Πες μου ποιος είσαι, να σου πω τι βιταμίνη θα πάρεις!

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Πες μου ποιος είσαι, να σου πω τι βιταμίνη θα πάρεις!

Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο είναι το Α και το Ω για την υγεία, την ευεξία και τη διάθεσή μας. Υπάρχουν όμως και κάποιες περιστάσεις που μας καθιστούν πιο «ευάλωτους», με άμεση ανάγκη ενίσχυσης του οργανισμού μας. Ας ενισχύσουμε τον οργανισμό μας με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία ανάλογα πάντα με τις ανάγκες μας.

 

Καπνιστής

βιταμίνη C

Είναι βασικό συστατικό του κολλαγόνου και της ελαστίνης. Προλάμβάνουν τη γήρανση του δέρματος , το κρυολόγημα αλλά και τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν την καστροφή των κυττάρων.

Με το κάπνισμα καταστρέφεται ένα μεγάλο μέρος της βιταμίνης C από τον οργανισμό, οπότε ένας καπνιστής έχει αυξημένες ανάγκες σ’ αυτήν.

Που θα τη βρω:

πιπεριά, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, ακτινίδιο, εσπεριδοειδή

Γυναίκες κατά την εγκυμοσύνη

φυλλικό οξυ

Έχει προταρχικό ρόλο στη σύνθεση του DNA. Έλλειψη της βιταμίνης μπορεί να σχετίζεται με αποκόλληση του πλακούντα, διαταραχές στη διάπλαση του νευρικού σωλήνα του εμβρύου ή χαμηλό βάρος γέννησης.

Που θα το βρω:

μπρόκολο, σπαράγγια, φασόλια, εσπεριδοειδή, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ντομάτα, αβοκάντο

Οι ανάγκες σε φυλλικό οξυ κατά την εγκυμοσύνη είναι αυξημένες και δεν καλύπτονται επαρκώς μέσω της διατροφής. Γι’αυτό ο γυναικολόγοε καθιστά απαραίτητη την λήψη συμπληρώματος τουλάχιστον τους πρώτους μήνες της κύησης.

Ασβέστιο

Απαραίτητο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τόσο για τη μητέρα όσο και για το έμβρυο. Το έμβρυο το χρειάζεται για τον σχηματισμό των οστών του και η μητέρα για τη διατήρηση των αποθεμάτων της.

Που θα το βρω:

γαλακτοκομικά προιόντα

Βιταμίνη D

Συμβάλλει στην απορρόφηση του ασβεστίου για τη σύνθεση των οστών του εμβρύου.

Σε ποια τρόφιμα θα τη βρω θα τη βρω:

Η περιεκτικότητα στα τρόφιμα δεν θεωρείται επαρκής για την έγκυο, η έκθεση στον ήλιο πιθανον να καλύπτει τις ανάγκες τουλάχιστον τους καλοκαιρίνους μήνες. Άν κριθεί απαραίτητο ο γιατρός θα συστήσει τη λήψη συμπληρώματος.

Σίδηρος

Στην εγκυμοσύνη είναι αυξημένες οι ανάγκες σε σίδηρο ο οποίος πρέπει να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες τόσο τις εγκύου, όσο και του εμβρύου.Το έμβρυο αντλεί μεγάλες ποσότητες σιδήρου από τη μητέρα, ιδιαίτερα το τρίτο τρίμηνο της κύησης. Για το λόγο αυτό η ενίσχυση της εγκύου με συμπλήρωμα σιδήρου κρίνεται αναγκαία.

Σε ποια τρόφιμα θα τον βρω:

συκώτι, μοσχαρίσιο κρέας, φασόλια ξερά, φακές, γαρίδες, χταπόδι, λιπαρά ψάρια

Μαθητές

βιταμίνη Β1(θειαμίνη)

Είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του νευρικού και του μυικού συστήματος και για την παραγωγή ενέργειας.

Σε ποια τρόφιμα θα τη βρω :

δημητριακά ολικής άλεσης, ξηροί καρποί, μαγιά μπύρας, ταχίνι, όσπρια, συκώτι, τόνος, πορτοκάλια, πατάτες

βιταμίνη Β12

Απαραίτητη για τον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων. Βοηθάει στη μνήμη και το νευρικό σύστημα. Η έλλειψη της μπορεί να προκαλέσει μεγαλοβλαστική αναιμία, κόπωση, αδυναμία, έλλειψη συγκέντρωσης.

Σε ποια τρόφιμα θα τη βρω:

κρέας, πουλερικά, αυγά, μύδια, γαλακτοκομικά, εμπλουτισμένα δημητριακά

Σίδηρος

Παίζει πού σημαντικό ρόλο για τη μεταφορά οξυγόνου στους ιστούς και σχετίζεται με την παραγωγή ενέργειας. Η απορρόφηση του μπορεί να ενισχυθεί αν συνδιάσουμε τα τρόφιμα που έινια πλούσια σε σίδηρο με βιταμίνη C.

Σε ποια τρόφιμα θα τον βρω:

συκώτι, μοσχαρίσιο κρέας, φασόλια ξερά, φακές, γαρίδες, χταπόδι, λιπαρά ψάρια

 

 

Πηγή: https://nutritheories.gr

ΚοινοποίησηShare on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Print this pageEmail this to someone

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *