Η καφεΐνη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης


ΚοινοποίησηShare on Facebook2Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

kafeini-diarkeia-egkumosunis

 

Μία από τις ωραιότερες περιόδους της ζωής σου, όπως είναι η εγκυμοσύνη, συνδέεται από την πρώτη κιόλας μέρα με περιορισμούς σε συνήθειες που αγαπάς.

Μία από τις πιο κοινές «απαγορεύσεις» είναι εκείνη του καφέ. Ωστόσο, προτού στερηθείς αγαπημένες γεύσεις καλό είναι να γνωρίζεις τι συστήνουν οι ειδικοί:

Το   American College of Obstetricians and Gynecologists (ACOG) συμβουλεύει τις εγκυμονούσες γυναίκες ότι μπορούν να προσλαμβάνουν καθημερινά μέχρι 200mg καφεΐνης, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου σε ένα φλιτζάνι καφέ.

Πού βρίσκεται η καφεΐνη;

Η ποσότητα καφεΐνης σε μία μερίδα καφέ ποικίλλει, ανάλογα με το είδος του καφέ και τον τρόπο παρασκευής του. Επιπλέον, για να διαχειριστείς σωστά την πρόσληψη καφεΐνης, είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι αυτή υπάρχει και στα ακόλουθα τρόφιμα και ροφήματα, όπως: τσάι, αναψυκτικά τύπου κόλα, ενεργειακά ποτά, σοκολάτα.

Η καφεΐνη επίσης υπάρχει  σε φυτικά προϊόντα και μη συνταγογραφούμενα  φάρμακα, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων φαρμάκων για τον  πονοκέφαλο, το κρυολόγημα, και την αλλεργία. Διαβάστε προσεκτικά τις ετικέτες των φαρμάκων .

Συμβουλές για να μην ξεπεράσετε την συνιστώμενη πρόσληψη καφεΐνης κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης:

Εάν έχετε αδυναμία στον καφέ μπορείτε να δοκιμάσετε τη μετάβαση σε ντεκαφεϊνέ.

Σύμφωνα με τον κανονισμό που ισχύει στις Ευρωπαϊκές αγορές, «ντεκαφεϊνέ» χαρακτηρίζεται ο καφές, το περιεχόμενο καφεΐνης του οποίου είναι λιγότερη από 0,1% στους καβουρδισμένους κόκκους καφέ και από 0,3% στον διαλυτό/ στιγμιαίο καφέ.

Μία πολύ καλή εναλλακτική είναι ο ελληνικός καφές, χωρίς καφεΐνη, που εξακολουθεί να διατηρεί αναλλοίωτα τα αντιοξειδωτικά συστατικά του, χάρη στο φυσικό τρόπο αποκαφεϊνοποίησης με νερό, όπου χρησιμοποιείται απλό νερό για να απομακρύνει την καφεΐνη από τους κόκκους του καφέ ακριβώς πριν το καβούρδισμά τους. Η διαδικασία αυτή συχνά αναγράφεται στην συσκευασία του ελληνικού Ντεκαφεϊνέ. Με απλά λόγια, ο πράσινος καφές βυθίζεται στο νερό, η περιεχόμενη καφεΐνη διαλύεται και απομακρύνεται. Στη συνέχεια, ακολουθεί η διαδικασία της άλεσης και του καβουρδίσματος, όπου απελευθερώνονται τα φυσικά αρώματα του καφέ. Κατά συνέπεια, ο καφές διατηρεί όλο το άρωμα και τη γεύση του καφέ, χωρίς να περιέχει καφεΐνη.

Είδος καφέ ανά μερίδαΠεριεκτικότητα σε καφεΐνη
Καφές φίλτρου (~200ml)115-175mg
Στιγμιαίος καφές (~200ml)65-100mg
Ντεκαφεϊνέ στιγμιαίος καφές (~200ml)2-3mg
Ελληνικός καφές (50ml)40mg
Εσπρέσο (30ml)30-40mg
Ντεκαφεϊνέ ελληνικός καφές (50ml)0-1mg

 

Τσάι                                                            Ποσότητα                                                        Καφεΐνη
Μαύρο  τσάι                                                1 κούπα                                                            47 mg
Πράσινο  τσάι                                              1 κούπα                                                          25 mg

 

Ενεργειακά ποτά                                              Ποσότητα  (1 ποτήρι)                Καφεΐνη 77-138 mg
Αναψυκτικά τύπου κόλα                               Ποσότητα  (1 ποτήρι)                 Καφεΐνη 35 mg

 

Επιδόρπια                                                             Ποσότητα                                                   Καφεΐνη
Μαύρη  σοκολάτα (70-85 % κακάο)           1 κομμάτι                                                  23 mg
Σοκολάτα  γάλακτος                                             1 ½ κομμάτι                                              9 mg
Ζεστό  κακάο                                                  1 κούπα                                                     8-12 mg
Σοκολάτα  γάλακτος ζεστή                        1 κούπα                                                    5-8 mg

 

 

Πηγή: http://logodiatrofis.gr

ΚοινοποίησηShare on Facebook2Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone