Οι τροφές με τα περισσότερα τρανς λιπαρά

Η ιστορία της σοκολάτας

Τα τρανς λιπαρά έχουν την ιδιότητα να κάνουν τις τροφές πιο εύγευστες και να αυξάνουν τη διάρκεια ζωής τους. Όμως τα τρανς λιπαρά κάνουν πολύ κακό στην υγεία μας και συγκεκριμένα στην καρδιά μας. Οι βλαβερές επιπτώσεις των τρανς λιπαρών διαδόθηκαν στο ευρύ κοινό τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα οι εταιρείες παραγωγής τροφίμων και οι αλυσίδες fast food να αναγκαστούν να αφαιρέσουν ή να μειώσουν τα τρανς λιπαρά από τα προϊόντα τους. Συγκεκριμένα, στην Αμερική η μείωση των τρανς λιπαρών συντέλεσε στην κατανάλωση 80% λιγότερων τρανς λιπαρών σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία. Σύμφωνα με του ειδικούς αυτό δεν είναι αρκετό αν θέλουμε να ακολουθήσουμε υγιεινή διατροφή και συστήνουν μηδενική λήψη τρανς λιπαρών. Ας δούμε λοιπόν μερικές από τις τροφές με τα περισσότερα τρανς λιπαρά ώστε να τις αποφύγουμε στο μέλλον.
Τηγανιτές πατάτες
Τα τρανς λιπαρά δημιουργούνται με την προσθήκη υδρογόνου σε φυτικό λίπος. Τα υδρογονωμένα έλαια χρησιμοποιούνται όλο και λιγότερο στις μέρες. Γνωστές αλυσίδες εστιατορίων έχουν πάψει να τηγανίζουν τις πατάτες τους σε αυτά. Όμως κάποια εστιατόρια συνεχίζουν ακόμη, συνεπώς καλό είναι να αποφεύγετε τις τηγανιτές πατάτες.
Το ίδιο ισχύει φυσικά και για όλα τα τηγανιτά φαγητά που μπορείτε να παραγγείλετε σε εστιατόρια. Ενώ μπορείτε να βρείτε πληροφορίες σχετικά με τα έλαια που χρησιμοποιούν οι μεγάλες αλυσίδες δεν είναι το ίδιο εύκολο για τα μικρά, συνοικιακά εστιατόρια. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να ρωτήσετε τους υπεύθυνους στο μαγαζί μόλις φτάσετε. Σε κάθε περίπτωση τα τηγανιτά καλό είναι να τα αποφεύγετε ή να τα τρώτε μόνο στο σπίτι σας, αφού τα έχετε ετοιμάσει οι ίδιοι με λάδι καλής ποιότητας.
Παγωτό
Πολλές γεύσεις παγωτού περιέχουν μέχρι και 0,5 γραμμάρια τρανς λιπαρών ανά μερίδα. Παρόλα αυτά στα συστατικά τους δεν φαίνεται να περιλαμβάνονται υδρογονωμένα έλαια. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι περιέχουν φυσικά τρανς λιπαρά τα οποία περιέχονται στο λίπος των γαλακτοκομικών προϊόντων. Η αλήθεια είναι ότι αυτά τα τρανς λιπαρά είναι λιγότερο επικίνδυνα από τα αυτά που προέρχονται από τα υδρογονωμένα έλαια. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι εκτός από τα φυτικά τρανς λιπαρά τα παγωτά περιέχουν πολλές θερμίδες άρα η κατανάλωσή τους θέλει προσοχή.
Ποπ κορν στα μικροκύματα
Τα ποπ κορν από μόνα τους αποτελούν ένα υγιεινό σνακ. Όμως τα συσκευασμένα ποπ κορν σε σακουλάκια που “μαγειρεύονται» στο φούρνο μικροκυμάτων είναι εξαιρετικά ανθυγιεινά, εξαιτίας της κολλώδους επικάλυψης που έχουν για να τους δίνει γεύση. Τα ποπ κορν με γεύση βούτυρο μπορεί να περιέχουν από 0,5 έως 5 γραμμάρια τρανς λιπαρών ανά μερίδα ανάλογα με τη μάρκα.
Κράκερς
Τα κράκερς είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα σνακς. Μπορεί όμως να κρύβει εκπλήξεις. Ελέγξτε τα συστατικά των κράκερς που καταναλώνετε για να βεβαιωθείτε ότι δεν περιέχουν τρανς λιπαρά ή υδρογονωμένα έλαια, όπως υδρογονωμένο βαμβακέλαιο.
Πηγή:
http://www.health.com/health/gallery/thumbnails/0,,20533295,00.html
The post Οι τροφές με τα περισσότερα τρανς λιπαρά appeared first on KaliKardia.gr.
Πηγή: http://www.kalikardia.gr/%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AD%CF%82-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%BD%CF%82-%CE%BB%CE%B9%CF%80%CE%B1/