Χάστε τα περιττά κιλά εύκολα και γρήγορα!!!

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone
Χάστε τα περιττά κιλά εύκολα και γρήγορα!!!

Πόσα spot στην τηλεόραση έχετε δει πλασάροντας σκευάσματα που υπόσχονται απώλεια βάρους;  Σκευάσματα που περιέχουν  Γκουαρανά, Garcinia cambogia, Hoodia gordonii, Ginger ή πιπερόριζα και ένα σωρό άλλα προϊόντα που σας βοηθούν να χάσετε τα κιλά με τις δυο μαγικές λέξεις ‹‹εύκολα›› και ‹‹γρήγορα››! Ως συνέχεια αυτής της παρωδίας έρχεται να συμπληρωθεί η ‹‹μαρτυρία›› ανθρώπων που δοκίμασαν αυτά τα προϊόντα και κατάφεραν να αδυνατίσουν ξοδεύοντας ελάχιστα χρήματα και χωρίς κόπο…

“ Κατάφερα να χάσω όλα τα κιλά που ήθελα εύκολα και γρήγορα”

Είναι αλήθεια όλα αυτά? Βοηθούν αυτά τα σκευάσματα να χάσετε βάρος; Ρίξτε μια ματιά στον αναλυτικό πίνακα που ακολουθεί..

 

ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ Ποιο είναι το συστατικό τους; / Που βρίσκονται; Που δρουν; Ποιο ρόλο του προσδίδουν; Τι υποστηρίζουν οι έρευνες;
Εφέδρα Εφεδρίνη Κεντρικό νευρικό σύστημα Διεγείρουν την καύση λίπους Προκαλούν γαστρεντερικές διαταραχές, αυξημένο κίνδυνο ψυχιατρικών νοσημάτων, έμφραγμα. Έχει απαγορευτεί από τον FDA, FSA.
Ανθρακικό ασβέστιο Ασβέστιο, άνθρακα, οξυγόνο Αυξάνει τη λιπόλυση και μειώνει την απορρόφηση λίπους Προκαλούν συχνά γαστρεντερικές διαταραχές και δυσκοιλιότητα. Δεν υπάρχουν ασφαλή συμπεράσματα για τη μείωση του βάρους.
L-καρνιτίνη Καρνιτίνη Εντοπίζεται στις μυϊκές ομάδες όπου γίνεται η οξείδωσή τους στο μιτοχόνδριο. Αυξάνει την οξείδωση των λιπαρών οξέων. Βελτιώνει τα αποτελέσματα μείωσης του βάρους. Δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στη μείωση του βάρους. Πιθανόν να υπάρχουν αντίθετα αποτελέσματα. Χρειάζονται περαιτέρω μελέτες διότι δεν γνωρίζουμε για την ασφάλεια της. Η Trimethylamine N-oxide (TMAO) σε συνδυασμό με ορισμένα βακτήρια οδηγούν επιταχύνουν την αθηροσκλήρωση.
Καψαϊκίνη Περιέχεται σε κόκκινη πιπεριά, τσίλι Νευρώνες Αυξάνει την θερμογένεση και τη λιπόλυση. Δεν υπάρχει σημαντική μείωση βάρους. Μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή στο γαστρεντερικό σύστημα.
Κετόνες βατόμουρου Φαινολικές ενώσεις Λιπώδη ιστό Αυξάνει τη λιπόλυση και βοηθούν τα λιπώδη κύτταρα να απελευθερώνουν περισσότερη αδιπονεκτίνη. Είναι ανεπαρκή τα ερευνητικά δεδομένα καθώς υπάρχει μόνο 1 έρευνα σε ανθρώπους και αυτό σε συνδυασμό με άλλα συστατικά.
Κολλαγόνο Πρωτεΐνη Δεν υπάρχει καμία έρευνα που να συσχετίζεται με μείωση του σωματικού βάρους. Ο EFSA δεν αναγνωρίζει κανένα πόσιμο σκεύασμα κολλαγόνου.
Λιτραμίνη Σύμπλεγμα ινών φραγκοσυκιάς και ακακίας Στομάχι Μειώνει την απορρόφηση του λίπους και το αποβάλλει με τα κόπρανα. Μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση της απέκκρισης του λίπους και τη μείωση του σωματικού βάρους. Δεν γνωρίζουμε όμως αν είναι ασφαλή και τυχόν παρενέργειες που μπορεί να εμφανιστούν καθώς οι έρευνες έχουν εφαρμογή για διάστημα 6 μηνών.
Λουΐζα Περιέχει φυτοχημικές ουσίες (γεράλη, γερανιάλη, λιμονέλιο, νερόλη, τερπινεόλη, καρυοφυλλένιο, κουρκουμένιο, φλαβονοειδή κ.α) Διουρητική δράση. Δεν υπάρχει καμία κλινική μελέτη στον άνθρωπο που να επιβεβαιώνει τη μείωση του σωματικού βάρους.
Μηλόξυδο Αλκοολική ζύμωση του μηλίτη (χυμό μήλων). Περιέχει οξικό οξύ. Αυξάνει το βαθμό κορεσμού και την λιπόλυση. Δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες ενώ παράλληλα η ανεκτικότητά δεν είναι καλή καθώς δημιουργεί ναυτία.
Πικρό πορτοκάλι Περιέχει συνεφρίνη και οκτοπαμίνη. Καταστέλλει την όρεξη, αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό ηρεμίας, αυξάνει την απώλεια βάρους και την λιπόλυση. Τα αποτελέσματα των ερευνών είναι αντικρουόμενα. Όλες οι έρευνες έχουν διεξαχθεί για μικρό χρονικό διάστημα. Χρειάζονται περαιτέρω μελέτες γιατί το εκχύλισμα πικρού πορτοκαλιού φαίνεται ότι μιμείται τη δράση της εφεδρίνης.
Πράσινο τσάι Περιέχει κατεχίνες. Μειώνει το βάρος, τη λιπώδη μάζα και βελτιώνει το λιπιδαιμικό προφίλ. Έρευνες υποστηρίζουν την μείωση σωματικού βάρους χωρίς όμως αξιόλογη μεταβολή. Επίσης πιθανόν να προκληθούν κάποια ηπατική βλάβη από αυξημένη πρόσληψη πράσινου τσαγιού ή να μειώσει τα επίπεδα σιδήρου (αναιμία).
Πράσινος καφές Περιέχει καφεΐνη και χλωρογενικό οξύ. Μειώνει το σωματικό βάρος επηρεάζοντας το μεταβολισμό και την απορρόφηση του σακχάρου. Η επίδραση του πράσινου καφέ στη μείωση του σωματικού βάρους είναι μικρή και η κλινική σημασία αυτής της επίδρασης είναι αβέβαιη. Επίσης η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει αϋπνία, νευρικότητα και ανησυχία.
Χυμός λεμονιού Περιέχει κιτρικό οξύ και πολυφαινόλες. Δεν υπάρχει καμία κλινική μελέτη στον άνθρωπο που να επιβεβαιώνει τη μείωση του σωματικού βάρους.
Garcinia cambogia Περιέχει υδροξυκιτρικό οξύ. Αναστέλλει την λιπογένεση. Υπάρχουν περιορισμένα δεδομένα σε σχέση με την αποτελεσματικότητά του. Τα διαθέσιμα δεδομένα δεν επιδεικνύουν σημαντική απώλεια βάρους. Συχνές ανεπιθύμητες ενέργειες είναι οι γαστρεντερικές διαταραχές, κεφαλαλγία και συμπτώματα στο ανώτερο αναπνευστικό σύστημα. Χρειάζεται να γίνουν περισσότερες μελέτες.
Ginger ή πιπερόριζα Αποτελείται από νερό, πολυφαινόλες και τζιντζερόλη Θεωρείται ότι αποτελεί εργαλείο για αποτοξίνωση και καύση του λίπους. Δεν υπάρχει καμία κλινική μελέτη που να συσχετίζει τη πρόσληψή του με τη μείωση του σωματικού βάρους.
Hoodia gordonii Είναι ακανθώδες φυτό. Καταστέλλει την όρεξη. Δεν υπάρχουν κλινικές δοκιμές με ασφαλή και αξιόλογα συμπεράσματα.  Δεν γνωρίζουμε τις παρενέργειες.
Γλυκομαννάνη Είναι πολυσακχαρίτης (υδατοδιαλυτή φυτική ίνα). Μειώνει το σωματικό βάρος, μεταβάλλει τη σύσταση του σώματος, μειώνει την όρεξη, βελτιώνει τα επίπεδα λιπιδίων και γλυκόζης. Δεν υπάρχει σημαντική διαφορά στη μείωση του σωματικού βάρους. Θα πρέπει να υπάρξει τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς.
Γκουαρανά (Paullinia cupana) Είναι τροπικό φρούτο. Μειώνει το σωματικό βάρος. Δεν υπάρχουν κλινικές μελέτες που να αποδεικνύουν την μείωση του σωματικού βάρους. Οι παρενέργειες που του έχουν αποδοθεί είναι ότι αυξάνει την αρτηριακή πίεση, αυξάνει το αίσθημα παλμών και προκαλεί ευερεθιστότητα και ανησυχία.
CLA Είναι λιπαρό οξύ. Μείωση του σωματικού βάρους και της λιπώδης μάζας. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι δεν υπάρχει σημαντική μείωση του σωματικού βάρους. Οι συνηθέστερες αναφορές για παρενέργειες κάνουν λόγο για γαστρεντερικές διαταραχές.
Chitosan Είναι πολυσακχαρίτης (χιτίνη) (αδιάλυτη ίνα) όπου προέρχεται από το κέλυφος των οστρακοειδών. Δεσμεύει τα λιπίδια και τα αποβάλλει από τον οργανισμό με τα κόπρανα. Μελέτες έχουν αποδείξει την μείωση του σωματικού βάρους. Ωστόσο θα πρέπει να γίνουν περαιτέρω κλινικές δοκιμές γιατί τα δεδομένα είναι περιορισμένα. Μέχρι στιγμής έχουν αναφερθεί διάφορες παρενέργειες όπως γαστρεντερικές διαταραχές, μετεωρισμό, ναυτία, καούρα, δυσκοιλιότητα.

 

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν δεν υπάρχει κάποιο μαγικό σκεύασμα – προϊόν που να ‹‹καίει›› το λίπος ή να βοηθά να μειώσετε το σωματικό σας βάρος!  Όπως αναφέρει και ο συνεργάτης Μανώλης Μανωλαράκης στο άρθρο του “Δίαιτα σημαίνει ανατροπή” , θα πρέπει να τροποποιήσετε τη διατροφική σας συμπεριφορά όχι μόνο για να χάσετε τα κιλά που σας απασχολούν αλλά και για να είστε υγιείς. Μην σπαταλάτε λοιπόν τα χρήματά σας και προπαντός μη θέτετε την υγεία σας σε κίνδυνο!

Βιβλιογραφία:

Shekelle PG et al. Efficacy and safety of ephedra and ephedrine for weight loss and athletic performance: a meta-analysis. JAMA. 2003 Mar 26;289(12):1537-45.

Jack A. Yanovski et al. Effects of Calcium Supplementation on Body Weight and Adiposity in Overweight and Obese Adults: A Randomized Clinical Trial. PMC. 2009.

Sue A. Shapses et al. Effect of Calcium Supplementation on Weight and Fat Loss in Women. J Clin Endocrinol Metab. 2004 Feb; 89(2): 632–637.

Ελληνική Εταιρεία Μελέτης Μεταβολισμού των Οστών.

L-Carnitine Supplementation Combined with Aerobic Training Does Not Promote Weight Loss in Moderately Obese Women. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. Volume 10 Issue 2, June 2000.

Lejeune MP et al. Effect of capsaicin on substrate oxidation and weight maintenance after modest body-weight loss in human subjects. Br J Nutr. 2003 Sep;90(3):651-59.

Hector L Lopez et al. Eight weeks of supplementation with a multi-ingredient weight loss product enhances body composition, reduces hip and waist girth, and increases energy levels in overweight men and women. J Int Soc Sports Nutr. 2013; 10: 22.

European Food Safety Authority

Food and Drug Administration

Barbara Grube et al. Weight Maintenance with Litramine (IQP-G-002AS): A 24-Week Double-Blind, Randomized, Placebo-Controlled Study. Journal of Obesity. 2015.

Grube B et al. A natural fiber complex reduces body weight in the overweight and obese: a double-blind, randomized, placebo-controlled study. Obesity. 2013.

Kondo T. et al. Vinegar intake reduces body weight, body fat mass, and serum triglyceride levels in obese Japanese subjects. Biosci Biotechnol Biochem. 2009 Aug;73(8):1837-43.

Darzi J. et al. Influence of the tolerability of vinegar as an oral source of short-chain fatty acids on appetite control and food intake. Int J Obes (Lond). 2014 May;38(5):675-81.

Balliett M. and Burke JR. Changes in anthropometric measurements, body composition, blood pressure, lipid profile, and testosterone in patients participating in a low-energy dietary intervention. J Chiropr Med. 2013 Mar;12(1):3-14.

Sidney J. Stohs et al. A Review of the Human Clinical Studies Involving Citrus aurantium (Bitter Orange) Extract and its Primary Protoalkaloid p-Synephrine. International Journal of Medical Sciences. 2012; 9(7): 527–538.

Kevin C. Maki et al. Green Tea Catechin Consumption Enhances Exercise-Induced Abdominal Fat Loss in Overweight and Obese Adults. The American Institute of Nutrition. 2009.

Mazzanti G et al. Hepatotoxicity of green tea: an update. Arch Toxicol. 2015 Aug;89(8):1175-91.

Frank S. Fan. Iron deficiency anemia due to excessive green tea drinking. Clinical Case Report 2016 Nov; 4(11): 1053–1056.

  1. Thom, “The effect of chlorogenic acid enriched coffee on glucose absorption in healthy volunteers and its effect on body mass when used long-term in overweight and obese people,” Journal of International Medical Research, vol. 35, no. 6, pp. 900–908, 2007.

Igho Onakpoya et al. The Use of Green Coffee Extract as a Weight Loss Supplement: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomised Clinical Trials. Gastroenterol Res Pract. 2011.

Amy M. Egras et al. An Evidence-Based Review of Fat Modifying Supplemental Weight Loss Products. J Obes. 2011.

Márquez F. et al. Evaluation of the safety and efficacy of hydroxycitric acid or Garcinia cambogia extracts in humans. Crit Rev Food Sci Nutr. 2012;52(7):585-94.

Smith C and Krygsman A. Hoodia gordonii: to eat, or not to eat. J Ethnopharmacol. 2014 Sep 11;155(2):987-91.

Kaats GR et al. Konjac Glucomannan Dietary Supplementation Causes Significant Fat Loss in Compliant Overweight Adults. J Am Coll Nutr. 2015 Oct 22:1-7.

Onakpoya L. et al. The efficacy of glucomannan supplementation in overweight and obesity: a systematic review and meta-analysis of randomized clinical trials. J Am Coll Nutr. 2014;33(1):70-8.

Joyce K. Keithley et al. Safety and Efficacy of Glucomannan for Weight Loss in Overweight and Moderately Obese Adults. J Obes. 2013.

Melinda M. Manore. Dietary Supplements for Improving Body Composition and Reducing Body Weight: Where Is the Evidence? International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 2012, 22, 139 -154.

 

 

 

Πηγή: http://thehealthlab.gr

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *