Η αυτοπαρακολούθηση της πρόσληψης νερού στη διατήρηση του βάρους

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Η αυτοπαρακολούθηση της πρόσληψης νερού στη διατήρηση του βάρουςΠώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους που θέλουν να διατηρήσουν το βάρος τους;

Αυτό ήταν το αντικείμενο της μελέτης επιστημόνων του πανεπιστημίου της Virginia.

Σαράντα άτομα, μέσης ηλικίας 63 ετών αφού ολοκλήρωσαν μια παρέμβαση απώλειας βάρους 12 εβδομάδων, συμπεριλήφθηκαν στην παρακάτω παρέμβαση για τη διατήρηση του βάρους τους. Η παρέμβαση αφορούσε την αυτοπαρακολούθηση υγιεινοδιαιτητικών συμπεριφορών με σκοπό να εξετάσουν αν η πρόσληψη νερού μπορεί να βοηθήσει επιπρόσθετα σε αυτά στη διατήρηση του βάρους. Οι συμπεριφορές αυτές ήταν:

  • η παρακολούθηση του βάρους, με στόχο να κυμαίνεται ± 1,36 κιλά
  • η καταγραφή του ημερήσιου αριθμού βημάτων, με στόχο τα 10000 βήματα την ημέρα
  • η πρόσληψη φρούτων και λαχανικών, στοχεύοντας στα 5 την ημέρα.

Η ομάδα ελέγχου παρακολουθούσε αυτούς τους παράγοντες ενώ η ομάδα παρέμβασης παρακολουθούσε επιπρόσθετα και την ημερήσια πρόσληψη νερού και είχε την οδηγία να πίνει 500 ml νερό 30 λεπτά πριν τα κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό).

Μετά από 12 μήνες, δεν υπήρχε διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων και το 80% όλων των συμμετεχόντων πέτυχαν τη διατήρηση του βάρους, σημειώνοντας μάλιστα μια μικρή καθοδική πορεία. Σύμφωνα με τα φυλλάδια αυτοπαρακολούθησης, τα οποία επέστρεφε μόνο το 76% των συμμετεχόντων, φάνηκε πως σε διάστημα ενός χρόνου (365 ημέρες) τα άτομα της ομάδας παρέμβασης είχαν ωστόσο, μικρότερες διακυμάνσεις του βάρους.

Μιας και η παρακολούθηση των συνηθειών αποτελεί συνήθη τακτική στην περίοδο διατήρησης του βάρους, η επιπλέον παρακολούθηση της πρόσληψης νερού και η διατήρηση της σε υψηλά επίπεδα φαίνεται να είναι βοηθητική στον έλεγχο των διακυμάνσεων του βάρους. Τόσο ειδικά στη συγκεκριμένη μελέτη όσο και γενικά, η συμπεριφορά της αυτοπαρακολούθησης σχετίζεται με καλύτερη διατήρηση του βάρους, κάτι που πιθανόν μαρτυρά μεγαλύτερη δέσμευση και κίνητρο από το άτομο.

Παρότι το δείγμα είναι πολύ μικρό, η μελέτη αναδεικνύει τον ενισχυτικό ρόλο της υψηλής πρόσληψης νερού (ειδικά πριν το γεύμα) στη διατήρηση του βάρους, σε ομάδα του πληθυσμού, που συνήθως είναι από τις ομάδες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε αυτόν τον τομέα. Φυσικά αυτό συμβαίνει σε συνδυασμό και με τις υπόλοιπες συνήθειες ενώ το κατά πόσο ο χρόνος πρόσληψης του νερού (πριν τα κύρια γεύματα) μπορεί να παίζει κάποιο ρόλο μένει να διευκρινιστεί από μελλοντικές έρευνες.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Akers JD, Cornett RA, Savla JS, Davy KP, Davy BM. Daily self-monitoring of body weight, step count, fruit/vegetable intake, and water consumption: a feasible and effective long-term weight loss maintenance approach. J Acad Nutr Diet. 2012 May;112(5):685-692.e2

 

Πηγή: https://www.mednutrition.gr

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *