Τα σκάνε γερά για το Bodybuilding- Πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone
Τα σκάνε γερά για το Bodybuilding- Πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής

Πόσο στοιχίζουν τα συμπληρώματα διατροφής για τους αθλητές του Bodybuilding; Είναι το άθλημα αυτό για γεμάτες τσέπες; Ποια προϊόντα χρειάζονται μηνιαίως για έναν αθλητή Bodybuilding και ποσό βαθιά πρέπει να χώσει το χέρι στην τσέπη για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα;

Τι ζημιά μπορεί να προκαλέσει η ανεξέλεγκτη χρήση τους στην υγεία μας; Ειδικότερα στην εποχή μας όπου ο καθένας από εμάς μπορεί να παραγγείλει όποιο σκεύασμα θέλει χωρίς κανένα έλεγχο…

Αυτά και άλλα ερωτήματα σας απαντάμε σε μιαν προσπάθεια να ρίξουμε φως στο θέμα των συμπληρωμάτων διατροφής του Bodybuilding.

Για παράδειγμα, αν μπει κάποιος σε ένα όποιοδήποτε site εταιρειών που ασχολούνται και εμπορεύονται προϊόντα για Bodybuilding τότε θα δει τουλάχιστον 10-15 απαραίτητα προϊόντα τα οποία και πρέπει να λαμβάνει σε συνεχή βάση προκειμένου να έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα στο σώμα του. Προϊόντα που ξεκινούν από 15 ευρώ και φτάνουν μέχρι και τα 70 ευρώ!

Τα σκάνε γερά για το Bodybuilding- Πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής

Ποια είναι τα πιο γνωστά προϊόντα

Ο κατάλογος με τα απαραίτητα προϊόντα Bodybuilding περιλαμβάνει τουλάχιστον αυτά τα σκευάσματα:

  • Πρωτεΐνες
  • Κρεατίνη
  • Αμινοξέα
  • Προϊόντα για αύξηση της δύναμης
  • Για αύξηση και περαιτέρω παραγωγή τεστοστερόνης
  • Προϊόντα τα οποία πρέπει να λαμβάνονται πριν την εκγύμναση
  • Κατά την εκγύμναση
  • Και μετά την εκγύμναση
  • Ενεργειακά ροφήματα
  • Λιποδιαλυτές
  • Πολυβιταμίνες και Βιταμίνες

Τα σκάνε γερά για το Bodybuilding- Πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής

Γιατί χρησιμοποιούνται αυτά τα σκευάσματα

Πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη χρησιμοποιείται για την αύξηση της μάζας του σώματος μέσα από την κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας ενέργειας. Αποτελεί μια καθαρή πηγή αύξησης της μυϊκής μάζας.

Κρεατίνη

Πρόκειται για μια ουσία της οποίας η χρήση ενδυναμώνει τους μυς (συσσωρεύεται στους μυς) και αυξάνει δραστικά τα επίπεδα αντοχής δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την αύξηση της μυϊκής μάζας.

Προϊόντα για αύξηση της δύναμης

Τα προϊόντα αυτά αυξάνουν τη μυϊκή αντοχή ούτως ώστε οι μυς του χρήστη να μπορούν να σηκώνουν μεγαλύτερα βάρη με αποτέλεσμα τη γρηγορότερη αύξηση της μάζας του.

Προϊόντα για αύξηση της τεστοστερόνης

Χορηγείται για την αύξηση της αντοχής, της δύναμης αλλά και της μυϊκής μάζας ενισχύοντας το μυϊκό μεταβολισμό. Προϊόν απαραίτητο για την ενίσχυση της αντοχής και της εκγύμνασης των αθλητών του bodybuilding.

Τα σκάνε γερά για το Bodybuilding- Πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής

Πριν- κατά και μετά την εκγύμναση

Τα συγκεκριμένα προϊόντα λαμβάνονται:

  • πριν από της εκγύμνασης με σκοπό την αύξηση της ενέργειας και της αντοχής (πολλά εξ αυτών χρησιμοποιούν καφεΐνη- όχι όλα)
  • Κατά τη διάρκεια της εκγύμνασης με στόχο την άμεση πρόσληψη των απαραίτητων συστατικών που χρειάζονται οι μυς για συνεχόμενη και αυξανόμενη προπόνηση.
  • Μετά την εκγύμναση προκειμένου να θρέψουν τον οργανισμό χωρίς το σώμα μας να προχωρήσει σε κατανάλωση του μυϊκού ιστού.

Αμινοξέα

Η χορήγηση αμινοξέων γίνεται με σκοπό την ανάπτυξη των μυών και για την κατασκευή μυϊκών πρωτεϊνών.

Πως τα λαμβάνει κάποιος

Σε επικοινωνία που είχαμε με μεγάλη εταιρεία πώλησης συμπληρωμάτων διατροφής για αθλητές bodybuilding και θέτοντας του την ερώτηση κατά πόσον ένας bodybuilder χρειάζεται αυτά τα σκευάσματα και αν μπορεί αν τα λαμβάνει σε μηνιαία βάση μας δήλωσε ότι το πρόγραμμα λήψης αυτών των συμπληρωμάτων δεν μπορεί αν γίνεται στην τύχη αλλά χρειάζεται ένα απαραίτητο πρόγραμμα.

Το πρόγραμμα λήψης των συμπληρωμάτων εκπονείται βάσει του στόχου που θέτει ένας αθλητής, της διατροφής του και της καθημερινότητας του.

Π.χ. Για κάθε άνθρωπο ανάλογα με τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις του (την εργασία του, τον τρόπο διατροφής του, τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις, τα γεύματα που λαμβάνει) δομείται ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα που θα καλύπτει τους στόχους του.

Σε καμία, όμως, περίπτωση- όπως μας ειπώθηκε- δεν μπορούν να έχουν αποτέλεσμα χωρίς την απαραίτητη εκγύμναση.

Τα σκάνε γερά για το Bodybuilding- Πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής

Πόσο κοστίζουν

Απ’ ότι φαίνεται το χόμπι του Bodybuilding χρειάζεται όχι μόνο γερές σωματικές αντοχές αλλά και γερό βαλάντιο.

Για ένα πλήρες πρόγραμμα γυμναστικής και συμπληρωμάτων διατροφής τα ποσά ξεπερνούν τα 300- 400 ευρώ!!

Αναλυτικά

Ένας bodybuilder θα πρέπει να δαπανήσει σε μηνιαία βάση ένα ποσό της τάξης των 50-90 ευρώ για γυμναστήριο. Υπάρχουν, βέβαια, προγράμματα σε γυμναστήρια ετήσιας βάσης τα οποία ρίχνουν κατά πολύ το ποσό.

Μετά το γυμναστήριο έρχονται τα συμπληρώματα των οποίων οι τιμές κυμαίνονται ανάλογα με τη μάρκα της κάθε εταιρείας.

Για παράδειγμα:

  • Οι τιμές της πρωτεΐνη  ξεκινούν από 13 ευρώ και φτάνουν μέχρι και τα 60-70 ευρώ.
  • Για την αγορά της κρεατίνης οι τιμές 13 ευρώ και φτάνουν μέχρι και το 60 ευρώ .
  • Για τα αυξητικά της τεστοστερόνης οι τιμές ξεκινούν από 20 ευρώ και φτάνουν τα 50 ευρώ.
  • Οι τιμές για τα προϊόντα αύξησης της δύναμης αρχίζουν από 20 ευρώ και φτάνουν τα 50-60 ευρώ.
  • Αναφορικά με τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται πριν- κατά και μετά την εκγύμναση τα ποσά αρχίζουν από 20 ως 50 ευρώ.
  • Για την αγορά αμινοξέων οι τιμές κυμαίνονται από 25 ευρώ έως 60 ευρώ.

Τα σκάνε γερά για το Bodybuilding- Πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής

Τι ζημιά κάνουν στον οργανισμό;

Σε επικοινωνία που είχαμε με το διαιτολόγο- διατροφολόγο κο. Νικόλαο Ντάφλο και θέτοντας του ερωτήματα σχετικά με τη χρήση και τη ζημιά που μπορεί να προκαλέσουν αυτά τα σκευάσματα στον οργανισμό μας δήλωσε ότι αναφορικά με την πρωτεΐνη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν είναι «καθαρή» και δεν περιέχει άλλες ουσίες όπως στεροειδή. Γενικά, όμως, δεν υπάρχει λόγος χρήσης της αφού ένας μέσος άνθρωπος μπορεί εύκολα να λαμβάνει τις απαραίτητες ποσότητες (πρωτεΐνης) μέσα από την καθημερινή διατροφή του. Η υπερχρήση και η αλόγιστη χρήση των σκευασμάτων πρωτεΐνης μπορεί να προκαλέσει ηπατικά προβλήματα αλλά και προβλήματα στα νεφρά αφού η επεξεργασία περνά από το συκώτι και τα νεφρά.

Εν σχέση με την κρεατίνη ο κος. Ντάφλος μας ανέφερε ότι πρόκειται για ένα από τα λίγα συμπληρώματα διατροφής που πράγματι παρουσιάζουν ωφέλεια στην ανάπτυξη της μυϊκής μάζας και δύναμης. Η αλόγιστη, όμως, χρήση της μπορεί, και πάλι, να προκαλέσει σοβαρά ηπατικά και νεφρικά προβλήματα.

Αναφορικά με τα σκευάσματα που υπόσχονται αύξηση της αντοχής κατά την εκγύμναση ο κος Ντάφλος μας ξεκαθάρισε ότι εξαρτάται από τον τύπο των σκευασμάτων. Για παράδειγμα τα ισοτονικά ποτά έχουν ρόλο και αυξάνουν την αντοχή κυρίως σε αθλήματα που διαρκούν περισσότερο από 60 λεπτά. Όσον αφορά σκευάσματα που περιέχουν καφεΐνη, θα μπορούσαν να βοηθήσουν και σε γενικές γραμμές είναι ασφαλή,  όμως θα πρέπει να λαμβάνονται με προσοχή δεδομένου ότι πολλά σκευάσματα έχουν υψηλές δόσεις και πρέπει να αποφεύγονται από άτομα με συγκεκριμένα προβλήματα υγείας. Μερικές παρενέργειες από την χρήση καφεΐνης μπορεί να είναι νευρικότητα, ταχυκαρδία γαστρεντερικές διαταραχές, αϋπνία. Επίσης είναι επικίνδυνο και θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάμειξη με άλλες ουσίες όπως διεγερτικά, αλκοόλ κ.α.

Τα σκάνε γερά για το Bodybuilding- Πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής

Για τους λιποδιαλύτες, ο κος. Ντάφλος μας ανέφερε ότι πρόκειται για ένα μύθο που κυκλοφορεί ευρέως. Μας τόνισε, μάλιστα, ότι ο χρήστης των λιποδιαλυτών δεν πρόκειται να δει όποιαδήποτε διαφορά στον οργανισμό του παρά μόνο αν αλλάξει τις διατροφικές του συνήθειες. Αναφορικά με τη ζημιά που μπορεί να προκληθεί στον οργανισμό ο κος. Ντάφλος μας ξεκαθάρισε ότι αυτό εξαρτάται από το σκεύασμα αφού υπάρχουν περιπτώσεις που δημιουργούνται ηπατικά προβλήματα.

Για τα προϊόντα που περιέχουν τεστοστερόνη ο κος. Ντάφλος μας ανέφερε ότι η χρήση τους μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας όπως καρδιαγγειακά και καρκίνο μεταξύ άλλων.

Πρόκειται για προϊόντα που δημιουργούν μακροπρόθεσμα προβλήματα. Αναφορικά, με τα προϊόντα που υπόσχονται ότι αυξάνουν την παραγωγή τεστοστερόνης υποβοηθώντας τον οργανισμό να την παράξει μας δήλωσε ότι εκεί πρέπει να ξεκαθαρίσουμε με ποιο τρόπο και πως γίνεται αυτό. Μόνο τότε μπορεί να μελετηθεί ολοκληρωμένα το ζήτημα.

Τέλος μας ανέφερε ότι είναι σημαντικό όσοι επιθυμούν να λάβουν κάποιο συμπλήρωμα ή θέλουν να αυξήσουν την αθλητική τους απόδοση, να αναζητήσουν έναν ειδικό, δηλαδή έναν εγγεγραμμένο διαιτολόγο με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και να εμπιστευτούν την επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψή του μακριά από οποιαδήποτε άλλη άποψη ή γνώμη. Ειδικά όσοι βρίσκονται σε χώρους άθλησης έρχονται αντιμέτωποι με πολλούς μύθους οι οποίοι και δεν ισχύουν και κυρίως μπορεί να βλάψουν την υγεία τους.

Πηγή: http://www.offsite.com.cy

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *