Εναλλακτικές τροφές για το γάλα

ΚοινοποίησηShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Το ασβέστιο είναι ένα απαραίτητο στοιχείο για τον οργανισμό μας. Αποτελεί το βασικό δομικό συστατικό των οστών και βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς, των νεύρων και των μυών μας. Το ασβέστιο έχει συνδεθεί στενά με τα γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς έχει επικρατήσει η άποψη ότι το γάλα είναι η βασικότερη πηγή ασβεστίου στη διατροφή μας.

Τα τελευταία χρόνια η μεγάλη διατροφική αξία του γάλακτος έχει αμφισβητηθεί από πολλούς επιστήμονες. Το ασβέστιο όμως παραμένει απαραίτητο στοιχείο για την υγεία μας. Γι’ αυτό το λόγο μπορούμε να στραφούμε σε εναλλακτικές διατροφικές πηγές για να λαμβάνουμε το ασβέστιο που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Υπάρχουν πολλές τροφές πλούσιες σε ασβέστιο οι οποίες δεν ανήκουν στα γαλακτοκομικά.

1. Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι σημαντική πηγή ασβεστίου. Τέτοια λαχανικά είναι το μπρόκολο, το λάχανο / η λαχανίδα, το σπανάκι κ.α. Το 40 με 60% της ποσότητας ασβεστίου που περιέχεται σε αυτές τις τροφές είναι μπορεί να απορροφηθεί από τον ανθρώπινο οργανισμό. Επιπλέον, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν μαγνήσιο, το οποίο βοηθά τον οργανισμό να απορροφήσει το ασβέστιο.

2. Αμύγδαλα
100 γρ αμυγδάλων μπορούν να μας δώσουν το 26% της απαραίτητης ημερήσιας ποσότητας ασβεστίου. Τα αμύγδαλα αποτελούν μια υγιεινή τροφή η οποία είναι πολύ ωφέλιμη για τον οργανισμό μας, καθώς, εκτός από ασβέστιο, περιέχουν πρωτεΐνες, βιταμίνη Ε, κάλιο, μαγνήσιο. Επίσης, η μικρή θερμιδική τους αξία τα καθιστά ιδανικό σνακ σε διατροφή με στόχο τη μείωση του σωματικού βάρους.

3. Φασόλια “edamame»
Στο πρώτο άκουσμα αυτής της τροφή ίσως να σας φαίνεται άγνωστη, αλλά τα φασόλια “edamame» δεν είναι άλλα από τα πράσινα φασόλια που σερβίρουν σαν ορεκτικό τα περισσότερα ιαπωνικά εστιατόρια (εστιατόρια sushi). Σίγουρα δεν είναι κάτι που τρώμε καθημερινά στην Ελλάδα. Γι’αυτό την επόμενη φορά που θα πάτε για sushi μη ξεχάσετε να τα παραγγείλετε, καθώς αποτελούν πλούσια πηγή ασβεστίου.

4. Γάλα ρυζιού ή άλλες εναλλακτικές του γάλακτος (σόγιας, αμυγδάλου, καρύδας κλπ.)
Το γάλα ρυζιού είναι εμπλουτισμένο σε ασβέστιο και βιταμίνη D. Ένα ποτήρι γάλα ρυζιού μπορεί να δώσει στον οργανισμό το 30 με 40% της απαραίτητης ημερήσιας ποσότητας ασβεστίου. Ταιριάζει με τον καφέ σας και είναι πολύ ευχάριστο, είτε το καταναλώσετε σκέτο είτε με δημητριακά.

Πηγή:
http://foodmatters.tv/content/5-calcium-rich-alternatives-to-milk

The post Εναλλακτικές τροφές για το γάλα appeared first on KaliKardia.gr.

Πηγή: http://www.kalikardia.gr/%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AD%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1/

ΚοινοποίησηShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone