηροί καρποί είναι εμπλουτισμένοι με λιπαρά οξέα τα οποία “ρίχνουν» το επίπεδο LDL. Πάντα να καταναλώνετε ανάλατους ξηρούς καρπούς και κατά προτίμηση άψητους, και όχι πολύ μεγάλες ποσότητες καθώς έχουν πολλές θερμίδες.

5) Ανάμεσα στις τροφές που καταπολεμούν την κακή χοληστερίνη βρίσκονται και το κριθάρι, η βρώμη και το μαύρο ρύζι. Αυτές οι τροφές μειώνουν την απορρόφηση της χοληστερίνης στο αίμα.

6) Τα πολύ θρεπτικά λιπαρά οξέα ωμέγα 3 που συναντώνται στα λιπαρά ψάρια (σολομός, σαρδέλες, τόνος κλπ) μπορούν να μειώσουν τα τριγλυκερίδια στο αίμα συνεπώς να μειώσουν την χοληστερίνη.

7) Τα όσπρια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες οι οποίες προσκολλώνται στη χοληστερίνη και τη διώχνουν από το αίμα

Οι επιλογές δεν σταματούν εδώ. Υπάρχουν πολλές ακόμη τροφές που μπορούν να προστεθούν στη δίαιτα κατά της κακής χοληστερίνης. Βάλτε στη διατροφή σας ελαιόλαδο, λαχανικά, μήλα και αχλάδια για να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα στα επίπεδα LDL.

Πηγή:

http://www.webmd.com/cholesterol-management/ss/slideshow-cholesterol-lowering-foods

The post Ελέγξτε τη χοληστερόλη σας μέσα απ’ τη διατροφή appeared first on KaliKardia.gr.

Πηγή: http://www.kalikardia.gr/%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CE%B3%CE%BE%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B7-%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%B7-%CF%83%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CE%B1-%CE%B1%CF%80-%CF%84/

ΚοινοποίησηShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone