Χριστουγεννιάτικη διατροφή που δεν βλάπτει την καρδιά


ΚοινοποίησηShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι γεμάτη όμορφες οικογενειακές στιγμές, διασκέδαση, κοινωνικές εκδηλώσεις και φυσικά πολύ φαγητό. Τα γλυκά, οι μπουφέδες και τα γιορτινά τραπέζια πρωτοστατούν και κρύβουν κινδύνους για την υγεία μας. Η υπερκατανάλωση φαγητού μπορεί να έχει άσχημες συνέπειες τόσο στο σωματικό μας βάρος όσο και στην υγεία μας (υπέρταση, υψηλό ζάχαρο κλπ). Με λίγο προσοχή όμως μπορούμε να απολαύσουμε την περίοδο των εορτών και συγχρόνως να προφυλάξουμε την υγεία της καρδιάς μας.

Ένας εύκολος τρόπος για να συγκρατήσουμε την όρεξή μας στα γιορτινά τραπέζια είναι να μην είμαστε πεινασμένοι. Τις ημέρες των εορτών ένα καλό πρωινό είναι απαραίτητο για να μην υποκύψουμε στον πειρασμό των χριστουγεννιάτικων γλυκών από νωρίς το πρωί αλλά και για να μην καταναλώσουμε μεγάλες ποσότητες φαγητού. Ένα πρωινό το οποίο περιέχει φρούτα, αυγά και ψωμί ολικής άλεσης θα περιορίσει σημαντικά την όρεξή μας μέσα στην ημέρα.

Τα φαγητά των Χριστουγέννων συχνά είναι παχυντικά και περιέχουν πολλά λιπαρά. Μπορούμε να περιορίσουμε τις θερμίδες που θα λάβουμε τρώγοντας μικρότερες ποσότητες. Ας μην γεμίζουμε το πιάτο μας μέχρι πάνω και ας αρκεστούμε σε ένα γλυκό και όχι σε 3-4. Ακόμη, είναι σημαντικό να κάνουμε υγιεινές επιλογές στο γιορτινό τραπέζι. Η γαλοπούλα, ένα κλασσικό πιάτο στο Χριστουγεννιάτικο γεύμα, έχει άπαχο κρέας αλλά η πέτσα της περιέχει κορεσμένα λιπαρά γι’αυτό καλύτερα να την αφαιρέσουμε. Είναι προτιμότερο να συνδυάσουμε το κυρίως πιάτο με σαλάτα ή άλλα λαχανικά ώστε να λάβουμε όλα τα θρεπτικά στοιχεία που χρειαζόμαστε χωρίς να καταναλώσουμε έξτρα θερμίδες.

Την περίοδο των γιορτών δεν πρέπει να ξεχνάμε όλα τα υπέροχα φρούτα και λαχανικά της εποχής. Σίγουρα τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες είναι πιο δελεαστική επιλογή αλλά αν θέλουμε να διατηρήσουμε υγιές σωματικό βάρος πρέπει να επιλέξουμε κάτι πιο θρεπτικό. Μανταρίνια, πορτοκάλια, κάστανα, ρόδια, μήλα, σπαράγγια, καρότα, ραπανάκια είναι μόνο μερικά από τα νόστιμα φρούτα και λαχανικά του χειμώνα. Μπορούμε να φτιάξουμε σαλάτες ή να κόψουμε λίγα φρούτα για σνακ.

Μια κλασσική συμβουλή επίσης είναι να τρώμε με αργό ρυθμό. Με αυτό τον τρόπο θα υποκύψουμε σε λιγότερους γευστικούς πειρασμούς καθώς θα απολαύσουμε το φαγητό μας με ηρεμία και θα αισθανθούμε κορεσμό. Τέλος, πρέπει να θυμόμαστε να ενυδατωνόμαστε συχνά με νερό ή άλλα υγιεινά ροφήματα, όπως το τσάι και τα βότανα. Αν ακολουθήσουμε αυτό το πρόγραμμα οι γιορτές θα περάσουν όμορφα χωρίς άσχημες επιπλοκές για την υγεία μας και δίχως να επιβάλλουμε περιορισμούς ως προς τις γιορτινές λιχουδιές.

Πηγή:
http://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/how-have-heart-healthy-christmas

The post Χριστουγεννιάτικη διατροφή που δεν βλάπτει την καρδιά appeared first on KaliKardia.gr.

Πηγή: http://www.kalikardia.gr/%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B2/

ΚοινοποίησηShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone