Ποια είναι τα οφέλη για την υγεία από τα Κάστανα;

ΚοινοποίησηShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Το κάστανο αποτελεί ένα πολύ υγιεινό τρόφιμο που χαρακτηρίζει τη διατροφή του χειμώνα και μια υπέροχη λιχουδιά με μεγάλη θρεπτική αξία.

Τα κάστανα αποτελούν μια αξιόλογη διατροφική επιλογή που αποτελεί συστατικό και καταναλώνεται από πολλούς πολιτισμούς, όπως αυτοί της Κίνας, της Κορέας, της Ιαπωνίας αλλά και της Μεσογείου και έχει καλλιεργηθεί για περισσότερα από 6.000 χρόνια στην Κίνα και 3.000 χρόνια στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον Richard Litz, συγγραφέα του βιβλίου “Βιοτεχνολογία και Καλλιέργεια φρούτων και καρπών με κέλυφος». Ανήκουν στους ξηρούς καρπούς, παρόλο που η σύστασή τους παραπέμπει περισσότερο σε αμυλούχο τρόφιμο, ενώ έχουν σημαντικά χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά οξέα. Τα κάστανα είναι μια υπέροχη λιχουδιά, που, είτε βραστά, είτε ψητά, είτε μαγειρεμένα σε σούπες ή άλλες συνταγές προσθέτουν πέρα από γεύση και υψηλή θρεπτική αξία.

Φυτικές ίνες
Η περιεκτικότητα του κάστανου σε ίνες είναι περίπου 8,1 g ανά 100 γραμμάρια. Είναι πολύ υψηλότερη από εκείνη των καρυδιών (με 2,1 g ανά 100 g), των φιστικιών πεκάν (με 2,3 g ανά 100 g) και των φιστικιών (με 1,9 g ανά 100 g), στοιχείο που συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση των λιπιδίων του αίματος. Αποτελούν τρόφιμο με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες αλλά ταυτόχρονα τρόφιμο με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, που αυξάνει το σάκχαρο στο αίμα σιγά, κυρίως λόγω της περιεκτικότητά τους σε φυτικές.

Περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά
Τα κάστανα παρέχουν 210 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, που ως επί το πλείστον προέρχονται από υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες τους. Τέσσερα ψημένα κάστανα μετρίου μεγέθους μας προμηθεύουν με περίπου 70 θερμίδες (όσο και μία φέτα ψωμί). Τα κάστανα είναι πλούσια σε βιταμίνη C [100 γρ καρύδια παρέχουν 43 mg βιταμίνης C (72% του DRI)], βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μέταλλα, όπως κάλιο, χαλκό και μαγνήσιο, αμινοξέα και αντιοξειδωτικά. Τα κάστανα είναι επίσης χαμηλά σε ενώσεις οξαλικού οξέος, με λιγότερο από 85 mg ανά 100 g, σε σύγκριση με άλλους ξηρούς καρπούς. Τέλος, είναι τροφή ελεύθερη γλουτένης.

Λιπαρά οξέα
Τα κάστανα περιέχουν υψηλά επίπεδα των απαραίτητων λιπαρών οξέων, συμπεριλαμβανομένων του λινελαϊκού οξέος, τα οποία είναι ευεργετικά για την καρδιαγγειακή υγεία και την καλή νευρολογική ανάπτυξη στα βρέφη. Η περιεκτικότητά τους σε λιπαρές ουσίες είναι στο 12% και καθιστά τα κάστανα στα τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, και για αυτό δεν προσφέρουν τα υψηλά οφέλη για την υγεία που έχουμε από τα υψηλά πολυακόρεστα λίπη που βρίσκονται π.χ. στα καρύδια και σε άλλους ξηρούς καρπούς. Παρ’ όλ’ αυτά, περιέχουν λιπαρά οξέα όπως το παλμιτικό οξύ και το ελαϊκό οξύ – τα λιπαρά οξέα δηλαδή που βρίσκονται σε μεγάλες ποσότητες και στο ελαιόλαδο.

Τα κάστανα αποτελούν, λοιπόν, μία καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, τα οποία βοηθούν στη μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL) και στην αύξηση της καλής (HDL). Μπορούν έτσι να παίξουν ρόλο στη μειωμένη εμφάνιση παθήσεων της καρδιάς και των αρτηριών, μέσα από τη βελτίωση του λιπιδαιμικού μας προφίλ. Επίσης, τα κάστανα συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου, λόγω της παρουσίας των φυτικών ινών, ως υποκατάστατο άλλων δημητριακών. Απαιτούν, τέλος, προσοχή τόσο από άτομα με πρόβλημα βάρους, λόγω των θερμίδων τους, όσο και από άτομα με διαβήτη, λόγω των υδατανθράκων τους.

ΠΗΓΗ: De Vasconcelos MC, Bennett RN, Rosa EA, Ferreira-Cardoso JV. Composition of European chestnut (Castanea sativa Mill.) and association with health effects: fresh and processed products. J Sci Food Agric. 2010 Aug 15;90 (10):1578-89.

The post Ποια είναι τα οφέλη για την υγεία από τα Κάστανα; appeared first on KaliKardia.gr.

Πηγή: http://www.kalikardia.gr/poia-einai-ta-ofeli-gia-tin-ugeia-mas-apo-ta-kastana/

ΚοινοποίησηShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone