Λευκή, Καστανή ή Μαύρη;


ΚοινοποίησηShare on Facebook3Tweet about this on TwitterShare on Google+1Print this pageEmail this to someone

Η ζάχαρη είναι προϊόν της επεξεργασίας του ζαχαρότευτλου ή αλλιώς ζαχαροκάλαμου. Από αυτή την διαδικασία παίρνουμε 3 τύπους ζάχαρης τη λευκή κρυσταλλική, την καστανή και την μαύρη.

Η λευκή ζάχαρη ή σουκρόζη, παρασκευάζεται όταν η καστανή ζάχαρη καθαρίζεται έτσι ώστε να αφαιρεθεί εντελώς η μελάσα και να μείνουν μόνο οι λευκοί κρύσταλλοι. Ανάλογα με το πάχος των κρυστάλλων της, υπάρχει η κρυσταλλική, η λεπτή και η άχνη. Τα 100 gr λευκής περιέχουν 387 kcal ενώ το 1 κουταλάκι του γλυκού (5 γρ) περιέχει περίπου 16 θερμίδες.

Η καστανή ζάχαρη είναι και αυτή επεξεργασμένη με τη μόνη διαφορά ότι δεν αφαιρείται εξ ολοκλήρου η μελάσα. Για τον λόγο αυτό, έχει καστανό χρώμα και είναι αρκετά αρωματική. Δεν έχει χημικές ουσίες, πρόσθετα ή άλλες επιβαρυντικές για το προϊόν τεχνολογικές διαδικασίες. Ένα κουταλάκι του γλυκού (5 γρ) έχει 15 θερμίδες και ελαφρώς περισσότερα θρεπτικά συστατικά από την λευκή και την καστανή, πάλι όμως σε μικρές συγκεντρώσεις.

Η μαύρη ζάχαρη είναι το αποτέλεσμα κρυστάλλων ακατέργαστης ζάχαρης και η προσθήκη μελάσας. Η μόνη της διαφορά είναι το πιο έντονο άρωμα και η λίγο παραπάνω περιεκτικότητα της σε θρεπτικά συστατικά. Οι θερμίδες της δεν διαφέρουν από τα άλλα είδη ζάχαρης μιας και το 1 κουταλάκι του γλυκού (5 γρ) έχει 17 θερμίδες.

Όλα τα είδη ζάχαρης έχουν την ίδια περιεκτικότητα σε θερμίδες και έχουν την ίδια επίδραση στα επίπεδα γλυκόζης του αίματος. Διαφέρουν μόνο στο ότι η καστανή και η μαύρη υπερέχει σε θρεπτικά συστατικά έναντι της λευκής χωρίς όμως σημαντικές συγκεντρώσεις.

Η υπερκατανάλωση της ζάχαρης μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στον οργανισμό με άυξηση του σωματικού βάρους, παχυσαρκία που συνδέονται με προβλήματα υγείας όπως καρδιαγγειακά νοσήματα , διαβήτης τύπου 2 κτλ ενώ τα τελευταία χρόνια έχει συσχετιστεί η κατανάλωση της με την κατάθλιψη.

Όπως λοιπόν καταλαβαίνετε το ζήτημα δεν είναι ποιο είδος θα επιλέξετε αλλά πώς θα καταφέρετε να την περιορίσετε στην καθημερινότητα σας προλαμβάνοντας τον οργανισμό σας από τις σοβαρές επιπτώσεις της.

 

 

Πηγή: http://thehealthlab.gr

ΚοινοποίησηShare on Facebook3Tweet about this on TwitterShare on Google+1Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *