Ποιος είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος για διατήρηση της απώλειας βάρους στους άντρες;

ΚοινοποίησηShare on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Print this page
Print
Email this to someone
email

Ποιος είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος για διατήρηση της απώλειας βάρους στους άντρες;

Η διατήρηση της απώλειας βάρους αναδεικνύεται ως πολύ σημαντική στον τομέα της διαχείρισης βάρους. Ειδικότερα στους άνδρες τα δεδομένα που έχουμε είναι πιο περιορισμένα, αφού το ποσοστό συμμετοχής τους στις μελέτες είναι μικρότερο. Για το λόγο αυτό, ομάδα ερευνητών μελέτησαν κατά πόσο ένα πρόγραμμα ειδικά προσαρμοσμένo στις ανάγκες των αντρών μπορεί να επιφέρει όχι μόνο απώλεια βάρους αλλά και διατήρηση της απώλειας αυτής μελλοντικά.

Πώς σχεδιάστηκε η μελέτη;

Το δείγμα της μελέτης ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι άνδρες ηλικίας 18-65 ετών και είχε δύο φάσεις:

  • Η πρώτη φάση αντιστοιχούσε σε περίοδο απώλειας βάρους. Η απώλεια βάρους επιτεύχθηκε μέσω ενός προγράμματος υπολογιστή που ενθάρρυνε τους συμμετέχοντες σε βασικές τεχνικές απώλειας βάρους, όπως είναι η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας και η μείωση του μεγέθους των μερίδων, και επικεντρωνόταν ιδιαίτερα σε τεχνικές που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν από άνδρες συμμετέχοντες.
  • Μετά την απώλεια 4 κιλών οι συμμετέχοντες εισέρχονταν στη δεύτερη φάση που αποτελούσε τη φάση της διατήρησης της απώλειας βάρους και είχε διάρκεια 6 μήνες. Οι συμμετέχοντες τυχαιοποιήθηκαν σε δύο ομάδες: η ομάδα ελέγχου έλαβε μόνο προφορικές οδηγίες για τη διατήρηση της απώλειας ενώ η ομάδα παρέμβασης συνέχισε με ένα πρόγραμμα υπολογιστή που εστιάζε σε τεχνικές που σχετίζονται με τη διατήρηση της απώλειας βάρους και σε ενθαρρυντικά μηνύματα στο κινητό.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις σχετικά με το βάρος και στις δύο ομάδες, έξι μήνες, 1 χρόνο και 3 χρόνια μετά το τέλος της παρέμβασης.

Ποια ήταν τα αποτελέσματα;

Κατά τη διάρκεια της φάσης απώλειας βάρους όλοι οι άνδρες έχασαν κατά μέσο όρο 7.3 ± 2.5 kg. Στους έξι μήνες η ομάδα παρέμβασης έχασε στατιστικά σημαντικά περισσότερα κιλά σε σχέση με την ομάδα ελέγχου (7.6 kg vs 5.8 kg). Παρ’ όλα αυτά, στο ένα και στα 3 χρόνια δεν υπήρχε διαφορά στο βάρος μεταξύ των συμμετεχόντων. Ωστόσο, η ομάδα παρέμβασης στους 6 μήνες και στον 1 χρόνο είχε διατηρήσει κάποιες ευεργετικές συνήθειες, όπως η κατανάλωση πρωινού και η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Αξίοσημείωτο είναι ότι τρία χρόνια μετά την ολοκλήρωση της φάσης απώλειας βάρους τα άτομα της ομάδας ελέγχου είχαν διατηρήσει το 59% του απολεσθέντος βάρους και της ομάδας παρέμβασης το 51%, ένα ποσοστό που είναι μεγάλο σε σχέση με αντίστοιχες μελέτες.

Τι πρέπει να κρατήσετε από αυτή τη μελέτη;

Φαίνεται ότι ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους, το οποίο είναι προσαρμοσμένο στο φύλο και εστιάζει σε τεχνικές αλλαγής της διαιτητικής συμπεριφοράς, είναι αποτελεσματικό για τη μακροχρόνια διατήρηση της απώλειας βάρους αφού και οι δύο ομάδες διατήρησαν μεγάλο ποσοστό του απολεσθέντος βάρους. Το σημαντικότερο, όμως, που πρέπει να κρατήσουμε από αυτήν την μελέτη είναι ότι η φάση διατήρησης της απώλειας βάρους είναι αναπόσπαστο κομμάτι των προγραμμάτων διαχείρισης βάρους.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Young, M. D., Callister, R., Collins, C. E., Plotnikoff, R. C., Aguiar, E. J., & Morgan, P. J. (2017). Efficacy of a gender‐tailored intervention to prevent weight regain in men over 3 years: A weight loss maintenance RCT. Obesity, 25(1), 56-65.

 

Πηγή: https://www.mednutrition.gr

ΚοινοποίησηShare on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Print this page
Print
Email this to someone
email

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: