Το γάλα ωφελεί τις γυναίκες;

ΚοινοποίησηShare on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Print this page
Print
Email this to someone
email

2014112517293116

Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο το οποίο συμπέρανε πως οι γυναίκες που πίνουν γάλα είχαν αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας. Είναι αλήθεια? Νόμιζα πως το γάλα ωφελεί τα οστά!

Είναι αλήθεια πως δημοσιεύτηκε μια έρευνα η οποία έδειξε πως η κατανάλωση γάλακτος σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου. Αν αποδεχτούμε τα συμπεράσματα της έρευνας λοιπόν, τότε θα πρέπει να θεωρήσουμε οτι το κάθε ποτήρι γάλα που καταναλώνουμε αυξάνει κατά 15% το κίνδυνο θανάτου, κάτι το οποίο είναι αδύνατο.

Οι ερευνητές συνέδεσαν την επικινδυνότητα της κατανάλωσης γάλακτος με την πιθανότητα μεταβολικής βλάβης από την κατανάλωση γαλακτόζης, η οποία εμπεριέχεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα. Έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε ζώα έδειξαν πως η γαλακτόζη σε μεγάλα ποσά μπορεί να προκαλέσει μεταβολικά προβλήματα, ακόμα και  επιτάχυνση της γήρανσης. Για να απεικονίσουν τους κινδύνους, οι ερευνητές της εν λόγω μελέτης, χρησιμοποίησαν ποντίκια δίνοντας τους γαλακτόζη σε ενέσιμη μορφή. Η ποσότητα της γαλακτόζης μετά επεκτάθηκε σε δόση αντίστοιχη για τους ανθρώπους, κάτι το οποίο βέβαια είναι ένα θεωρητικό επίτευγμα αλλά όχι μια αντικειμενική προσέγγιση.

Αυτό που όλοι πρέπει να προσέχουμε όταν πέφτει στα χέρια μας ένα επιστημονικό άρθρο είναι να μην βασιζόμαστε στις επικεφαλίδες καθώς μπορεί να οδηγηθούμε σε παραπλανήσεις σχετικά με τη εγκυρότητα της έρευνας. Στη συγκεκριμένη έρευνα δεν αναφέρεται καμία κλινική δοκιμή που να έχει γίνει σε ανθρώπους κάτι το οποίο καθιστά τα αποτελέσματά της αμφισβητήσιμα, καθώς οι κλινικές μελέτες είναι οι μόνες απο τις οποίες μπορούν να βγαίνουν έγκριτοι ισχυρισμοί.

Κρατήστε λοιπόν ότι μπορείτε άφοβα να καταναλώνετε γαλακτοκομικά προϊόντα αρκεί αυτά να χαρακτηρίζονται από ασφάλεια των πρώτων υλών τους (ουσιαστικά να μην εμπεριέχουν ορμόνες και αντιβιοτικά). Οι πρόσφατες  διατροφικές οδηγίες προτείνουν καθημερινά την κατανάλωση 2-3 μερίδων γαλακτοκομικών, χαμηλών σε λιπαρά.

 

 

 

Ευγενία Αλεξάνδρου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

 

Πηγή: http://www.diettv.gr

ΚοινοποίησηShare on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Print this page
Print
Email this to someone
email

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: