Φολικό οξύ (ή φυλλικό οξύ)

ΚοινοποίησηShare on Facebook7Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Φολικό οξύ (ή φυλλικό οξύ)

Το φολικό οξύ είναι γνωστό και ως βιταμίνη Β9. Είναι ένα υδατοδιαλυτό θρεπτικό συστατικό και χρειάζεται τόσο για το μεταβολισμό των πρωτεϊνών όσο και για τη σύνθεση του DNA και του RNA.

Ποια είναι η συνιστώμενη ημερίσια πρόσληψη;

H συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη φολικού οξέως είναι τα 400μg. Οι γυναίκες που σχεδιάζουν κάποια εγκυμοσύνη ωστόσο, ή διανύουν τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης τους είναι αναγκαίο να παίρνουν συμπληρώματα φολικού οξέος αφού η ποσότητα που μπορεί κάποιος να πάρει από τις τροφές δεν είναι αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες της συγκεκριμένης περιόδου που συστήνονται στα 600μg φυλλικού οξέος.

Ανεπαρκής πρόσληψη φολικού οξέως κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσει νευρικές ατέλειες. Μειωμένα επίπεδα φολικού οξέος στο αίμα συνδέονται με υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης στο αίμα τα οποία σχετίζονται με καρδιαγγειακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια.

Ποιες είναι οι πηγές της βιταμίνης;

Τροφές πλούσιες σε φολικό οξύ είναι τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το μπρόκολο, το σπανάκι, ο αρακάς, το μαρούλι, τα πορτοκάλια, οι φράουλες, το βερίκοκο, το αχλάδι, τα όσπρια, τα δημητριακά, το ρύζι, τα ζυμαρικά.

 

Πηγή: https://www.mednutrition.gr

ΚοινοποίησηShare on Facebook7Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *