Αλάτι και Κακή Ρύθμιση Διαβήτη Επικίνδυνα για την Καρδιά

Έρωτας και δίαιτα …συνδυάζονται;

Μία διατροφή υψηλή σε αλάτι και η κακή ρύθμιση ζαχάρου μπορεί να αυξήσουν τις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Αλάτι και Διαβήτης

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι ο διαιτητικός περιορισμός αλατιού σε ασθενείς με διαβήτη τύπου 2 παίζει σημαντικό ρόλο σε μια μέτρια μείωση της πίεσης του αίματος. Η Αμερικανική Διαβητολογική Εταιρεία (ADA) και άλλοι οργανισμοί συνιστούν τον περιορισμό της πρόσληψης νατρίου, σε άτομα με διαβήτη. Η συσχέτιση μεταξύ της διατροφικής πρόσληψης νατρίου και η συχνότητα των επιπλοκών του διαβήτη παραμένει όμως ακόμα σχετικά αβέβαιη.
Μια μεγάλη μελέτη διεξήχθη στην Ιαπωνία σε ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2, ηλικίας 40-70 ετών, και τιμές γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης HbA1c> 6,5 (δείκτης που αντικατοπτρίζει το πόσο καλή ρύθμιση έχει το άτομο με διαβήτη), σε 59 πανεπιστημιακά και γενικά νοσοκομεία. Στόχος της μελέτης ήταν να εξετάσει τη συσχέτιση μεταξύ διατροφικής πρόσληψης νατρίου και της συχνότητας των επιπλοκών του διαβήτη.
Συνολικά 1.588 άνθρωποι απάντησαν σε μια έρευνα σχετικά με τη διατροφή τους και με την πρόσληψη νατρίου (αλατιού) και ερευνητές εξέτασαν τις πιθανές καρδιαγγειακές επιπλοκές σε διάστημα οκτώ ετών. Οι ασθενείς με μη ελεγχόμενο διαβήτη έδειξαν διπλάσιο καρδιαγγειακό κίνδυνο όταν είχαν ταυτόχρονα και μεγαλύτερη καθημερινή κατανάλωση διαιτητικού νατρίου. Ως εκ τούτου, πιστεύεται ότι υπάρχει (συνεργιστική) συνεργική δράση μεταξύ του υψηλότερου επιπέδου HbA1c (χειρότερης ρύθμισης του ζαχάρου) και της ημερήσιας δόσης του διαιτητικού νατρίου, για την πρόοδο των καρδιαγγειακών επιπλοκών.

Πρακτικές οδηγίες:

Πολλές είναι οι οδηγίες μέσω των οποίων συστήνεται η μείωση της διαιτητικής πρόσληψης νατρίου, σε ασθενείς με διαβήτη. Οι κυριότερες περιλαμβάνουν την αποφυγή της υψηλής προσθήκης αλατιού στο φαγητό και στις σαλάτες, την αποφυγή αλμυρών γευμάτων, σνακ και έτοιμου φαγητού, την αποφυγή τροφίμων σε κονσέρβες (λαχανικά, όσπρια, τόνος) και τη μειωμένη χρήση έτοιμων σαλτσών, σάλτσας σόγιας, κύβων και αλατισμένων ξηρών καρπών. Επίσης, το πρότυπο της διατροφής “DASH», που είναι ειδικά σχεδιασμένο για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης αποτελεί ένα από τα προτεινόμενα πρότυπα για τη ρύθμιση του διαβήτη.

Τι δείχνει αυτή η μελέτη;

Αυτή η μελέτη, με άτομα με διαβήτη τύπου 2, από την μακρινή Ιαπωνία, έδειξε ότι οι ασθενείς που κατανάλωναν κατά μέσο όρο 5,9 g νατρίου ημερησίως είχαν περίπου 2 φορές υψηλότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν κατά μέσο όρο 2,8 g ημερησίως (μικρότερη ποσότητα από τις γενικές συστάσεις). Έδειξε επίσης ότι οι επιδράσεις μιας δίαιτας υψηλής σε νάτριο επιδεινώθηκαν από τον πλημμελή έλεγχο του σακχάρου στο αίμα.
Συνεπώς, τα άτομα με διαβήτη πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα την κατανάλωση του αλατιού στη διατροφή τους, παράλληλα με την καλύτερη ρύθμιση του ζαχάρου τους, ώστε να μειώσουν το συνολικό κίνδυνο εμφάνισης επιπλοκών με την καρδιά τους.
Πηγή: Horiakwa C, et al “Dietary sodium intake and incidence of diabetes complications in japanese patients with type 2 diabetes» J Clin Endocrinol Metab 2014; DOI: 10.1210/jc.2013-4315.
The post Αλάτι και Κακή Ρύθμιση Διαβήτη Επικίνδυνα για την Καρδιά appeared first on KaliKardia.gr.
Πηγή: http://www.kalikardia.gr/alati-kai-kaki-rithmisi-zaxarou-epikindina-gia-tin-kardia/