Λιγότερα γλυκά, καλύτερη υγεία


ΚοινοποίησηShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Τα γλυκά είναι ένας πειρασμός στον οποίο δύσκολα θα αντισταθούμε. Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα γλυκά δεν είναι ότι αυξάνουν το σωματικό βάρος. Επιπλέον, η σοκολάτα, και συγκεκριμένα η μαύρη, μπορεί να είναι ωφέλιμη για τον οργανισμό μας. Το βασικό πρόβλημα είναι η υπερβολική κατανάλωση γλυκών, τόσο λόγω των ανθυγιεινών συστατικών που περιέχουν αλλά και επειδή μειώνουν την όρεξη για φαγητό. Το αποτέλεσμα είναι ότι επιβαρύνουμε την υγεία μας και δεν λαμβάνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε για μια σωστή διατροφή. Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά πώς τα συστατικά των γλυκών επηρεάζουν την υγεία μας.

Κορεσμένα λιπαρά
Τα κορεσμένα λιπαρά είναι ένας από τους βασικούς λόγους αύξησης της χοληστερίνης. Η υψηλή χοληστερίνη με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή πίεση, καρδιαγγειακές νόσους και εγκεφαλικό. Υπολογίστε ότι κάθε γραμμάριο λίπους περιέχει 9 θερμίδες. Οι θερμίδες από κορεσμένα λίπη δεν πρέπει να ξεπερνούν το 10% της ημερήσιας ποσότητας θερμίδων που λαμβάνουμε. Για παράδειγμα, αν η καθημερινή μας διατροφή αντιστοιχεί σε 1500 θερμίδες, μόνο 150 θερμίδες πρέπει να αντιστοιχούν σε λιπαρά. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να τρώμε πάνω από 17 γραμμάρια (150/9 = ~17) κορεσμένων λιπαρών ημερησίως. Κάποια γλυκά σνακς περιέχουν πάνω από 10 γραμμάρια κορεσμένων λιπαρών, συνεπώς πολύ μεγάλο ποσοστό της ημερήσιας ποσότητας που μπορούμε να τρώμε.

Σάκχαρα
Τα σάκχαρα προκαλούν προβλήματα στα δόντια, αύξηση του σωματικού βάρους και συμβάλλουν σε κακή διατροφή. Οι γυναίκες δεν πρέπει να καταναλώνουν πάνω από 100 θερμίδες από σάκχαρα καθημερινά, ενώ οι άντρες 150. Η ζάχαρη περιέχει 4 θερμίδες σακχάρων ανά γραμμάριο. Αν ένα γλυκό περιέχει 25 γραμμάρια ζάχαρης σημαίνει πως η κατανάλωσή του αντιστοιχεί σε 100 θερμίδες από σάκχαρα, δηλαδή όλη την επιτρεπτή ημερήσια ποσότητα σακχάρων για τις γυναίκες.

Θερμίδες
Τα γλυκά συνήθως περιέχουν μεγάλη ποσότητα θερμίδων αλλά τα ποσά διαφέρουν από γλυκό σε γλυκό. Ορισμένα συσκευασμένα γλυκά περιέχου06ν 250 με 280 θερμίδες, συνεπώς πάρα πολλές. Η συχνή κατανάλωσή τους λοιπόν μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους. Τα περιττά κιλά και η παχυσαρκία δημιουργούν σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως υψηλή πίεση, διαβήτη, καρδιακές νόσους και συγκεκριμένους τύπους καρκίνου.

Αν δώσετε την κατάλληλη προσοχή μπορείτε να περιορίσετε τις επιβλαβείς συνέπειες των γλυκών στον οργανισμό σας. Διαβάζετε τις ετικέτες στα συσκευασμένα γλυκά για να διαλέξετε αυτό με τις λιγότερες θερμίδες, σάκχαρα και κορεσμένα λιπαρά. Προτιμήστε να τρώτε μικρά κομματάκια μαύρης σοκολάτας τα οποία έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Εναλλακτικά μπορείτε να φτιάχνετε δικά σας γλυκά, όπου μπορείτε να χρησιμοποιείτε ποιοτικά υλικά. Τέλος, για να ικανοποιήσετε την όρεξή σας για κάτι γλυκό δοκιμάστε αποξηραμένα φρούτα τα οποία, αν και επίσης περιέχουν ζάχαρη, είναι πολύ πιο υγιεινά από τα γλυκά.

Πηγή:
http://www.livestrong.com/article/509860-why-is-candy-bad-for-your-health/

The post Λιγότερα γλυκά, καλύτερη υγεία appeared first on KaliKardia.gr.

Πηγή: http://www.kalikardia.gr/%CE%BB%CE%B9%CE%B3%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%B3%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%B1/

ΚοινοποίησηShare on Facebook1Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone